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The Effect of Primary Cesarean Section Prevention on Maternal and Neonatal Outcomes

17. August 2018 aktualisiert von: Kamel Mattar MD, Rambam Health Care Campus

The study aimed to examine the effect of prolonging the second stage of labor on the rate of Cesarean section (CS), maternal and neonatal outcomes.

The study compared 2 time periods. The first time period was between May 2011 until April 2014 when a prolonged second stage in nulliparous women was considered three hours with regional anesthesia or two hours if no such anesthesia was provided. Second stage arrest was defined in multiparous women after two hours with regional anesthesia or one hour without it. The second time period was between May 2014 until April 2017, allowed nulliparous and multiparous women to continue the second stage of labor an additional one hour before diagnosing second-stage arrest. Singleton deliveries at or beyond 37 weeks' gestation were initially considered for eligibility.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The study aimed to examine the effect of prolonging the second stage of labor on the rate of Cesarean section (CS), maternal and neonatal outcomes.

The study compared 2 time periods. The first time period was between May 2011 until April 2014 when a prolonged second stage in nulliparous women was considered three hours with regional anesthesia or two hours if no such anesthesia was provided. Second stage arrest was defined in multiparous women after two hours with regional anesthesia or one hour without it. The second time period was between May 2014 until April 2017, allowed nulliparous and multiparous women to continue the second stage of labor an additional one hour before diagnosing second-stage arrest. Singleton deliveries at or beyond 37 weeks' gestation were initially considered for eligibility.

The rate of CS, operative vaginal deliveries, 3rd and 4th degree lacerations, postpartum hemorrhage, arterial cord PH below 7 and admissions to the neonatal intensive care unit (NICU).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

20000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Haifa, Israel
        • Rambam Health Care Campus

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Pregnant women in labor

Beschreibung

Inclusion Criteria:

1. Singleton deliveries at or beyond 37 weeks' gestation.

Exclusion Criteria:

  1. Non-vertex presentation.
  2. Trial of labor after CS.
  3. High risk pregnancy (multiple gestation, preeclampsia, diabetes mellitus, intrauterine growth restriction).
  4. Known fetal anomalies and intrauterine fetal demise.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Prolonged second stage of labor
Women with prolonged second stage of labor as specified before.
To examine the effect of prolonging the second stage of labor on the rate of cesarean delivery, maternal and neonatal outcomes

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The rate of primary CS.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
The rate of primary CS in percentage of the total participants.
Between 2011 and 2017.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The rate of operative vaginal delivery.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
The rate of operative vaginal delivery in percentage of the total participants.
Between 2011 and 2017.
Post-partum hemorrhage.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
Post-partum hemorrhage as estimated in liters.
Between 2011 and 2017.
The need for blood transfusion.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
Number and type of blood products required post-partum and calculation of the number of patients that required blood products out of the total number of participants in percentage.
Between 2011 and 2017.
Third-and fourth-degree laceration rate.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
Third-and fourth-degree laceration rate of the total number of participants.
Between 2011 and 2017.
Chorioamnionitis rate.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
Chorioamnionitis rate in percentage of the total participants.
Between 2011 and 2017.
Admission to the NICU.
Zeitfenster: Between 2011 and 2017.
Admission to the NICU in percentage of the total participants.
Between 2011 and 2017.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kamel Mattar, MD, Principal Investigator

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. August 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. August 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 0258-17-RMB

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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