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Narcotics Inpatient / Outpatient

9. April 2019 aktualisiert von: Insiyyah Patanwala, Indiana University

Comparison of Inpatient Narcotics Use to Outpatient Prescription Narcotics Post-operatively

Managing pain in postoperative patients presents challenges in striking a balance between achieving adequate pain control and over-prescribing opioids that have the potential to contribute to the opioid epidemic. There are no clear guidelines informing postoperative opioid prescribing in obstetrics and gynecology.

The primary aim for this study are to better understand the factors that impact opioid use for pain management in gynecologic surgery patient after discharge. The second aim is to develop a model that incorporates individual patient baseline measures (e.g. anxiety, fibromyalgia score, inpatient narcotic consumption) to predict the amount of opioids needed following discharge.

Studienübersicht

Status

Beendet

Detaillierte Beschreibung

Managing pain in postoperative patients presents challenges in striking a balance between achieving adequate pain control and over-prescribing opioids that have the potential to contribute to the opioid epidemic. There are no clear guidelines informing postoperative opioid prescribing in obstetrics and gynecology. A recent study by As-Sanie et al. demonstrated that gynecologists at a large academic medical center prescribe twice the amount of opioids than the average patient uses after hysterectomy.1 Similarly, a study completed at Vanderbilt University Medical Center showed that obstetricians were overprescribing narcotics to patients after cesarean deliveries.2

In addition to rates of opioid prescribing, other factors affect postoperative opioid consumption, including individual patient measures of anxiety, depression, and self-reported pain scores prior to surgery. Preoperative Fibromyalgia symptom scores, STAIT state anxiety scores and NRS pain expectations are independent predictors for morphine consumption following hysterectomy.

There is a pressing need to better understand the factors that impact opioid use in women who undergo gynecologic surgery in order to mitigate the over-use of opioids for pain control upon discharge from the hospital.

Aims:

  1. Understand the factors that impact opioid use for pain management in gynecologic surgery patients after discharge.

    1. Is opioid consumption during the immediate postoperative recovery phase associated with consumption after discharge?
    2. Are variables that are known to be associated with opioid consumption, also associated with opioid consumption after discharge?
    3. Are there factors which we can use to predict opioid consumption in postoperative patients?
  2. Develop a model that incorporates individual patient baseline measures (e.g. anxiety, fibromyalgia score, inpatient narcotic consumption) to predict the amount of opioids needed following discharge.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Indiana
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Indiana University
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Methodist Hospital
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Eskenazi Health Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Subjects who are 18 years old or older who will have a vaginal , laparoscopic, or robotic surgery who require observation of an inpatient stay post-operatively.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years old or older
  • Undergoing vaginal, laparoscopic or robotic gynecologic surgery requiring observation or inpatient stay overnight
  • Agree to receiving contact from research staff for follow up
  • Can provide two telephone numbers or a telephone number and email address

Exclusion Criteria:

  • Unable to provide informed consent
  • Age <18
  • Intolerance/allergy to more than two narcotic medications
  • Allergy/contraindication to non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs)
  • Has a diagnosed gynecologic malignancy other than Grade 1 endometrial cancer
  • Pregnant
  • Current opioid use on a regular basis (more than twice per week)
  • Illicit drug-use within the past 30 days

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Subjects who undergo gynecologic surgery
Subjects who will undergo gynecologic surgery via vaginally, laparoscopic , or robotic who require observation or inpatient stay overnight. This group will receive pain medication in the hospital and will also be discharged home with pain medication.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Understand the factors that impact opioid use for pain management in gynecologic surgery patients after discharge.
Zeitfenster: 1 year
  1. Is opioid consumption during the immediate postoperative recovery phase associated with consumption after discharge?
  2. Are variables that are known to be associated with opioid consumption, also associated with opioid consumption after discharge?
  3. Are there factors which we can use to predict opioid consumption in postoperative patients?
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Develop a model
Zeitfenster: 1 year
2. Develop a model that incorporates individual patient baseline measures (e.g. anxiety, fibromyalgia score, inpatient narcotic consumption) to predict the amount of opioids needed following discharge.
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Insiyyah Y Patanwala, Indiana School of Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

23. August 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Oktober 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. November 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. April 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. April 2019

Zuletzt verifiziert

1. April 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1805708779

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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