- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03766529
Loop Isolation-based Uploading Pre-conditioning
5. Dezember 2018 aktualisiert von: Hong Liu, Nanjing Medical University
Loop Isolation-based Uploading Pre-conditioning to Protect Heart From Ischemic-Reperfusion Damage in Coronary Artery Bypass Surgery
Myocardial protection is of crucial importance for surgical coronary revascularization in patients with ischaemic heart diseases.
The investigators proposed loop isolation-based uploading preconditioning to protect heart from ischemic-reperfusion damage (LiuPhD) as a novel cardioprotective strategy, and applied to patients who underwent on-pump coronary artery bypass grafting (CABG).
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Myocardial protection is of crucial importance for surgical coronary revascularization in patients with ischaemic heart diseases.
Considerable effort has been made to optimize cardioprotective strategy for improving cardiac performances after global myocardial ischemia.
Of various strategies, terminal warm blood cardioplegia (TWBC) delivery has been proven to be effective in reducing risk of ischemic attack at the time of myocardial reperfusion.
Based on TWBC strategy and Frank-Starling law of heart, the investigators proposed loop isolation-based uploading preconditioning to protect heart from ischemic-reperfusion damage (LiuPhD) as a novel myocardial protective strategy, which procedurally renders coronary loop via brief warm blood delivery independent of extracorporeal loop following TWBC delivery just before declamping.
The investigators hypothesize that LiuPhD strategy allows myocardial cells complete depolarization and drives heart into zero-loading heat cycles, contributing to enhancing myocardial physiologic reserve and improving cardiac initiative capacity responding to upcoming loading increases after onset of clamp release.
The aim of the present study was to determine whether LiuPhD strategy during on-pump coronary artery bypass grafting (CABG) can attenuate reperfusion injury after global myocardial ischemia.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
60
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Tianjin
-
Tianjin, Tianjin, China, 300457
- Rekrutierung
- TEDA International Cardiovascular Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
50 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
The LiuPhD (Loop Isolation-based Uploading Preconditioning to Protect Heart from ischemic-reperfusion Damage) study was a prospective, open-label, single-arm, first-in-man trial on the use of LiuPhD strategy for myocardial protection in patients who underwent surgical coronary revascularization.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients scheduled for a first, elective, isolated, open thoracotomy, on-pump CABG were eligible for enrollment if they if they had coronary angiography-confirmed unprotected left main disease, 3-vessel disease with or without proximal LAD artery disease, or 2-vessel disease with proximal LAD artery disease.
- Inclusion criteria were evidence of preserved left ventricular function (LVEF≥35%) and normal or mild pulmonary hypertension (sPAP<50mmHg).
Exclusion Criteria:
- Exclusion criteria were secondary CABG, emergency CABG, conversion operations form off-pump CABG or minimally invasive CABG surgery, or any additional cardiac lesions necessitating concomitant surgery, as well as being considered too high risk for surgical revascularization.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Concentration of postoperative maximum cardiac troponin T
Zeitfenster: up to 30 days
|
postoperative maximum concentration serum cardiac troponin T (cTnT) as markers of myocardial injury.
|
up to 30 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Dezember 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. Dezember 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
6. Dezember 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
7. Dezember 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. Dezember 2018
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LiuPhD
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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