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Single Time Management Diseases in Pediatric Traumatology

18. Juli 2019 aktualisiert von: Fondation Lenval

Single Time Management for Seven Common Disease in Pediatric Traumatology. A Monocentric Prospective Study

A recent internal study evaluating the relevance of the visit to traumatology consultation in our establishment highlight that 49.3% of consultations were not relevant passages. The project consists of individualizing 5 to 6 pathologies and to create care sheets and patient sheets to be given to the care teams and patients when the pathology lends itself to it. The aim is to reduce the irrelevant passage rate during these consultations, which is the source of absence from iterative work for parents, collateral expenses (toll, parking), absence from school for the children, unjustified expenses and X-ray examination unnecessary most often.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The Pediatric Orthopedics and Traumatology department proposes a reform of the care in Traumatology of the children in order to improve and homogenize the care for a better relevance of these.

A recent internal study (June 2018) evaluating the relevance of the visit to traumatology consultation in our establishment to highlight that 49.3% of consultations were not relevant passages (Benign diseases of sprained ankle type, muscular contusion or simple bone removals). Indeed, these specialist consultations are currently filled by pathologies of simple treatment that do not require medical follow-up (neither clinical nor radiological follow-up).

The project consists of individualizing 5 to 6 pathologies found in consultation recurrently which the scientific literature has established that their follow-up is not justified, and to create care sheets and patient sheets to be given to the care teams and patients when the pathology lends itself to it. These cards will include all the management of the pathology of the definition itself, including the treatment and expected outcomes.

The aim is to reduce the irrelevant passage rate during these consultations, which is the source of absence from iterative work for parents, collateral expenses (toll, parking), absence from school for the children, unjustified expenses and X-ray examination unnecessary most often.

The expected benefit is parental and child satisfaction, a time saving for the practitioner that he can reinvest in consultations for patients who are in fact a specialist opinion and a relative budget saving for the establishment.

The method of study of the decline of irrelevant consultations will be made by a systematic review of each reason for consultation over a period of 3 months after implementation of the cards and study of the percentage of irrelevant consultation over the same period. The objective pursued is a drop in attendance of at least 25% of consultations deemed irrelevant in Traumatology, associated with a satisfaction rate of parents greater than 90%.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

150

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nice, Frankreich
        • Fondation Lenval Hopitaux Pediatriques de Nice Chu Lenval

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Jahr bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Child from 1 to 18 years old suffering an isolated minor trauma presenting at the Lenval Foundation emergency services.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 0-18 years
  • Positive diagnosis of elbow haemarthrosis, radial salter 1 fracture, fibula fracture 1 fracture, radial butter ball fracture, simple ankle sprain, simple knee sprain, fracture of the middle third of the clavicle .........
  • No other associated anomaly

Exclusion Criteria:

  • Refusal of the family ..............................................
  • No understanding of the instructions ...............................
  • Unaffiliated patient social security ..................................
  • No French speaking .............

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
minor trauma
Child from 1 to 18 years old suffering an isolated minor trauma presenting at the hospital emergency services.
following the management of the patient's fracture in the emergency department, the patients / parents are recalled 2 months (J60) after the visit to the emergency room, and are interviewed by following the pre-established interrogation form, which checks the good agreement of the patient. treatment performed with the given sheet and recommendations, and assesses the satisfaction.
Andere Namen:
  • medical recommendation sheet

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change of the number of patients routinely summoned to post-emergency trauma consultation
Zeitfenster: at 6 months
decrease in the number of patients coming back for an unjustified consultation for these 4 pathologies by comparing the period from 6 months preceding the start of the protocol to a period of 6 months after starting the protocol.
at 6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
measurement of patient satisfaction
Zeitfenster: at 60 days after inclusion
Call by phone the patient to measure the satisfaction by a standard questionnaire. the scale is composed of 7 closed questions on the satisfaction of care in emergencies, the follow-up of the patient by a city doctor. the answers are yes or no.
at 60 days after inclusion
compliance of care
Zeitfenster: at 60 days after inclusion
call by phone the patient to verify the good compliance of the care. The improvement of the care will be evaluated according to the number of patient treated for one of these pathologies having felt the need to consult another doctor / orthopedic surgeon that is envisaged by the protocol (in the days following emergency room consultation).
at 60 days after inclusion

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: RAMPAL VIRGINIE, MD, Fondation Lenval - Nice Children Hospital CHU-Lenval

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. November 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

14. Juni 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

28. Juni 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Februar 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Februar 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Februar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 18-HPNCL-06

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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