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The Effect of Body Mass Index (BMI) on Inpatient Stroke Rehabilitation Outcome: A Prospective Study From an East-Asian Cohort

10. November 2020 aktualisiert von: Jong Sze Chin, Tan Tock Seng Hospital
Research has shown that rehabilitation at almost any Body Mass Index (BMI) level leads to positive functional outcomes. Some data demonstrating that gains are often more rapid at BMI above "normal". The aim of this study is to investigate the association between BMI and the functional progress of all patients admitted to Tan Tock Seng Tertiary Rehabilitation Center.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

247

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Singapore, Singapur, 570186
        • Tan Tock Seng Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patient admitted to Tan Tock Seng Tertiary Rehabilitation Centre and fulfilled the inclusion criteria within the study period will be consented to the study.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • clinical strokes (ischaemic or haemorrhagic) diagnosed by acute neurologists or neurosurgeons and confirmed on computerized tomography (CT) or Magnetic resonance imaging (MRI) brain imaging
  • aged 18 years and above
  • admitted directly from acute stroke units
  • able to provide informed consent by self or by next of kin in incompetence patient
  • must receive physical therapy (either physiotherapy, occupational therapy or speech therapy) at least 5 times a week with each session at least 30 minutes

Exclusion Criteria:

  • rehabilitation was not the primary reason for the inpatient admission
  • failure to complete the rehabilitation program due to either an acute transfer off rehabilitation or a discharge against medical advice
  • incomplete or missing Body Mass Index (BMI) or Functional Independence Measure (FIM) data
  • patients who were not of Asian ethnicity

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Functional Independence Measure (FIM) on Admission
Zeitfenster: Functional Independence Measure (FIM) was measured within 72 hours of admission
Functional Independence Measure (FIM), the main primary outcome measure during rehabilitation was measured within 72 hours of admission and discharge by rehabilitation therapists all of whom were trained and certified in the use of the FIM. The FIM is an 18-item instrument comprising 13 motor items and 5 cognitive items, with each item graded on a 7-point ordinal scale (1 denotes complete dependence and 7 denotes complete independence), including the ability to perform activities of daily living (ADLs) across 6 areas (self-care, sphincter control, transfers, locomotion, communication, and social cognition). Total admission FIM (Ta-FIM) scores, total discharge FIM (Td-FIM) scores (18 - 126), motor FIM (m-FIM) sub-scores (13 - 91) and cognitive FIM (c-FIM) sub-scores (5 - 35), were tabulated.
Functional Independence Measure (FIM) was measured within 72 hours of admission
Functional Independence Measure (FIM) on Discharge
Zeitfenster: Functional Independence Measure (FIM) was measured within 72 hours of discharge.
Functional Independence Measure (FIM), the main primary outcome measure during rehabilitation was measured within 72 hours of admission and discharge by rehabilitation therapists all of whom were trained and certified in the use of the FIM. The FIM is an 18-item instrument comprising 13 motor items and 5 cognitive items, with each item graded on a 7-point ordinal scale (1 denotes complete dependence and 7 denotes complete independence), including the ability to perform activities of daily living (ADLs) across 6 areas (self-care, sphincter control, transfers, locomotion, communication, and social cognition). Total admission FIM (Ta-FIM) scores, total discharge FIM (Td-FIM) scores (18 - 126), motor FIM (m-FIM) sub-scores (13 - 91) and cognitive FIM (c-FIM) sub-scores (5 - 35), were tabulated.
Functional Independence Measure (FIM) was measured within 72 hours of discharge.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Functional Independence Measure (FIM) Gain
Zeitfenster: Within 72 hours
Mean FIM gain, calculated as [Td-FIM - Ta-FIM] points
Within 72 hours
Mean Functional Independence Measure (FIM) efficiency
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 year
Mean FIM efficiency, calculated as [FIM gain]/ [rehabilitation length of stay (days)]
Through study completion, an average of 1 year
Mean Functional Independence Measure (FIM) effectiveness
Zeitfenster: Within 72 hours
Mean FIM effectiveness was calculated as FIM gain/(126 points-FIM admission scores) with a value of 0-1.
Within 72 hours
Body Mass Index (BMI)
Zeitfenster: Within 72 hours
All patients had their weight (in kilograms) and height (in meters) measured on admission and discharge by rehabilitation nurses 72 hours after rehabilitation admission and prior to planned rehabilitation discharge. Weight was measured via sitting weighing scales or platform weighing scale for bedbound patients while height was measured with height measuring scale or measured in a supine position with legs outstretched and feet in dorsiflexion at end of bed for bedbound patients. BMI is then calculated as weight /height in meters squared.
Within 72 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: SZE CHIN JONG, MD, Tan Tock Seng Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Januar 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Januar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Juli 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Oktober 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. November 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. November 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. November 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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