- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04764903
The Association of Baseline Characteristics of Male Patients Presented With LUTS and Long Term Clinical Outcomes
18. Februar 2021 aktualisiert von: Chi Fai NG, Chinese University of Hong Kong
A Retrospective Review of the Association of Baseline Characteristics of Male Patients Presented With Lower Urinary Tract and Long Term Clinical Outcomes
Non-neurogenic male lower urinary tract symptom (LUTS) is one of the most common symptom presented in urological clinic.
Male LUTS could be a result of a combination of many different conditions, including benign prostate hypertrophy, overactive bladder, diabetes, noctural polyuria, sleep apnoea etc.
Also male LUTS has shown to have close relationship with metabolic and cardiovascular conditions.
Because of the increasing evidences to suggest a close relationship of cardiovascular condition and metabolic problems and male LUTS, this is a study to retrospective review of the patients assessed in this urology clinic and have a more in-depth assessment of the relationship of the baseline characteristics of these medical conditions with the presenting symptoms, as well as the long term urological and overall clinical outcomes of these patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a retrospective study.Male patients who presented with lower urinary tract symptom to our centre and assessed in the urology clinic from 2005 to 2019 would be enrolled to the study.
This study will be conducted by observation; that is, data will be captured from medical records and central medical system (CMS), but patients will not be contacted.
All the demographic and medical background, as well as investigations performed during the assessment including uroflowmetry, post-voiding residual, questionnaires, blood pressure, pulse, vascular assessment and blood result will be collected.
Follow-up data including usage of medication, clinical outcomes (such as development of urinary retention, cardiovascular events, need of surgical intervention, mortality etc.) will be captured from the medical records.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
246
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Shatin, Hongkong
- Prince of Wales Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
35 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Male patients who presented with lower urinary tract symptom to our centre and assessed in the nurse-led pre-assessment clinic
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Men aged between 35 and 90 years old with LUTS/nocturia and received assessment at urology centre.
Exclusion Criteria:
- Men having history of prostatic surgery, prostate cancer, active urinary tract infection, aortic aneurysm, marked cardiac arrhythmia and severe peripheral vascular disease
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
LUTS/Nocturia
Patients with LUTS / Nocturia
|
Es gibt keine Intervention in dieser Studie
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The overall prevalence of adverse cardiovascular events (MACE) in male patients presented with lower urinary tract symptoms (LUTS)
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
Major adverse cardiovascular events such as myocardial infraction, ischemic heart disease, heart failure, coronary angioplasty etc. in male patients with LUTS.
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
|
The overall prevalence of diabetes in male patients presented with lower urinary tract symptoms (LUTS)
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
|
The overall prevalence of dyslipidaemia in male patients presented with lower urinary tract symptoms (LUTS)
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Correlation between nocturia and Central arterial stiffness (CAS)
Zeitfenster: Baseline
|
Nocturia is assessed by International Prostate Symptom Score Question 7, high value means worser nocturia; CAS is assessed by brachial-ankle PWV (baPWV), the value >1800cm/sec is highly associated with development of MACE
|
Baseline
|
|
Incidence of acute retention of urine
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
|
Incidence of requirement of surgical intervention
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
|
Overall mortality
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
|
It is assessed by medical record
|
Through study completion, an average of 2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Ng CF, Wong A, Li ML, Chan SY, Mak SK, Wong WS. The prevalence of cardiovascular risk factors in male patients who have lower urinary tract symptoms. Hong Kong Med J. 2007 Dec;13(6):421-6.
- Yee CH, Yip JSY, Cheng NMY, Kwan CH, Li KM, Teoh JYC, Chiu PKF, Wong JH, Chan ESY, Chan CK, Hou SSM, Ng CF. The cardiovascular risk factors in men with lower urinary tract symptoms. World J Urol. 2019 Apr;37(4):727-733. doi: 10.1007/s00345-018-2432-2. Epub 2018 Aug 6.
- Teoh JY, Chan CK, Wang MH, Leung CH, Chan ES, Chiu PK, Yee CH, Wong HM, Hou SS, Ng CF. Transurethral resection of prostate for acute urinary retention is linked to shorter survival in younger men. Asian J Androl. 2019 Sep-Oct;21(5):468-472. doi: 10.4103/aja.aja_101_18.
- Everaert K, Anderson P, Wood R, Andersson FL, Holm-Larsen T. Nocturia is more bothersome than daytime LUTS: Results from an Observational, Real-life Practice Database including 8659 European and American LUTS patients. Int J Clin Pract. 2018 Jun;72(6):e13091. doi: 10.1111/ijcp.13091. Epub 2018 May 16.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
2. Oktober 2019
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
7. Dezember 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
7. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Februar 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Februar 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
21. Februar 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. Februar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Februar 2021
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CRE-2019.400
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Kein Eingriff
-
RTI InternationalNo Means No WorldwideAbgeschlossenSexuelle Gewalt | Geschlechtsspezifische GewaltSüdafrika
-
University of Illinois at ChicagoUniversity of Chicago; The Broad FoundationAbgeschlossenColitis ulcerosaVereinigte Staaten
-
King's College LondonMedical University of Graz; Radboud University Medical Center; Novo Nordisk A/S; Juvenile Diabetes Research Foundation und andere MitarbeiterAbgeschlossenDiabetes mellitus, Typ 2 | Hypoglykämie | Diabetes mellitus, Typ 1 | Hypoglykämie-WahrnehmungsstörungVereinigtes Königreich
-
Otsuka Pharmaceutical Factory, Inc.CelerionAbgeschlossen
-
Universitat Jaume IAbgeschlossen
-
Seoul National University HospitalSamsung Medical Center; Chosun University HospitalBeendetRadiofrequenz-Ablation | Mikrowellen-AblationKorea, Republik von
-
Tomsk Cardiology Research InstituteRekrutierung
-
Ahram Canadian UniversityRekrutierungBewertung der Handheld-Dynamometer: E-Sports-Asymmetrie-Index als Prädiktor für HandgelenksschmerzenHandgelenksverletzungenÄgypten
-
University of ValenciaHospital de la RiberaUnbekannt
-
Instituto Nacional de Cirugia Cardiaca, UruguayRekrutierungHerz-Kreislauf-Erkrankungen | Koronare Herzkrankheit | Wundkomplikation | Saphenektomie | Keine BerührungUruguay