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Perioperative Glutamine Supplementation and Cachexia

20. August 2021 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital

Perioperative Glutamine Supplementation Restores Atrophy of Psoas Muscle in Gastric Adenocarcinoma Patients Undergoing Gastrectomy

Background Sarcopenia is characterized by the degenerative loss of skeletal muscle and is associated with increased adverse surgical outcomes. Glutamine is considered as an immune-modulating formula, which may stimulate protein synthesis in the skeletal muscle but also inhibited protein-degradation. In this study, the investigators calculate the area and volume psoas major muscle (PMMA; PMMV) of the third lumbar vertebral body as the reference of skeletal muscle. The aim of this study is to investigate whether perioperative glutamine supplementation restores atrophy of psoas muscle.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

A total of 550 gastric adenocarcinoma (GA) patients undergoing gastrectomy were enrolled for the study. Computed tomography was used to assess the short axis of the psoas muscle, and the change was calculated between preoperative day and three months after gastrectomy. Perioperative glutamine supplementation (PGS) was defined as the subjects with five-day parenteral plus one-month oral use. A linear regression model was performed to predict this association by adjusting clinic-demographics and nutritional calories.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

550

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

A total of 550 gastric adenocarcinoma (GA) patients undergoing gastrectomy were enrolled for the study. Computed tomography was used to assess the short axis of the psoas muscle, and the change was calculated between preoperative day and three months after gastrectomy.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • gastric cancer patients undergoing gastrectomy

Exclusion Criteria:

  • hepatic or renal failures

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
With glutamine supplementation
perioperative glutamine supplementation (PGS) was defined as the subjects with five-day parenteral plus one-month oral use.
erioperative glutamine supplementation (PGS) was defined as the subjects with five-day parenteral plus one-month oral use.
Andere Namen:
  • SYMPT-X
Without glutamine supplementation
no glutamine use
erioperative glutamine supplementation (PGS) was defined as the subjects with five-day parenteral plus one-month oral use.
Andere Namen:
  • SYMPT-X

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
area psoas major muscle (PMMA; cm2)
Zeitfenster: 3 month after surgery
We hypothesized that glutamine might play a role in improving sarcopenia. Both the PMMA and total volume of the psoas major muscle (PMMV) represent the severity of sarcopenia, because CT is routinely performed in surgical GA patients to check for cancer recurrence. The reason of including total volume into analysis is that it is considered a better index to define sarcopenia. [21] The primary and secondary endpoints were the perioperative change of PMMA and PMMV, respectively.
3 month after surgery
volume of psoas major muscle (PMMV; cm3)
Zeitfenster: 3 month after surgery
We hypothesized that glutamine might play a role in improving sarcopenia. Both the PMMA and total volume of the psoas major muscle (PMMV) represent the severity of sarcopenia, because CT is routinely performed in surgical GA patients to check for cancer recurrence. The reason of including total volume into analysis is that it is considered a better index to define sarcopenia. [21] The primary and secondary endpoints were the perioperative change of PMMA and PMMV, respectively.
3 month after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

14. August 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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3
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