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- Klinische Studie NCT05153291
Electrically Guided Bachmann's Bundle Pacing: A Lead Placement Strategy With Potential Antiarrhythmic Benefits
8. März 2022 aktualisiert von: Margaret Infeld, University of Vermont
Electrically Guided Bachmann's Bundle Pacing Pilot Study: A Novel Lead Placement Strategy With Potential Antiarrhythmic Benefits
Despite identification of optimal ventricular pacing sites, which not only avoid dyssynchronous activation but can restore ventricular synchrony, optimal atrial pacing sites have not yet been identified.
Specialized conduction tracts do not exist in the atria as they do in the ventricle.
Activating the atria in a manner that preserves or improves interatrial synchrony may provide clinical benefit based on recent data.
Prior site-selective right atrial septal pacing (RAS) pacing studies relied on non-specific fluoroscopic guidance during lead placement.
These studies were limited by the lack of an electrogram target and electrical measures of successful atrial resynchronization.
The goal of this study is to prospectively evaluate Bachmann's bundle lead placement guided by fluoroscopy and electrical markers (an endocardial electrogram target and paced P-wave criteria) and determine its anti-arrhythmic efficacy compared with right atrial appendage (RAA) pacing.
Patients presenting for pacemaker placement with an indication for an atrial lead are randomized to either electrically-guided BB lead placement or RAA lead placement and then followed for 15 months.
Studienübersicht
Status
Aktiv, nicht rekrutierend
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
80
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Vermont
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Burlington, Vermont, Vereinigte Staaten, 05401
- University of Vermont Medical Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subject is >18 years old
- Subject is referred for permanent pacemaker implantation with an indication for an atrial lead
- Subject has either paroxysmal atrial fibrillation or baseline intra-atrial conduction delay (P-wave duration >120ms on a 12-lead ECG)
- Subject is expected to remain available for standard-of-care pacemaker follow-up visits and study questionnaires
Exclusion Criteria:
- Subject has permanent atrial fibrillation or is in atrial fibrillation in the pre-operative area prior to the procedure (inability to assess paced P-wave morphology)
- Subject has pacemaker implantation prior to planned atrioventricular nodal ablation
- Subject has resting spontaneous sinus rate >85 beats-per-minute
- Subject has left ventricular ejection fraction <45%
- Subject is unable or unwilling to complete baseline or follow up quality of life questionnaires
- Subject is currently enrolled in a potentially confounding trial
- Subject is pregnant
- Subject's anticipated life expectancy is less than 1 year
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Bachmann's bundle area pacing
Lead placement in Bachmann's bundle area
|
Atrial lead placement at Bachmann's bundle area
|
|
Aktiver Komparator: Right atrial appendage pacing
Lead placement in the right atrial appendage
|
Atrial lead placement in the right atrial appendage
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Atrial arrhythmia burden from pacemaker counters
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Derived from pacemaker counters and expressed as the average percentage of time per day in atrial fibrillation/tachycardia.
|
Over 15 month follow up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in P-wave duration from sinus P-wave to paced P-wave in Bachmann's bundle and right atrial appendage lead groups
Zeitfenster: At implant
|
At implant
|
|
|
Atrial lead procedure time
Zeitfenster: At implant
|
At implant
|
|
|
Atrial lead fluoroscopy time
Zeitfenster: At implant
|
At implant
|
|
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Atrial lead complications
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Over 15 month follow up
|
|
|
Atrial lead capture threshold (Volts)
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Over 15 month follow up
|
|
|
Atrial lead sensing threshold (millivolts)
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Over 15 month follow up
|
|
|
Atrial lead impedance threshold (Ohms)
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Over 15 month follow up
|
|
|
Atrial Fibrillation Severity Scale Version 2.0
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Change in quality of life. The Atrial Fibrillation Severity Scale (AFSS) is composed of 19 items investigating four domains:
|
Over 15 month follow up
|
|
EQ-5D-3L survey (*EQ-5D-3L is the name of the instrument and is not an acronym)
Zeitfenster: Over 15 month follow up
|
Change in quality of life.
The EQ-5D-3L is a standardized instrument to assess generic health-related quality of life and contains questions on five dimensions: mobility, self-care, usual activities, pain/discomfort, and anxiety/depression.
For each of the five dimension, respondents are offered three response categories (no problems, some problems, extreme problems), leading to 243 possible health states.
These health states are then converted into index based values (utilities) ranging from 0 to 1 by applying a valuation algorithm.
The EQ-5D instrument includes a visual analogue scale (VAS), on which the patient is asked to score his/her current health state between 0 (worst imaginable health state) and 100 (best imaginable health state).
|
Over 15 month follow up
|
|
Hospitalization or urgent outpatient visit for atrial fibrillation
Zeitfenster: Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Within 15 months follow-up post pacemaker
|
|
|
Hospitalization or urgent outpatient visit for heart failure
Zeitfenster: Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Within 15 months follow-up post pacemaker
|
|
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Cerebrovascular accident
Zeitfenster: Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Within 15 months follow-up post pacemaker
|
|
|
Atrial Fibrillation Ablation
Zeitfenster: Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Within 15 months follow-up post pacemaker
|
|
|
New start or up-titration of medications for the primary diagnosis of atrial fibrillation
Zeitfenster: Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Within 15 months follow-up post pacemaker
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
28. Mai 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2023
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2023
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. November 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. November 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
10. Dezember 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. März 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. März 2022
Zuletzt verifiziert
1. März 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 00001532
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Beschreibung des IPD-Plans
De-identified data upon reasonable request
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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