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Effects of Cervical Extension Traction With & Without Modified Cervical and Shoulder Retraction Exercises in Neck Pain

23. Mai 2022 aktualisiert von: Riphah International University

Comparative Effects of Cervical Extension Traction Exercises With and Without Modified Cervical and Shoulder Retraction Exercises on Pain, Disability and Cobb's Angle in Patients With Non-specific Neck Pain

The study aims to explore whether the modified cervical and shoulder retraction exercise program restores cervical sagittal alignment and reduces neck pain in patients with non-specific neck pain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Neck pain is a musculoskeletal system disorder that causes social and economic loss by reducing the quality of life (QOL) of the individual, and its prevalence varies from 16.7 to 75.1% in the adult population. Non-specific neck pain (NNP) is a symptom related to a postural or mechanical cause. NNP is also associated with loss of cervical curvature. In healthy spines, the axial load along the cervical spine is supported along the ventral column of the spine. However, in spines with the loss of lordosis, the load moves more anteriorly, which causes neck pain. Cervical exercise has been shown to be an effective treatment for neck pain and cervical alignment, but there is still a need for more clinical trials evaluating the effectiveness of the exercise approach. It seems reasonable to assume that naturally good neck muscle strength and range of motion are likely to be protective factors against neck pain.

As per previous research, the effects of exercise therapy on non-specific neck pain have been examined but there is limited literature available for use of cervical and shoulder retraction exercises in patients with nonspecific neck pain. Most of the studies have been done with neck isometrics, manual mobilization, and deep cervical flexors training and there is less scope of practicing cervical extension traction in contrast with modified cervical and shoulder retraction exercises. Previous research is limited by no use of a control group in a modified retraction exercise regime. To fill this literature gap this study is proposed which will focus on the clinical significance of modified cervical and shoulder retraction exercises on pain, disability, and Cobb's angle in the management of non-specific neck pain.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

22

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Punjab
      • Lahore, Punjab, Pakistan, 54000
        • Physiotherapy department Services Hospital Lahore
        • Hauptermittler:
          • Fatima Saqib, MSPT-OM

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Neck pain history
  • Patients with Lateral Cervical Radiograph
  • Patients who agreed for a follow up of 6 weeks

Exclusion Criteria:

  • Congenital abnormalities e.g. torticollis
  • Past surgical history of cervical spine
  • Positive VBI sign
  • Patients with inflammatory or rheumatic diseases
  • Already undergoing physiotherapy treatment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Modified Cervical and Shoulder Retraction exercises
Cervical extension traction protocol will be added as standard treatment. Then, patients either sit or stand in an upright position while pushing their chin backward and simultaneously raising their head within the pain-free range, then, in a seated or standing position, patients will maintain an upright posture and try to pull back their shoulders and extend their neck within the pain-free range.
11 patients will receive cervical traction and modified cervical and shoulder retraction exercises (10 to 12 repetitions). The total treatment session will be of 20-25 minutes with a total intervention period of 6 weeks with 3 sessions per week on alternative days.
Aktiver Komparator: Cervical Extension Traction exercises
Here, patients will receive Cervical Extension Traction exercises as standard treatment. Cervical extension traction includes a protocol in which traction will be applied within the extension range of the cervical region in full spine position.
11 patients will receive cervical traction force for 10 seconds and extend the cervical spine. The total treatment session will be of 20-25 minutes with a total intervention period of 6 weeks with 3 sessions per week on alternative days

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
NPRS für Schmerzen
Zeitfenster: 6. Woche
Die Numerical Pain Rating Scale (NPRS) ist ein subjektives Maß, bei dem Personen ihre Schmerzen auf einer elfstufigen numerischen Skala bewerten. Die Skala reicht von 0 (überhaupt keine Schmerzen) bis 10 (stärkster vorstellbarer Schmerz).
6. Woche
NDI for disability
Zeitfenster: 6th week
The neck disability index (NDI) has become a standard instrument for measuring self-rated disability due to neck pain. Each of the 10 items scores from 0 to 5. The maximum score is 50
6th week
Lateral cervical radiograph for Cobb's angle
Zeitfenster: 6th week
Radiography of a patient provides important spine/posture data, such as segmental and total angles of curvature and sagittal balance. Cobb's angle measurement taken by Lateral Cervical Radiograph.
6th week

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Muhammad Salman Bashir, PhD, Riphah International University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juni 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Mai 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Mai 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • REC/RCR & AHS/22/0117

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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