Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Short-term Outcomes of Laparoscopic Versus Open Gastrectomy With Lymph Node Dissection for Early Gastric Cancer :a Randomized Controlled Study

22. Januar 2023 aktualisiert von: Mahmoud Nasser Mohamed Ali, Sohag University

While the incidence of gastric cancer is gradually declining, it is the fifth most common cancer worldwide and the third most common cause of cancer related death worldwide according to GLOBOCAN 2018 data (Rawla P and Barsouk A.,2019).

Laparoscopic distal gastrectomy for early gastric cancer(EGC) was first performed more than 20 years ago (Shi, Y et al.,2018). Laparoscopy-assisted gastrectomy (LAG) for EGC has been confirmed to have oncologic and long-term survival equivalency to the open technique and provide tremendous advantages over open surgery, such as good cosmesis, reduced pain, and shorter hospital stay(Katai H et al.,2017).

Based on the experience of EGC, most experienced surgeons have applied the laparoscopic procedure in patients with locally advanced gastric cancer (AGC). Retrospective studies have assessed the technical and oncological safety of LAG with D2 lymph node dissection for AGC(Hao Y et al .,2016).

Recently, results of two ongoing randomized controlled trials (RCTs) have revealed the surgical safety of laparoscopic distal gastrectomy with D2 lymphadenectomy for AGC . However, laparoscopic gastrectomy for locally advanced disease remains controversial(Hu Y et al.,2016).

Here, we report the short-term surgical outcomes of a RCT comparing laparoscopic and open gastrectomy (OG) with D2 lymph node dissection for EGC, which was designed to assess the technical safety and oncologic feasibility of LAG for EGC.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Aim of the work

a prospective randomized controlled trial comparing laparoscopic and open gastrectomy with D2 lymph node dissection for EGC to evaluate technical safety and oncologic feasibility.

The postoperative morbidity and mortality rates will be based on the modified intention-to-treat analysis.

The aim of this study is to compare the operative and short-term oncologic outcomes of laparoscopic versus open resections.

Patients and methods

The study design: : prospective randomized comparative clinical trial study analyzing outcomes of gastrectomy for early gastric cancer using laporoscopy versus open approach. This will be a prospective comparative study at Sohag University Hospital, Egypt and National Cancer Institute(NCI), Cairo university ,Egypt.

Patients were divided randomizly into two groups; the first group included patients who will have laparoscopic gastrectomy (Lap group), and the second group included patients will receive open gastrectomy (Open group).

Study population

The study included patients complaining of gastric cancer stage (T1-T2N0M0).The study will start from december 2022 .

Inclusion criteria: Inclusion criteria were as follows: histologically confirmed adenocarcinoma of the stomach; pathologically confirmed stage T1-T2; no evidence of distant metastasis by means of abdominal computed tomography(CECT) and CT chest ; D2 lymphadenectomy with curative R0

according to pathological diagnosis after the operation . patients with N1 confirmed pathologically after operation also will be included in the study.

The exclusion criteria:

  1. pregnancy
  2. an American Society of Anesthesiologists (ASA) score > 3,
  3. severe mental disorders
  4. prior upper abdominal surgery except laparoscopic cholecystectomy,
  5. presence of other malignancies
  6. a history of chemotherapy or radiation therapy.
  7. unstable angina or myocardial infarction within the past 6 months, severe respiratory disease (forced expiratory volume in 1 s, FEV1 < 50%)
  8. abdominal wall hernia
  9. diaphragmatic hernia
  10. coagulation disorder
  11. portal hypertension
  12. Advanced gastric cancer (stage;T3,T4,N1 to 3 ,M1) based on preoperative diagnosis.

Approvals and consents

This study will be done after obtaining approval from the research ethics committee of the Sohag faculty of medicine. A written Informed consent will be obtained from all participants before being enrolled in the study and before performing the procedure after receiving an explanation of the study protocol, including both types of operation and possible complications. The study will be registered at www.clinicaltrials.gov.

Data collection:

Registered data will be collected from the hospital databases, clinical data.

Randomization

Randomization was performed by closed envelopes and was balanced and stratified for proposed type of resection.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Abdelhafeez H Mohammad, Professor
  • Telefonnummer: 01143013313

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The study included patients complaining of gastric cancer stage (T1-T2N0M0).The study will start from december 2022 .

Inclusion criteria: Inclusion criteria were as follows: histologically confirmed adenocarcinoma of the stomach; pathologically confirmed stage T1-T2; no evidence of distant metastasis by means of abdominal computed tomography(CECT) and CT chest ; D2 lymphadenectomy with curative R0

according to pathological diagnosis after the operation . patients with N1 confirmed pathologically after operation also will be included in the study.

Exclusion Criteria:

  1. pregnancy
  2. an American Society of Anesthesiologists (ASA) score > 3,
  3. severe mental disorders
  4. prior upper abdominal surgery except laparoscopic cholecystectomy,
  5. presence of other malignancies
  6. a history of chemotherapy or radiation therapy.
  7. unstable angina or myocardial infarction within the past 6 months, severe respiratory disease (forced expiratory volume in 1 s, FEV1 < 50%)
  8. abdominal wall hernia
  9. diaphragmatic hernia
  10. coagulation disorder
  11. portal hypertension
  12. Advanced gastric cancer (stage;T3,T4,N1 to 3 ,M1) based on preoperative diagnosis.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: laparoscopic group

prospective randomized comparative clinical trial study analyzing outcomes of gastrectomy for early gastric cancer using laporoscopy versus open approach. This will be a prospective comparative study at Sohag University Hospital, Egypt and National Cancer Institute(NCI), Cairo university ,Egypt.

Patients were divided randomizly into two groups; the first group included patients who will have laparoscopic gastrectomy (Lap group), and the second group included patients will receive open gastrectomy (Open group).

Aktiver Komparator: open group

prospective randomized comparative clinical trial study analyzing outcomes of gastrectomy for early gastric cancer using laporoscopy versus open approach. This will be a prospective comparative study at Sohag University Hospital, Egypt and National Cancer Institute(NCI), Cairo university ,Egypt.

Patients were divided randomizly into two groups; the first group included patients who will have laparoscopic gastrectomy (Lap group), and the second group included patients will receive open gastrectomy (Open group).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
early postoperative complications
Zeitfenster: 20 month
20 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Februar 2023

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Januar 2023

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Januar 2023

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2023

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2023

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Januar 2023

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2023

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Früher Magenkrebs

Klinische Studien zur Gastrectomy with lymph node dissection

Abonnieren