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Portable MRI for Pediatric Hypoxic Ischemic Brain Injury (pMRI for pHIBI)

3. Mai 2026 aktualisiert von: Jessica S. Wallisch, Children's Mercy Hospital Kansas City

Ultralow-Field Portable MRI for Detection of Pediatric Hypoxic Ischemic Brain Injury

This study will evaluate the sensitivity and specificity of low field portable MRI (pMRI) for detection of hypoxic ischemic brain injuries in pediatric patients compared to clinically obtained neuroimaging to define pediatric diagnostic limitations and to determine the diagnostic capabilities of this neuroimaging modality following optimization of image acquisition. The results of this study will help determine optimal clinical implementation opportunities in pediatric patients.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Standard brain magnetic resonance imaging (MRI) is the gold-standard to diagnose acute ischemic brain injuries; however, it is not always feasible to obtain this standard MRI due to risks and contraindications. Some of the most common risks can include transport to the radiology department, especially with critically ill patients on life-saving medical devices, exposure to ionizing radiation, and contraindications can include incompatible surgical hardware in patients' bodies, amongst others.

Our institution has an FDA-cleared portable MRI (pMRI) by Hyperfine Research, Inc. (HRI). This device addresses many of the conventional MRI challenges by:

  1. Operating at very low magnetic field strengths strength (less than 0.2 T or approximately 10 times less than the field strength of conventional devices) and eliminating the need for special rooms or shielding. Family members and staff can remain at the patient's bedside.
  2. Minimizing conditions such as claustrophobia and anxiety with an open concept, transparent "helmet" to rest the head in during the exam.
  3. Portable and can maneuver through hospital environments and wheeled directly to a patient's bedside.
  4. Noise levels are substantially lower than conventional MRI systems, so hearing protection is optional for the patient. The sounds are described as vibrations that produce rhythmic tones.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Jessica S Wallisch, MD
  • Telefonnummer: (816) 234-3041
  • E-Mail: jwallisch@cmh.edu

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Allison Scott, RN, CCRC
  • Telefonnummer: (913) 515-7535
  • E-Mail: abscott@cmh.edu

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Patients hospitalized in the Pediatric Intensive Care Unit, Cardiac Intensive Care Unit, or the Neonatal Intensive Care Unit
  • Ages 0-17 years at study enrollment
  • Acute neurologic deficit suspected secondary to Hypoxic Ischemic Brain Injury (HIBI) or patients at high risk for HIBI

Exclusion Criteria

  • Pregnancy
  • Active implants such as

    • Pacemaker
    • Implanted defibrillator
    • Implanted insulin pump
    • Deep brain stimulator
    • Vagus nerve stimulator
    • Cochlear implant
    • Programmable shunt
  • MRI incompatible surgical hardware (e.g., staples, screws, etc.)
  • Metal-containing tattoos or permanent make-up on head or neck
  • Suspected metal in eye, e.g.,
  • Former or current welders, metal workers, or individuals with a metal injury
  • Metal shrapnel

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Tragbarer MRT-Arm
Alle eingeschriebenen Fächer werden Arm 1 zugeordnet
Enrolled subjects will undergo a portable, ultralow-field MRI (pMRI) at the bedside in the ICU location within +/- 24 hours of a clinically obtained, conventional MRI and/or head CT
Remaining blood or cerebrospinal fluid samples from clinical testing will be scavenged at timepoints correlating to the radiology imaging.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Determine the sensitivity and specificity of pMRI for detection of acute pediatric focal ischemic brain injuries.
Zeitfenster: During intensive care admittance, an average of 1 month
Perform pMRI on pediatric ICU patients within +/- 24 hours of a clinically obtained, conventional MRI. Compare detection rates and severity of ischemia and cerebral edema by pMRI vs conventional MRI to determine sensitivity and specificity.
During intensive care admittance, an average of 1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Calculate the sensitivity and specificity of pMRI for detection of acute pediatric global hypoxic-ischemic brain injuries
Zeitfenster: During intensive care admittance, an average of 1 month
Perform pMRI on pediatric ICU patients within +/- 24 hours of a clinically obtained, conventional MRI that demonstrates acute global hypoxic-ischemic brain injury as read by a clinical neuroradiologist. Compare detection rates and severity of acute global hypoxic-ischemic brain injury by pMRI vs conventional MRI to calculate sensitivity and specificity.
During intensive care admittance, an average of 1 month
Establish the sensitivity and specificity of pMRI relative to head CT for detection of cerebral edema and ischemic brain injury in critically ill patients deemed unstable for standard MRI.
Zeitfenster: During intensive care admittance, an average of 1 month
Perform pMRI on pediatric ICU patients within +/- 24 hours of a clinically obtained, conventional head CT obtained for acute neurologic changes. Compare detection rates and severity of cerebral edema and ischemia by pMRI vs head CT to establish sensitivity and specificity.
During intensive care admittance, an average of 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jessica S Wallisch, MD, Children's Mercy Kansas City

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

De-identified IPD will be made available upon reasonable request.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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