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Maneuvers to Reduce Laparoscopic Pain

5. Juni 2026 aktualisiert von: Ilinca Lupea, Henry Ford Health System

Optimal Maneuver to Reduce Postoperative Pain Following Elective Laparoscopic Surgeries

Laparoscopic surgery has revolutionized surgical care by reducing morbidity and improving post operative recovery. Laparoscopic surgery involves the use of carbon dioxide for insufflation to achieve optimal visualization. There is literature that demonstrates higher insufflation pressures being associated with increased postoperative pain - particularly shoulder pain - and opioid use. The ideal amount of intraperitoneal pressure is still under debate as other studies demonstrate that reduced pneumoperitoneum insufflation has also shown to negatively impact surgeon satisfaction and trended with longer operative time and greater blood loss without impacting pain.

Residual intraperitoneal carbon dioxide can also contribute to postoperative discomfort. Studies have shown the effectiveness of various maneuvers in removing residual gas to reduce postoperative pain, such as intraperitoneal saline instillation, pulmonary recruitment, and gas aspiration via smoke evacuator.

Despite these advantages, there is a lack of a clear consensus on the optimal method for reducing residual intraperitoneal gas. Conversely, literature has mixed results regarding the true significance in pain reduction.

Given the importance of minimizing postoperative pain, reducing opioid requirements, and shortening postoperative recovery time, the investigators propose a prospective, patient-blinded, randomized controlled trial. The investigators aim to investigate whether active gas removal via a smoke evacuator, multiple breath recruitment maneuvers, or no intervention would contribute to lowest postoperative pain. The findings will help identify the most effective method for reducing residual pneumoperitoneum-related pain and thus inform surgical practices and improve patient outcomes.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48202
        • Henry Ford Hospital
        • Hauptermittler:
          • Ilinca Lupea, MD
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients age 18 to 65
  • Benign, elective laparoscopic surgeries

Exclusion Criteria:

  • Ages <18 and age >65
  • Emergency or urgent surgeries
  • Surgeries for chronic pelvic pain, malignancy
  • Surgeries during pregnancy
  • Severe cardiopulmonary disease
  • Prior extensive abdominal surgeries (more than 2 abdominal or pelvic surgeries)
  • Inability to consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Kontrollgruppe
Passive desolation of the pneumoperitoneum at the end of the laparoscopic surgery.
Experimental: Smoke Evacuation Group
Active gas removal via smoke evacuator for 30 seconds at the end of case.
Experimental: Recruitment Breath Group
Repeated pulmonary inflation maneuvers: Three (3) consecutive manual ventilations at maximum of 30 cm water at the end of case.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Post operative pain
Zeitfenster: From enrollment until 1 week post surgery
Post-operative pain: Patients will be assessed using the Numeric Rating Scale (NRS) by rating their pain on a scale from 0 (no pain) to 10 (worst pain imaginable) immediately prior to leaving the post-anesthesia care unit, on post-operative day 2, and post-operative day 7.
From enrollment until 1 week post surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Opioid use for the management of post operative pain
Zeitfenster: Time of enrollment until their post operative appointment up to 2 weeks from the time of surgery
Opioid use: Patients will be asked how many of the opioid pain medication pills they were discharged with were consumed, at either their 2-week post-operative in-person visit or phone call question. Patients will be instructed to either count the number of pills that were taken or bring the bottle to their visit.
Time of enrollment until their post operative appointment up to 2 weeks from the time of surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

10. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. August 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ICF
  • ANALYTIC_CODE
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Laparoskopische Chirurgie

Klinische Studien zur Smoke Evacuation Group

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