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RP-008 in Combination With Daily Oral Varenicline for the Treatment of Trigeminal Neuralgia (RELIEF)

4. Juni 2026 aktualisiert von: Kriya Therapeutics, Inc.

A Phase 1/2, Multicenter, Open-Label Study to Evaluate Safety, Tolerability, and PRELIminary EFficacy of Percutaneous Injection of RP-008 Followed by Daily Oral Varenicline in Patients With Trigeminal Neuralgia (The RELIEF Study)

The goal of this study is to evaluate if KRIYA-748 (RP-008) is safe, tolerable, and preliminary effective in treating trigeminal neuralgia (TN) when used in combination with varenicline tartrate. The study will also assess what doses of RP-008 are safe and tolerable for participants and how the severity of participants' TN pain and frequency of facial pain attacks are affected.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

24

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Sherbrooke, Kanada
        • Rekrutierung
        • Kriya Clinical Study Site
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participant is capable of providing signed informed consent.
  • Participant must be between 18 to 80 years of age (inclusive), at the time of signing the informed consent.
  • Confirmed diagnosis of classical or idiopathic TN according to the criteria of the International Classification of Headache Disorders-3rd edition (ICHD-3, 2018).
  • The diagnosis of TN established at least 6 months prior to Screening.
  • Participant has purely unilateral pain attacks limited primarily to the maxillary (V2) and/or mandibular (V3) division of the trigeminal nerve.
  • Participant has failed at least 1 standard of care anti-epileptic agent (e.g., carbamazepine, oxcarbazepine, pregabalin, gabapentin, phenytoin, lamotrigine). Failure to a prior anti-epileptic medication is defined as insufficient pain relief despite use of a therapeutic dose for an adequate duration of time or being unsuitable due to contraindications or intolerance to side effects.
  • Participant is on stable dosage of any TN anti-epileptic agent(s) for a minimum of 6 weeks prior to Screening.

Exclusion Criteria:

  • Participant has bilateral TN pain attacks.
  • Participants with secondary TN, defined by ICHD-3 as TN caused by an underlying disease (e.g., tumor in the cerebellopontine angle, arteriovenous malformation, or multiple sclerosis).
  • Participants with facial pain not meeting the ICHD-3 diagnostic criteria for either classical or idiopathic TN, including: trigeminal autonomic cephalalgias, cluster headache, hemicrania continua, paroxysmal hemicrania, short-lasting unilateral neuralgiform headache attacks with conjunctival injection and tearing (SUNCT) and short-lasting unilateral neuralgiform headache attacks with cranial autonomic symptoms (SUNA).
  • Participants who had no change in pain after taking sodium channel blockers despite the use of a therapeutic dose for an adequate duration of time.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Participants receiving RP-008
Participants will receive a single dose of RP-008 on Day 1 at varying dose levels according to the dose escalation study design. In addition, varenicline tartrate and oral corticosteroid (equivalent to prednisone or prednisolone) will be administered during the pre- and post-treatment follow-up periods.
RP-008 will be administered as a single percutaneous injection to the trigeminal ganglion.
Andere Namen:
  • KRIYA-748
Varenicline tartrate will be administered as a daily oral tablet.
Andere Namen:
  • Champix

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence and severity of adverse events, abnormal clinical laboratory values, abnormal physical examinations, abnormal vital signs, abnormal electrocardiograms (ECGs), and suicidal ideation
Zeitfenster: 12 months
Safety of RP-008 with varenicline
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of responders, defined as participants with reduced TN pain score, attacks, and severity, to RP-008 with varenicline treatment
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change in pain as assessed by the 11-point Numerical Pain Rating Scale (NRS), where 0 corresponds to "no pain" and 10 corresponds to "pain as bad as you can imagine"
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change in pain as assessed by the Brief Pain Inventory (BPI) Pain Interference (PI) sub-scale, where 0 corresponds to pain having no interference with daily activities and 10 corresponds to pain interfering completely with daily activities
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), where scores range from 0-21 and higher score indicates worse sleep quality
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS), where sub-scale scores range from 0-21 and higher score indicates greater symptom severity
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Work Productivity and Activity Impairment (WPAI): Neuropathic Pain v2.0, where scores are expressed as 0-100% and higher percentage indicates greater impairment
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Penn Facial Pain Scale Revised (Penn-FPS-R), where scores range from 0-120 and higher score indicates greater pain-related disability
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in 5-level EuroQual-5D (EQ-5D-5L), where scores range from 0-100 and higher scores indicate better health status
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Patient Global Assessment of TN (PGA-TN), where scores range from 1 to 5 and higher score indicates higher severity of symptoms and inability to carry out normal activities
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Change from baseline in Modified Barrow Neurological Institute Pain Intensity Score (BNI), where scores range from I to V and higher score indicates higher pain and need for medication
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
Improvement in Patient Global Impression of Change (PGIC) and Clinician Global Impression of Change (CGIC) scale, where scores range from 1 to 7 and higher score indicates worsening of status
Zeitfenster: 3 and 12 months
Efficacy of RP-008 with varenicline
3 and 12 months
AAV5 anti-capsid and anti-transgene antibody titer
Zeitfenster: 12 months
Immune response to RP-008
12 months
Vector shedding profile of RP-008
Zeitfenster: 12 months
Vector shedding in plasma, urine, tears, saliva, and mucus
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. August 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Februar 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Februar 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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