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Analgesia for Perineal Surgeries in High-risk Pediatric Patients

21. Mai 2026 aktualisiert von: Zagazig University

Efficacy of Ultrasound-guided Sacral Multifidus Plane Block as Perioperative Analgesia for Anal and Penile Surgeries in High-risk Pediatric Patients

Perioperative pain management in pediatric patients, especially for anorectal and penile surgeries, presents significant challenges for anesthetists. Complications associated with systemic analgesia, such as respiratory issues, cardiovascular problems, and neurological effects, can be avoided by using regional anesthesia. This study aims to evaluate the effectiveness of Ultrasound-Guided Sacral Multifidus Plane Block as a method for perioperative analgesia in high-risk pediatric patients undergoing anorectal and penile surgeries, to reduce the risks associated with systemic analgesia.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Effective postoperative pain control in pediatric patients remains a major concern, particularly in those undergoing anal, perineal and penile surgeries. Inadequate analgesia is associated with delayed recovery, increased stress response, prolonged hospitalisation, and higher postoperative morbidity. This study aims to evaluate the efficacy of ultrasound-guided sacral multifidus plane block as a method for perioperative analgesia in high-risk pediatric patients undergoing anorectal and penile surgeries, to reduce the risks associated with systemic analgesia. This involves the administration of local anesthetics in the plane between the sacral multifidus muscle and the intermediate sacral crest bilaterally.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Parents or caregivers' acceptance.
  • High-risk pediatric patients (the American Society of Anesthesiologists physical status class III-IV)
  • Body mass index equal to 5%: 85% of the same age and sex.

Exclusion Criteria:

  • Child with a contraindication to the regional block, such as infection at the site of injection, or coagulopathy.
  • Pre-existing neurological disorders.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Sacral Multifidus plane block group
The patients will receive an ultrasound-guided sacral multifidus plane block after induction of general anesthesia.
Patients will receive an ultrasound-guided sacral multifidus plane block after induction of general anesthesia.
Placebo-Komparator: Control group
The patients will receive systemic parenteral analgesia.
Patients will receive 10 milligrams per kilogram body weight of intravenous paracetamol every 8 hours and fentanyl 1 microgram per kilogram body weight intravenously as rescue analgesia.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to rescue analgesia
Zeitfenster: 24 hours
First time of additional analgesia given when the child exhibit moderate to severe pain with pain score become ≥ 4.
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Heart rate
Zeitfenster: 24 hours
The perioperative changes in heart rate basally and at time interval 10-minutes till discharge and at ward at 2,4,8,16, and 24 hours postoperative.
24 hours
Mean arterial pressure
Zeitfenster: 24 hours
The perioperative changes in mean blood pressure basally and at time interval 10-minutes till discharge and at ward at 2,4,8,16, and 24 hours postoperative.
24 hours
Postoperative pain score
Zeitfenster: 24 hours
Pain score will be assessed using the Face, Legs, Activity, Cry, and Consolability score immediately postoperative then at 2, 4, 8, 16 and 24 hours with a score of 0 indicates no pain and 10 indicates maximum pain.
24 hours
Total dose of opioid consumption
Zeitfenster: 24 hours
The total dose of opioid consumption as rescue analgesia in the first 24 hours postoperative.
24 hours
Parental satisfaction
Zeitfenster: 24 hours
Parental satisfaction will be evaluated using a five-point score at the end of the first 24 hours with a score of 5 indicate the highest satisfaction and 1 indicate the lowest satisfaction.
24 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Abdelrazek yousef, MD, Department of Pediatric surgery, Zagazig University
  • Hauptermittler: Mohamed Ismail Sabry, MD, Department of Pediatric surgery, Zagazig University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juli 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Sacral multifidus plane block

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