- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07602894
Analgesia for Perineal Surgeries in High-risk Pediatric Patients
21. Mai 2026 aktualisiert von: Zagazig University
Efficacy of Ultrasound-guided Sacral Multifidus Plane Block as Perioperative Analgesia for Anal and Penile Surgeries in High-risk Pediatric Patients
Perioperative pain management in pediatric patients, especially for anorectal and penile surgeries, presents significant challenges for anesthetists.
Complications associated with systemic analgesia, such as respiratory issues, cardiovascular problems, and neurological effects, can be avoided by using regional anesthesia.
This study aims to evaluate the effectiveness of Ultrasound-Guided Sacral Multifidus Plane Block as a method for perioperative analgesia in high-risk pediatric patients undergoing anorectal and penile surgeries, to reduce the risks associated with systemic analgesia.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Effective postoperative pain control in pediatric patients remains a major concern, particularly in those undergoing anal, perineal and penile surgeries.
Inadequate analgesia is associated with delayed recovery, increased stress response, prolonged hospitalisation, and higher postoperative morbidity.
This study aims to evaluate the efficacy of ultrasound-guided sacral multifidus plane block as a method for perioperative analgesia in high-risk pediatric patients undergoing anorectal and penile surgeries, to reduce the risks associated with systemic analgesia.
This involves the administration of local anesthetics in the plane between the sacral multifidus muscle and the intermediate sacral crest bilaterally.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Abdalla Mohamed Goda Mohamed, MD
- Telefonnummer: +20 1114166085
- E-Mail: drabdogoda@gmail.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Amira Attia Ebrahim Farag, MD
- E-Mail: Amiraattia86@gmail.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Parents or caregivers' acceptance.
- High-risk pediatric patients (the American Society of Anesthesiologists physical status class III-IV)
- Body mass index equal to 5%: 85% of the same age and sex.
Exclusion Criteria:
- Child with a contraindication to the regional block, such as infection at the site of injection, or coagulopathy.
- Pre-existing neurological disorders.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Sacral Multifidus plane block group
The patients will receive an ultrasound-guided sacral multifidus plane block after induction of general anesthesia.
|
Patients will receive an ultrasound-guided sacral multifidus plane block after induction of general anesthesia.
|
|
Placebo-Komparator: Control group
The patients will receive systemic parenteral analgesia.
|
Patients will receive 10 milligrams per kilogram body weight of intravenous paracetamol every 8 hours and fentanyl 1 microgram per kilogram body weight intravenously as rescue analgesia.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to rescue analgesia
Zeitfenster: 24 hours
|
First time of additional analgesia given when the child exhibit moderate to severe pain with pain score become ≥ 4.
|
24 hours
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Heart rate
Zeitfenster: 24 hours
|
The perioperative changes in heart rate basally and at time interval 10-minutes till discharge and at ward at 2,4,8,16, and 24 hours postoperative.
|
24 hours
|
|
Mean arterial pressure
Zeitfenster: 24 hours
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The perioperative changes in mean blood pressure basally and at time interval 10-minutes till discharge and at ward at 2,4,8,16, and 24 hours postoperative.
|
24 hours
|
|
Postoperative pain score
Zeitfenster: 24 hours
|
Pain score will be assessed using the Face, Legs, Activity, Cry, and Consolability score immediately postoperative then at 2, 4, 8, 16 and 24 hours with a score of 0 indicates no pain and 10 indicates maximum pain.
|
24 hours
|
|
Total dose of opioid consumption
Zeitfenster: 24 hours
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The total dose of opioid consumption as rescue analgesia in the first 24 hours postoperative.
|
24 hours
|
|
Parental satisfaction
Zeitfenster: 24 hours
|
Parental satisfaction will be evaluated using a five-point score at the end of the first 24 hours with a score of 5 indicate the highest satisfaction and 1 indicate the lowest satisfaction.
|
24 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Abdelrazek yousef, MD, Department of Pediatric surgery, Zagazig University
- Hauptermittler: Mohamed Ismail Sabry, MD, Department of Pediatric surgery, Zagazig University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mistry T, Sonawane K, Balasubramanian S, Balavenkatasubramanian J, Goel VK. Ultrasound-guided sacral multifidus plane block for sacral spine surgery: A case report. Saudi J Anaesth. 2022 Apr-Jun;16(2):236-239. doi: 10.4103/sja.sja_723_21. Epub 2022 Mar 17.
- Stamer UM, Bernhart K, Lehmann T, Setzer M, Stuber F, Komann M, Meissner W. 'Desire for more analgesic treatment': pain and patient-reported outcome after paediatric tonsillectomy and appendectomy. Br J Anaesth. 2021 Jun;126(6):1182-1191. doi: 10.1016/j.bja.2020.12.047. Epub 2021 Mar 5.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juli 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
21. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- High risk pediatric analgesia
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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