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Early Screening of Chronic Post-sternotomy Pain Using the DN4-i Questionnaire (DEPDN4i)

19. Mai 2026 aktualisiert von: Marc LOPEZ, MD, Institute Arnault Tzanck, France

Association Between Early Neuropathic Pain and Chronic Post-Sternotomy Pain After Coronary Artery Bypass Grafting (CABG): A Prospective Observational Study

Chronic post-sternotomy pain (CPSP) is a common complication after cardiac surgery, with a reported prevalence between 30% and 50%. Several studies show that a significant proportion of patients experience persistent pain long after cardiac surgery, often with a neuropathic component. Internal mammary artery harvesting is known to cause intercostal nerve injury. Recent data suggest that early neuropathic pain, assessed using the DN4 score, may predict the chronicization of postoperative pain.

This study is a prospective observationnal study to evaluate the association between early neuropathic pain (DN4-i ≥ 3/7 on postoperative day 5) and the occurrence of chronic post-sternotomy pain at 3 months in patients who underwent median sternotomy for coronary artery bypass grafting with internal mammary artery harvesting

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

120

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • France
      • Saint-Laurent-du-Var, France, Frankreich, 06700
        • Institut Arnault Tzanck
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Any adult patient undergoing scheduled cardiac surgery with coronary artery bypass via median sternotomy with internal mammary artery harvesting in Institut Arnault Tzanck Hospital

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18 years
  • Scheduled cardiac surgery with coronary artery bypass via median sternotomy with internal mammary artery harvesting
  • Patients receive an information sheet and a non-opposition form.

Exclusion Criteria:

  • History of sternotomy
  • Early reoperation < 30 days
  • Chronic treatment with strong opioids or neuropahtic pain medications
  • Severe cognitive impairment
  • Patients under legal protection or guardianship

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Neuropathic Pain Questionnaire Interview (DN4i)
Zeitfenster: Day 5
Abbreviated DN4i questionnaire Minimal : 0 Maximal : 7 The DN4i is a validated interview-based questionnaire designed to identify neuropathic pain. It consists of 7 sensory descriptors reported by the patient. A score ≥ 3/7 suggests the presence of neuropathic pain.
Day 5

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Numeric Rating Scale (NRS)
Zeitfenster: 3 and 6 months
Pain intensity was assessed using an 11-point Numeric Rating Scale (0 = no pain, 10 = worst imaginable pain).
3 and 6 months
Neuropathic Pain Questionnaire Interview (DN4i)
Zeitfenster: 3 and 6 month
Abbreviated DN4i questionnaire Minimal : 0 Maximal : 7 The DN4i is a validated interview-based questionnaire designed to identify neuropathic pain. It consists of 7 sensory descriptors reported by the patient. A score ≥ 3/7 suggests the presence of neuropathic pain.
3 and 6 month
5-level EQ-5D (EQ-5D-5L)
Zeitfenster: 3 months and 6 months

Evaluation of functionnal impact on quality of life with EQ-5D-5L The digits for the five dimensions can be combined into a 5-digit number that describes the patient's health state.

Five items representing five dimensions:

Mobility; Self-care; Usual activities; Pain and discomfort; Anxiety and depression.

Responses are recorded on 5-point scales (1: no problems; 2: slight problems; 3: moderate problems; 4: severe problems; 5: extreme problems or complete inability).

3 months and 6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

3. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

3. Mai 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

3. November 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Chronischer Schmerz, postoperativ

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