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EasiVits Acceptability & Tolerance Study (EVATS)

27. Mai 2026 aktualisiert von: NeoteriQ Ltd.

In order to achieve metabolic stability, dietary treatment of inborn errors of metabolism (IEM) may require restriction of protein (e.g. phenylketonuria, tyrosinaemia, homocystinuria, organic acidaemias, maple syrup urine disease (MSUD), urea cycle disorders), fat (e.g. fatty acid oxidation disorders) or carbohydrate (e.g. glycogen storage disease). Manipulation of dietary intake potentially reduces micronutrient status, and provision of a comprehensive vitamin and mineral supplement may become an essential adjunct to dietary treatment.

Paediatric Seravit and Frutivits are vitamin and mineral supplements that are currently available on prescription. Paediatric Seravit is designed for children between 1-3 years of age but has high amounts of added carbohydrate, restricting its use for patients with IEM with restricted carbohydrate intake. Fruitivits is designed for children over the age of 3 years and is orange flavoured, restricting patient's choice, potentially leading to poor adherence and taste fatigue.

Previous studies show that despite improvements in some nutritional markers using the currently available vitamin and mineral supplements, overall use of the vitamin and mineral supplements was less than prescribed and alternatives are needed to guarantee delivery of micronutrients in children at risk of deficiencies as a result of an essential manipulation of diet in inborn disorders of metabolism. Whilst condition specific formula for IEM often contains added micronutrients, there are global concerns about over- and under-supplementation and the impact on palatability. Consequently, some health professionals advocate the availability of unfortified products to enable individualised tailoring of micronutrient intake using a separate vitamin and mineral supplement. Furthermore, with the advent of pharmacological treatments for some IEM, there is evidence that cessation of specialist formula without significant changes to dietary food intake, commonly leads to deficiencies in several micronutrients.

EasiVits are new vitamin and mineral supplements which contain minimal carbohydrate and are unflavoured. This allows them to be used in carbohydrate restricted IEMs, and patients can also add their preferred flavours via permitted fruit cordials or drinks in order to potentially improve adherence and prevent taste fatigue.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male and female IEM patients ages 1-16 years.
  • Patients diagnosed with an IEM.
  • Taking vitamin and mineral supplements for IEM and willing to take the new supplements for 7 days.
  • Absence of comorbidities.
  • Adherence with dietary management and vitamin and mineral supplements.
  • Able to understand and comply with the requirements of the investigation and sign the Informed Consent Form/Assent form.

Exclusion Criteria:

  • Age <1 years old.
  • Patients with comorbidities.
  • Any moderate to severe acute illness which in the opinion of the Investigator would interfere with the study procedures or study outcome.
  • History of poor co-operation, non-adherence with dietary management, or poor adherence to investigation procedures.
  • Participation in any other studies involving investigational or marketed products concomitantly or within two weeks prior to entry into the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: UNO EasiVits
UNO EasiVits for 7 days
7-day administration of UNO EasiVits
Experimental: DUO EasiVits
DUO EasiVits for 7 days
7-day administration of DUO EasiVits

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Study Product Acceptability
Zeitfenster: 7 days
Acceptability measured using a non-validated questionnaire asking participants to rate their usual product (baseline) and the study product (end of study) in terms of appearance, smell, taste, texture, ease of mixing, ease of taking and aftertaste, using a 5-point Likert scale from Great to Terrible.
7 days
Gastrointestinal Tolerance of Study Product
Zeitfenster: 7 days
Gastrointestinal symptoms measured using a daily diary to record any episode of diarrhoea, constipation, bloating, nausea, vomiting, burping/regurgitation, flatulence or abdominal pain with a rating of none, mild, moderate or severe.
7 days
Study Product Adherence
Zeitfenster: 7 days
Adherence measured using a daily diary to record the amount of study product taken, how and when it was taken. This is then compared to the prescribed amount.
7 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Anita MacDonald, PhD, Birmingham Children's Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. März 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

23. September 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

23. September 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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