- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07625722
Thyroxine Supplementation in Small for Gestational Age (SGA) Infants With Birth Weight <1500g and TSH 6-20 mIU/ml
29. Mai 2026 aktualisiert von: Yonghui Yu, Shandong Provincial Hospital
Growth and Neurodevelopmental Outcomes at Two Years of Age After Postnatal Thyroid Hormone Supplementation in SGA Infants With Birth Weight <1500g and TSH 6-20 mIU/ml
The primary objective of this clinical trail is to evaluate whether early supplementation of levothyroxine (L-T4) at a dosage of 8 ug/kg/d, initiated in the second week of life, improves physical growth and neurodevelopmental outcomes at 2 years of corrected age in Small for Gestational Age (SGA) infants with birth weights < 1500g and TSH levels between 6 and 20 mIU/ml.
Preterm infants in the intervention group will receive 8 ug/kg/d of L-T4, while the control group will receive no supplementation.
Physical growth will be assessed through height, weight, and head circumference, while neurodevelopmental status will be evaluated using the Bayley-IV scales and cranial MRI imaging findings.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
106
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Yonghui Yu
- Telefonnummer: +8615168887236
- E-Mail: alice20402@126.com
Studienorte
-
-
Shandong
-
Jinan, Shandong, China, 250021
- Shandong Provincial Hospital Affiliated to Shandong First Medical University
-
Kontakt:
- Yonghui Yu
- Telefonnummer: +8615168887236
- E-Mail: alice20402@126.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Preterm infants born Small for Gestational Age (SGA) with a birth weight < 1500g;
- Admitted to a participating Neonatal Intensive Care Unit (NICU) within 7 days of birth;
- Serum concentrations of TSH, FT4, and FT3 are measured weekly during the first and second weeks of life,any single TSH measurement during this period is between 6 and 20 mIU/mL;
- Written informed consent obtained from the parents.
Exclusion Criteria:
- Diagnosis of Congenital Hypothyroidism (CH) with serum TSH > 20 mIU/mL within the first 2 weeks of life and receiving L-T4 treatment;
- Persistent serum TSH < 6 mIU/mL throughout the first 2 weeks;
- Elevated thyroid hormone levels(T3, T4, FT3, or FT4) above the reference range within the first 2 weeks;
- Diagnosis of Grade III or IV Intraventricular Hemorrhage (IVH) within the first 2 weeks of life;
- Presence of major congenital malformations of vital organs or known chromosomal/genetic disorders;
- History of maternal thyroid disease or maternal use of thyroid-related medications.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Kontrollgruppe
|
|
|
Experimental: Interventionsgruppe
|
The intervention group will receive oral levothyroxine (L-T4) initiated on postnatal day 14 at a starting dose of 8 ug/kg/day.
Thyroid function will be monitored every 2-4 weeks until 36 weeks postmenstrual age or hospital discharge, with subsequent follow-up at corrected ages of 40 weeks, 3, 6, 12, 18, and 24 months.
The L-T4 dosage will be dynamically titrated to achieve therapeutic targets of TSH < 5 mIU/L and FT3/FT4 levels within the upper 50% of the age-specific reference range.
Treatment will be discontinued if therapeutic targets are sustained at a dosage below 2 ug/kg/day or if FT3/FT4 levels exceed the upper limit of normal.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Cognitive function evaluated by Bayley-IV
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Motor function evaluated by Bayley-IV
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Language function evaluated by Bayley-IV
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Social-Emotional evaluated by Bayley-IV
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Adaptive behavior evaluated by Bayley-IV
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Body length(cm)assessed by the WHO 0-5 years Child Growth Standards.
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Head circumference(cm)assessed by the WHO 0-5 years Child Growth Standards.
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
|
Weight(kg)assessed by the WHO 0-5 years Child Growth Standards.
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
the incidence of neonatal morbidities (EUGR、PNAC、MBDP、Moderate to severe BPD、Stage III or higher ROP)during the initial hospitalization
Zeitfenster: at 36 weeks of postmenstrual age
|
at 36 weeks of postmenstrual age
|
|
All-cause Mortality
Zeitfenster: At 24 months corrected age
|
At 24 months corrected age
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
20. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
20. Juni 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
20. Juni 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
4. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Geburtshilfe, Frühgeburt
- Geburtsbedingte Geburtskomplikationen
- Schwangerschaftskomplikationen
- Frühgeburt
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Aminosäuren, Peptide und Proteine
- Pharmazeutische Präparate
- Dosierungsformen
- Aminosäuren
- Aminosäuren, aromatisch
- Aminosäuren, zyklisch
- Schilddrüsenhormone
- Tabletten
- Thyroxin
Andere Studien-ID-Nummern
- SWYX:NO.2025-1019-1
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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