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Stellate Ganglion Block and Prognosis of Neurological Function After Subarachnoid Hemorrhage

11. Juni 2026 aktualisiert von: Ruquan Han, Beijing Tiantan Hospital

Effect of Stellate Ganglion Block on the Prognosis of Neurological Function After Subarachnoid Hemorrhage

The incidence of cerebral vasospasm after aneurysm subarachnoid hemorrhage (aSAH) is as high as 70%; cerebral vasospasm(CVS) is closely related to delayed cerebral ischemia (DCI), which is one of the important reasons for poor outcomes in patients with aSAH.

In recent years, it has been reported that stellate ganglion block(SGB) can effectively alleviate cerebral vasospasm(CVS), reduce cerebral blood flow velocity and increase cerebral perfusion in patients with aneurysm subarachnoid hemorrhage(aSAH)。However, whether the alleviation of CVS after SGB is beneficial to the long-term neurological prognosis has not been confirmed Therefore, a prospective randomized controlled study is needed to further explore the role of SGB block in improving the outcomes of patients with aSAH.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

560

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100070
        • Beijing Tiantan Hospital, Capital Medical University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Ruquan Han, M.D., Ph.D

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age range: 18-65 years old;
  • Within 72 hours after onset of aSAH,and planning surgical treatment(aneurysm embolizing or clipping);
  • Preoperative Hunt-Hess grade 2-3
  • Sign informed consent.

Exclusion Criteria:

  • ASA > grade IV;
  • Patients with posterior circulation aneurysm;
  • Patients with severe systemic hemorrhagic diseases;
  • Patients with trauma and local infection in the nerve block area;
  • Local anatomic structure changes (neck structure changes caused by radiotherapy, chemotherapy and surgery);
  • Allergy to known local anesthetics;
  • Pregnant and lactating women.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention group
In addition to routine anesthesia management and surgical operations, an ultrasound-guided stellate ganglion block was performed once prior to the initiation of surgery, and then receive standard care after operation. Related statistical indicators were collected prospectively.
Prior to the initiation of surgery, a single ultrasound-guided stellate ganglion block was performed on the ipsilateral side of the lesion.The dose and concentration of local anesthesia: 0.5% ropivacaine 5-10ml. Criteria for successful block: the patient developed Horner's syndrome, characterized by miosis, ptosis, eyeball caved in, nasal congestion, conjunctival congestion, reddish face and no sweat on the face
Andere Namen:
  • Stellate ganglion block
Kein Eingriff: Blank control group
In this study, a blank control was used. Routine anesthesia management and surgical operation were used without any special interventions, and then receive standard care after operation. Only relevant statistical indicators were collected prospectively.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The modified Rankin Scale (mRS) scores at 90 days
Zeitfenster: 90 days postoperatively
The modified Rankin Scale (mRS) is used to evaluate the primary outcome. The scale of mRS is 0 to 6. The best neurological outcome is the mRS with 0, indicating no any symptom left. mRS of 6 is the worst, indicating death. mRS will be evaluated by outcomes assessor who is blinded to the grouping.
90 days postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The incidence of delayed cerebral ischemia (DCI) during hospitalization
Zeitfenster: At discharge, an average of 2 weeks
At discharge, an average of 2 weeks
All cause mortality during 90 days after onset
Zeitfenster: 90 days postoperatively
90 days postoperatively
Length of stay in the intensive care unit and hosipital
Zeitfenster: At discharge, an average of two weeks
At discharge, an average of two weeks
Adverse events during hospitalization
Zeitfenster: At discharge, an average of 2 weeks
Myocardial infarction, cardiac arrest, pulmonary embolism, infection, SGB related complications, etc
At discharge, an average of 2 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ruquan Han, M.D., Ph.D, Beijing Tiantan Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

15. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. März 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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