- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07655505
Use of Force Feedback Instruments With the da Vinci Surgical System, Model IS5000 for Mitral Valve Repair
15. Juni 2026 aktualisiert von: Intuitive Surgical
A Prospective, Multicenter Clinical Investigation of the Use of Force Feedback Instruments With the da Vinci Surgical System, Model IS5000 for Mitral Valve Repair (MVr)
This study aims to test the safety and effectiveness of Force Feedback instruments used during robotic-assisted mitral valve repair with the da Vinci Surgical System, Model IS5000 (dV5).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
30
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Manish Bharara
- E-Mail: manish.bharara@intusurg.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Jennifer McCrea
- Telefonnummer: 303-956-0363
- E-Mail: jennifer.mccrea@intusurg.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥22 years.
- Subjects with mitral regurgitation (MR) resulting from primary (degenerative) etiology with normal ventricular function (left ventricular function > 40%) provided that annuloplasty or ventricular repair is feasible robotically.
- Subjects with moderate-severe (Grade 3) or severe (Grade 4) mitral regurgitation (MR) confirmed by transthoracic echocardiography (TTE) or transesophageal echocardiography (TEE) within 60 days of surgery or evaluation for surgery.
- Subjects with low-moderate operative risk (Society of Thoracic Surgeons Predicted Risk of Mortality (STS-PROM) score of <4%).
- Subjects that are able to provide written informed consent using the study informed consent form prior to the study.
- Subjects that are willing to comply with protocol-specified follow-up visits.
- Subjects must be candidates for minimally invasive surgery (no contraindications to robotic approach). Based on the study Investigator's clinical judgement, the Subject is deemed suitable to undergo multiport robotic-assisted surgery for mitral valve repair.
Exclusion Criteria:
PREOPERATIVE EXCLUSION CRITERIA:
- Subjects with symptomatic mitral regurgitation determined to be at prohibitive risk for mitral valve surgery.
- Subjects with previous mitral valve surgery, transcatheter repair, or annuloplasty.
- Subjects with prior cardiac surgery (endoscopic, open, or robotic) or ipsilateral thoracic surgery (open, endoscopic, or robotic).
- Subjects with planned emergent procedure (e.g., cardiogenic shock, acute decompensation requiring immediate surgery).
- Subjects requiring surgery with multiple stages (i.e., mitral repair cannot be completed in a single procedure).
- Subject with planned major concomitant surgery for a different medical condition (e.g., coronary artery bypass, cancer resection unrelated to mitral regurgitation).
- Subjects with non-reparable anatomy.
- Subjects with severe pulmonary hypertension (systolic Pulmonary Artery Pressure >70 mmHg).
- Subjects with severe renal insufficiency (estimated Glomerular Filtration Rate <30 mL/min/1.73m²) or liver failure (Child-Pugh C).
- Subjects with active infection.
- Subjects with contraindication to anesthesia/surgery (e.g., severe frailty, uncorrectable coagulopathy).
- Subjects with any past or ongoing condition, or personal circumstance, that in the Investigator's judgment places the Subject at high surgical risk, deems them unsuitable for mitral valve repair, or might interfere with study participation or data collection (e.g., severe chronic obstructive pulmonary disease, uncontrolled diabetes, immunocompromised state, non-compliance).
- Subjects with severe aortic/tricuspid valve disease requiring concurrent open surgery.
- Subjects who are pregnant, suspected pregnancy, or breastfeeding.
- Subjects currently participating in another investigational drug/device study or participation in a significant-risk investigational device study within the past 6 months.
- Subject with inability to complete follow-up (e.g., geographic inaccessibility, dementia).
- Subjects who belong to a vulnerable population (e.g., prisoners, cognitively impaired individuals unable to consent).
INTRAOPERATIVE EXCLUSION CRITERIA:
- Subject with hemodynamic or respiratory instability that precludes the Investigator from performing the Robotic Assisted Surgery (RAS).
- Subject in whom inadequate visualization makes a minimally invasive approach not feasible, as determined by the Investigator assessment prior to docking the robot.
- Subject with adhesions, scarring, and disease status in the body which, in the opinion of the investigator, limits the ability to perform the minimally invasive procedure.
- Subject has any other condition that, in the judgment of the Investigator, might interfere with the collection of complete quality data.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Mitral valve repair including the use of force feedback instruments
Patients with moderate-severe or severe mitral regurgitation resulting from primary (degenerative) etiology who are candidates for robotic-assisted mitral valve repair.
|
Robotic-assisted mitral valve repair including the use of Force Feedback instruments
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Incidence of major adverse events
Zeitfenster: 30 days postoperative
|
The primary safety endpoint will be evaluated by the incidence of major (Clavien-Dindo Grade III or higher) adverse events related to the use of Force Feedback instruments during robotic-assisted mitral valve repair.
|
30 days postoperative
|
|
Residual Mitral Regurgitation Grade on a Transthoracic Echocardiogram (TTE)
Zeitfenster: Postoperative Day 2-7
|
The primary effectiveness endpoint will be evaluated as residual mitral regurgitation of moderate (Grade 2) or less measured by an echocardiogram after robotic-assisted mitral valve repair.
|
Postoperative Day 2-7
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. Dezember 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Juni 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
10. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- ISI dV5 MVr-01
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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