- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07704099
Safety and Efficacy of KER-065 in Participants With Duchenne Muscular Dystrophy
9. Juli 2026 aktualisiert von: Keros Therapeutics, Inc.
A Multicenter, Phase 2, Open-Label Study Evaluating the Safety and Efficacy of KER-065 in Participants With Duchenne Muscular Dystrophy
The purpose of this study is to evaluate the safety, tolerability, pharmacokinetics (PK), pharmacodynamics (PD), and efficacy of KER-065 administered to adult and pediatric ambulatory and nonambulatory male participants with Duchenne Muscular Dystrophy (DMD) on stable background therapy.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a Phase 2, multicenter, open-label study of KER-065.
The study will consist of 3 periods:
- Screening Period (up to 6 weeks)
- Treatment Period (96 weeks)
- Safety Follow-up Period (4 weeks)
Participants will be enrolled in parallel into 1 of 3 treatment cohorts:
- Cohort A1 (Late Ambulatory)
- Cohort A2 (Late Ambulatory)
- Cohort N1 (Nonambulatory)
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
36
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Gina Weaver
- Telefonnummer: 267.799.3345
- E-Mail: gweaver@kerostx.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Key Inclusion Criteria:
- Diagnosis of DMD, defined as the presence of phenotypic features at screening consistent with DMD AND documented mutation in the dystrophin gene consistent with the diagnosis of DMD using a clinically validated genetic test.
- Receiving a stable regimen of systemic CS (including, but not limited to, prednisone, prednisolone, deflazacort, or vamorolone) for at least 90 days before screening.
- Body weight of ≥ 25.0 kg.
Ambulatory Participants Only (Cohort A1 and A2):
- Ambulatory, defined as able to walk independently without assistive devices.
- Able to TTR in < 10 seconds.
- Has a NSAA score ≥ 15 points.
- Cohort 2 only: Documentation of a stable dose of an approved exon-skipping therapy.
Nonambulatory Participants Only (Cohort N1):
- Nonambulatory, characterized as being unable to ambulate for a minimum of 3 months before first dose with onset of nonambulatory status AND a NSAA walk score of 0 and inability to perform the 10MWR.
- PUL v2.0 entry item score of 3 to 5, inclusive.
Key Exclusion Criteria:
- Clinical symptoms or signs of cardiomyopathy or heart failure.
- Exposure to any approved or investigational dystrophin restoration gene therapy product.
- Exposure to any approved or investigational dystrophin restoration product other than gene therapy (Except for exon-skipping therapy for Cohort A2).
- Exposure to any approved or investigational histone deacetylase inhibitor, antimyostatin therapy, therapy targeting transforming growth factor-beta ligands, or cell-based therapy.
- Use of any other pharmacological treatment, except for CS
- Treatment with immunosuppressant therapy (other than CS)
- History of fracture of the upper limb
Nonambulatory Participants Only (Cohort N1):
- Elbow-flexion contractures > 30° in both upper extremities.
- Forced vital capacity (FVC) of < 50% or requirement for daytime or nocturnal ventilation, except for nocturnal non-invasive ventilation AND inability to perform consistent FVC measurements within ± 15% during paired testing.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Cohort A1 (Late Ambulatory)
Participants will receive stable corticosteroid (CS) along with KER-065.
|
KER-065 will be administered subcutaneously (SC)
|
|
Experimental: Cohort A2 (Late Ambulatory)
Participants will receive stable CS, exon skipper along with KER-065.
|
KER-065 will be administered subcutaneously (SC)
|
|
Experimental: Cohort N1 (Nonambulatory)
Participants will receive stable CS along with KER-065.
|
KER-065 will be administered subcutaneously (SC)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of participants with treatment-emergent adverse events (TEAEs and serious adverse events (SAEs)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
|
To evaluate the safety and tolerability of KER-065 in ambulatory and nonambulatory participants with DMD
|
Up to approximately 3 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
KER-065 serum concentration by visit, as appropriate
Zeitfenster: Up to Week 100
|
To assess the pharmacokinetics (PK) of KER-065 in ambulatory and nonambulatory participants with DMD
|
Up to Week 100
|
|
Number and proportion of participants with treatment-emergent ADA (antidrug antibody) by visit
Zeitfenster: Up to Week 100
|
To assess the immunogenicity of KER-065 in ambulatory and nonambulatory participants with DMD
|
Up to Week 100
|
|
Change from baseline by visit in bone mineral density (BMD), fat mass, and lean body mass, as measured by dual- energy X-ray absorptiometry (DXA)
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on body composition in ambulatory and nonambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Change from baseline by visit in muscle volume and intramuscular fat by skeletal muscle MRI
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on skeletal muscle in ambulatory and nonambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Ambulatory: Change from baseline by visit in North Star Ambulatory Assessment (NSAA) total score
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on motor function in ambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Ambulatory: Change from baseline by visit in 4-stair climb (4SC)
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on motor function in ambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Ambulatory: Change from baseline by visit in 10-meter walk/run (10MWR) test
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on motor function in ambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Ambulatory: Change from baseline by visit in TTR (time to rise)
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on motor function in ambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
|
Nonambulatory: Change from baseline by visit in PUL (Performance of Upper Limb) v2.0 score
Zeitfenster: Up to Week 96
|
To assess the effect of KER-065 on motor function in nonambulatory participants with DMD
|
Up to Week 96
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
14. September 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
17. Juli 2029
Studienabschluss (Geschätzt)
14. August 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Juli 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. Juli 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. Juli 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Juli 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. Juli 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Erkrankungen des Nervensystems
- Muskelerkrankungen
- Neuromuskuläre Erkrankungen
- Genetische Krankheiten, angeboren
- Genetische Krankheiten, X-gebunden
- Muskelerkrankungen, atrophisch
- Muskeldystrophien
- Angeborene, erbliche und neonatale Krankheiten und Anomalien
- Muskeldystrophie, Duchenne
Andere Studien-ID-Nummern
- KER-065-B201
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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