Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Vliv suplementace vitaminu D na reakci na vakcínu COVID-19 a protilátky IgG u nedostatečných žen. (CoVıD-19)

26. září 2022 aktualizováno: Fatih Cesur, Ege University

Snížená imunita u jedinců způsobuje snížení odpovědi na vakcínu a vitamin D tento průběh zhoršuje. Vitamin D je považován za vitamin, který může posílit vrozenou imunitní odpověď, inhibovat adaptivní systém a modulovat odpověď na vakcínu.

Byl studován vliv příjmu vitaminu D na protilátky.

Přehled studie

Typ studie

Intervenční

Zápis (Aktuální)

33

Fáze

  • Nelze použít

Kontakty a umístění

Tato část poskytuje kontaktní údaje pro ty, kteří studii provádějí, a informace o tom, kde se tato studie provádí.

Studijní místa

      • Trabzon, Krocan, 61000
        • Avrasya University

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

19 let až 23 let (DOSPĚLÝ)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ano

Pohlaví způsobilá ke studiu

Ženský

Popis

Kritéria pro zařazení:

  • Studie sestávala z mladých dobrovolníků, které absolvovaly 2 dávky vakcín proti COVID-19, nedostaly 3. dávku a strávily v průměru 65 dní nad 2. dávkou. Účastníci byli zařazeni do studie, když byla hodnota IgM negativní, hodnota IgG pozitivní, nebyli starší 25 let a sérový 25-hydroxy (25(OH)) vitamín D byl pod 30 ng/ml.

Kritéria vyloučení:

  • Do studie navíc nebyli zahrnuti jedinci účastnící se výzkumu, kteří byli těhotní, měli lékařem diagnostikované kardiovaskulární onemocnění, selhali ledviny nebo játra a trpěli chronickou obstrukční plicní nemocí.

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: SUPPORTIVE_CARE
  • Přidělení: RANDOMIZOVANÝ
  • Intervenční model: PARALELNÍ
  • Maskování: SINGL

Zbraně a zásahy

Skupina účastníků / Arm
Intervence / Léčba
EXPERIMENTÁLNÍ: Účastníci užívající doplňky vitaminu D
Účastníkům experimentální skupiny bylo podáváno 150 000 IU (10 ml) suplementace vitaminu D3, který byl pravidelně užíván po dobu 2 měsíců. Z prvního měření byla provedena ještě 2 měření s odstupem 28 dnů a celkem 3 měření od účastníků.
Pouze experimentální skupina (D) dostávala doplněk vitaminu D.
NO_INTERVENTION: Účastníci, kteří neužívají doplňky vitaminu D
Kontrolní skupině nebyl podáván žádný doplněk. Z prvního měření byla provedena ještě 2 měření s odstupem 28 dnů a celkem 3 měření od účastníků.

Co je měření studie?

Primární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Od prvního měření byla provedena ještě 2 měření s odstupem 28 dnů a celkem byla účastníkům odebrána 3 měření krve. Hladiny protilátek byly měřeny fluorescenční imunologickou (FIA) metodou.
Časové okno: V rámci dokončení výzkumu, v průměru 8 týdnů
Ve srovnání s jinými koronaviry bylo zřejmé, že existuje okamžitá potřeba vakcíny k prevenci SARS CoV-2 kvůli jejímu rychlejšímu přenosu. Je však velmi důležité určit, že vakcína COVID-19 je imunní vůči jednotlivcům, a bylo zdůrazněno, že hladiny imunoglobulinu G (IgG) jsou kontrolovány pro testování imunity a je důležité, aby tyto hladiny byly vysoké. Lidský imunitní systém nebo nutriční úrovně mají vliv na vysokou míru nebo účinnost hladin imunoglobinu Studie uvádějí, že jedinci s adekvátní a vyváženou výživou mají silnější imunitní systém.
V rámci dokončení výzkumu, v průměru 8 týdnů

Sekundární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Od prvního měření byla provedena ještě 2 měření s odstupem 28 dnů a celkem byla účastníkům odebrána 3 měření krve. Hladiny 25(OH) vitaminu D byly měřeny fluorescenční imunologickou (FIA) metodou.
Časové okno: V rámci dokončení výzkumu, v průměru 8 týdnů
Vzhledem k tomu, že na začátku onemocnění COVID-19 není jasný léčebný proces, byly pacientům s COVID-19 na klinice podávány tyto doplňky, jako jsou vitaminy D, C a skupiny vitaminů B a zinek. Kromě toho je u těchto pacientů běžným stavem nedostatek 25-hydroxy(25(OH)) vitaminu D. V souladu s tím jsou také pozorovány situace ovlivňující onemocnění kosterního systému, onemocnění imunitního systému, zánětlivá onemocnění střev, infekce dýchacích cest, virové infekce atd. Patogenetický vztah 25(OH) vitaminu D s pandemií COVID-19 je konzistentně vidět v klinických datech. Nedostatek 25(OH) vitaminu D má navíc negativní vliv na lidi s COVID-19. Z tohoto důvodu se má za to, že počet hospitalizací kvůli COVİD-19 roste. Svým způsobem se tvrdí, že je důležitým faktorem v těžkém průběhu onemocnění.
V rámci dokončení výzkumu, v průměru 8 týdnů

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Sponzor

Spolupracovníci

Publikace a užitečné odkazy

Osoba odpovědná za zadávání informací o studiu tyto publikace poskytuje dobrovolně. Mohou se týkat čehokoli, co souvisí se studiem.

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia (AKTUÁLNÍ)

7. května 2022

Primární dokončení (AKTUÁLNÍ)

10. června 2022

Dokončení studie (AKTUÁLNÍ)

7. července 2022

Termíny zápisu do studia

První předloženo

5. července 2022

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

5. července 2022

První zveřejněno (AKTUÁLNÍ)

7. července 2022

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (AKTUÁLNÍ)

28. září 2022

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

26. září 2022

Naposledy ověřeno

1. září 2022

Více informací

Termíny související s touto studií

Informace o lécích a zařízeních, studijní dokumenty

Studuje lékový produkt regulovaný americkým FDA

Ne

Studuje produkt zařízení regulovaný americkým úřadem FDA

Ne

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Pandemie covid-19

Klinické studie na Doplněk vitaminu D

Předplatit