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Evaluation of the Effect of Incorporation of Vitamin C Into Platelet Rich Fibrin Scaffold in Treatment of Intra-osseous Periodontal Defects

6. Februar 2019 aktualisiert von: Mohamed Talaat Mohamed Mahmoud El Behwashy, Cairo University

The Effect of Combination of Vitamin C and Platelet Rich Fibrin (PRF) Versus Platelet Rich Fibrin Alone on Clinical Attachment Gain in Patients With Stage III Periodontitis: A Randomized Controlled Clinical Trial

This study is meant to assess clinically the possible predictable clinical attachment gain regarding the use of vitamin C with platelet rich fibrin versus platelet rich fibrin alone in the treatment of periodontal intrabony defects

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Treatment of intra-osseous defects through incorporation of vitamin C into platelet rich fibrin scaffold aims to enhance the biologic potential of the endogenous mesenchymal stem cells that exist within the periodontal ligaments and stimulate periodontal tissue regeneration(Yan et al., 2013). As the concept of periodontal tissue-engineering has emerged, many inductive biomolecules were investigated for periodontal regeneration(Bartold et al., 2000).

Vitamin C has shown promising results in periodontal regeneration, in a study vitamin C was suggested to enhance osteoblastic differentiation of periodontal ligament cells through modulating type I collagen-α1β2 integrin interaction leading to increased ALP activity in periodontal ligament cells(Ishikawa et al., 2004). Vitamin C treatment induces expression of cementogenic genes and considered to be a more feasible and safer treatment for clinical cell-based periodontal regeneration(Gauthier et al., 2017).

There is also a study concluding that vitamin C induces the osteogenic differentiation of PDL progenitor cells via PELP1-ERK axis; and this implies that vitamin C may have a potential in the periodontal regeneration(Yan et al., 2013).

Periodontal tissue regeneration aims to increase periodontal in intra-osseous defects thus improving clinical attachment level; reducing probing depth and upgrading the prognosis of teeth(Ramseier et al., 2012).

Resolution of intra-osseous defects through regeneration preserves and improves function and provides patient comfort(Wang et al., 2005). It also facilitates supportive periodontal therapy; performed regularly to maintain periodontal health(Ramseier et al., 2012).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient consulting in the outpatient clinic.
  • Able to tolerate surgical periodontal procedures.
  • Patient ready to perform oral hygiene instructions.
  • Compliance with the maintenance program.
  • Provide informed consent.
  • Accept the 6 months follow-up period
  • Mature permanent tooth.
  • Tooth with two or three-walled intra-bony defect, CAL ≥ 5mm with intra-osseous defect ≥ 3mm.

Exclusion Criteria:

  • Medically compromised patients.
  • Pregnant or nursing women.
  • Uncooperative patients.
  • Smokers.
  • Teeth with one wall intra-bony defect.
  • Teeth with supra-bony defects.
  • Teeth with grade III mobility.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
250 μM of vitamin C will be used with the platelet rich fibrin
combination of vitamin C and platelet rich fibrin
Aktiver Komparator: Comparator
using platelet rich fibrin alone
combination of vitamin C and platelet rich fibrin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
gain in clinical attachment level
Zeitfenster: 6 months
Measured from the CEJ to the bottom of the gingival sulcus
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Februar 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. November 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Oktober 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Oktober 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • perio285reg

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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