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Sarcosinamide Nitrosourea in Treating Patients With Metastatic or Unresectable Solid Tumors

31. Januar 2013 aktualisiert von: National Cancer Institute (NCI)

A Phase I Trial of Sarcosinamide Nitrosourea (SarCNU) in Patients With Solid Tumors

Phase I trial to study the effectiveness of sarcosinamide nitrosourea in treating patients who have metastatic or unresectable solid tumors. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

PRIMARY OBJECTIVES:

I. Determine the maximum tolerated dose (MTD) of an oral formulation of SarCNU given on an every 4th day times three schedule (days 1, 5, 9).

II. Establish an appropriate oral dose of SarCNU for phase II clinical trials. III. Identify the dose-limiting toxicities (DLTs) of SarCNU. IV. Determine the oral bioavailability of SarCNU. V. Characterize the plasma pharmacokinetics of SarCNU.

SECONDARY OBJECTIVES:

I. Determine whether SarCNU undergoes metabolic N-demethylation to generate reactive isocyanate species that have been implicated in BCNU pulmonary toxicity.

II. Evaluate response to treatment with SarCNU in patients with measurable or evaluable disease.

III. Attempt to establish pharmacodynamic relationships for response and/or toxicity.

OUTLINE: This is a dose-escalation study.

Patients receive oral sarcosinamide nitrosourea (SarCNU) on days 1, 5, and 9. Treatment continues every 28 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Cohorts of 3-6 patients receive escalating doses of SarCNU until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose preceding that at which 2 of 3 or 2 of 6 patients experience dose-limiting toxicity.

Patients are followed at 4-5 weeks posttreatment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

46

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Dana-Farber Cancer Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically documented malignancy, which is either metastatic or inoperable, for which there is no known curative or standard palliative therapy, or all standard therapeutic approaches have failed
  • Patients with leukemia or primary CNS malignancies are excluded; patients with metastatic disease to the CNS, who are not receiving anticonvulsants, including phenytoin, carbamazepine, phenobarbital, primidone, and felbamate, and who have reasonable expectation of surviving long enough to receive two cycles of therapy, are eligible
  • Life expectancy of 2 months or longer
  • ECOG performance status of 0-2
  • Pretreatment laboratory data, obtained within 14 days of study entry, must meet the following criteria:
  • ANC >= 1,500 /mm^3
  • Platelets >= 100,000 /mm^3
  • SGOT =< 2.5-times upper limit of normal
  • SGPT =< 2.5-times upper limit of normal
  • Total bilirubin =< upper limit of normal
  • Creatinine =< 1.5 mg/dl
  • Creatinine CL >= 60 ml/min (measured 24hr) if creatinine > 1.5 mg/dl
  • DLCO >= 80% predicted
  • At least 4 weeks since last receiving radiotherapy or chemotherapy and complete recovery from previous treatment related toxicity
  • No prior treatment with a nitrosourea or with bleomycin
  • No enzyme inducing anticonvulsant agents
  • At least 2 weeks since major surgery
  • Patients must not have uncontrolled serious medical or psychiatric illness
  • Women of childbearing potential must not be lactating or pregnant, because of the proven teratogenicity of other agents of this class; a negative pregnancy test has to be obtained within 2 weeks of entry; both fertile males and females must use adequate contraception upon entry into the study
  • Patients must have given signed informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment (SarCNU)

Patients receive oral sarcosinamide nitrosourea (SarCNU) on days 1, 5, and 9. Treatment continues every 28 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Cohorts of 3-6 patients receive escalating doses of SarCNU until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose preceding that at which 2 of 3 or 2 of 6 patients experience dose-limiting toxicity.

Korrelative Studien
Korrelative Studien
Andere Namen:
  • pharmakologische Studien
Given PO

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
MTD
Zeitfenster: 28 days
28 days
Pharmacokinetics: plasma concentration-time profiles of SarCNU
Zeitfenster: Days 1 and 9 of course 1: 5, 15, 20, 30, and 45 min; 1, 2, 3, 4, and 6 hr
Analyzed by nonlinear least squares regression using WinNonlin (Scientific Consulting, Inc.). Final values of the iterated parameters in the best-fit equations describing the plasma profiles will be used to calculate all pharmacokinetic terms according to standard equations. Mean values of the pharmacokinetic parameters will be calculated at each dose and subject to appropriate statistical tests for the existence of dose-dependent trends.
Days 1 and 9 of course 1: 5, 15, 20, 30, and 45 min; 1, 2, 3, 4, and 6 hr

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joseph Eder, Dana-Farber Cancer Institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 1999

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2005

Studienabschluss

7. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Dezember 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. April 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. April 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

1. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Januar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • NCI-2013-00028
  • U01CA062490 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • 99-046
  • CDR0000067290 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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