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Cardiovascular Risk Factors in United States Adolescents and Adults

17. Februar 2016 aktualisiert von: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
To describe secular trends in cardiovascular risk factors in the adolescent and adult United States population and to identify and quantify the changes in variables related to these risk factors. Also, to modify and implement the statistical methodology available for the analysis of complex sample survey data in order to model and test these secular trends across separate nationally representative databases. The differences in risk factors in these samples were contrasted with those from a special population group, Hispanic Americans.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

In 1985 when the study was initiated, there were surprisingly little data on the distribution of risk factors among subgroups of the population and the changes occurring over time. These issues assumed greater importance as the decline in coronary heart disease mortality focused interest on the role of primary prevention through alteration of risk factors. In review of the potential contributions to this decline, it was noted that cessation of cigarette smoking, better blood pressure control and decrease in total serum cholesterol may have accounted partially for the decline in coronary heart disease mortality. However, these observations overlooked the possibility that observations in the total population or confined to specific socioeconomic groups may fail to disclose differential changes in particular population segments. For example, Americans in the higher educational and income groups experienced rapid and marked changes in risk behaviors while less educated, lower income Americans or specific racial/ethnic groups experienced no beneficial changes. The majority of cohort studies followed rather select groups and most cross-sectional surveys also had little sociodemographic variability. However, focusing public health, educational and medical intervention efforts required that particular groups at greater risk or experiencing less beneficial secular change be identified and targeted for greater efforts.

DESIGN NARRATIVE:

Trends in blood pressure, serum lipids, and cigarette smoking were described in nationally representative samples of adolescents ages 12 to 17 and in young adults ages 18 to 24 using data from surveys conducted from 1960 to 1984 by the National Center for Health Statistics (NCHS). Trends in blood pressure, serum lipids, cigarette smoking, and obesity were described in nationally representative samples of older adults ages 35 to 75 using NCHS survey data. The national surveys used included National Health Examination Surveys (NHES-I and III), the National Health and Nutrition Examination Surveys (NHANES I and II) and Hispanic NHANES. The secular trends in these risk factors were contrasted by subgroupings of age, race, sex, family income, and education. The correlates of these risk factors were determined and secular changes over time were identified and quantified. Risk factor values and their correlates in the national population sample were contrasted with the three Hispanic populations surveyed in the Hispanic Health and Nutrition Examination Survey (HHANES). Statistical methodologies were refined including statistical software for the analysis of complete sample survey data, model fitting strategies to characterize the secular trends across four national surveys, and guidelines for the choice of analytical strategies.

The study completion date listed in this record was obtained from the "End Date" entered in the Protocol Registration and Results System (PRS) record.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

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Publikationen und hilfreiche Links

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Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 1984

Primärer Abschluss

7. Dezember 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 1993

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Mai 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Mai 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2000

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1046
  • R01HL033407 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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