- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00538317
GPIIbIIIa Inhibitors in the RESCUe and RESURCOR Networks at the Acute Myocardial Infarction (AGIR2)
21. November 2008 aktualisiert von: Hospices Civils de Lyon
Comparison of Administration of Tirofiban in the Ambulance or in the Cathlab in Patients With Acute Myocardial Infarction Treated With Primary Angioplasty
In patients with acute myocardial infarction who are managed in the prehospital setting, and who will treated with primary angioplasty, we evaluate the benefit of an early administration of tirofiban, a powerful GPIIbIIIa inhibitors.
Patients are randomised to early administration in the ambulance or administration in the cathlab.
The primary endpoint is TIMI 2-3 flow in the first coronary opacification of the culprit artery.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
320
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Lyon, Frankreich, 6900
- Hospices Civils de Lyon
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age > 18 years
- Information given to the patient and consent obtained
- Thoracic pain or symptoms of infarction
- Symptoms < 12 hours
- ST deviation identified by electrocardiography (ECG) in at least 2 contiguous leads
- Transfer time to angioplasty room evaluated by the coordinating doctor as less than 90 minutes (from ECG diagnosis to arrival in angioplasty room)
Exclusion criteria
- Physiological or pathological conditions not compatible with a revascularisation procedure (in the acute phase of myocardial infarction (MI)
- Administration of fibrinolytics or another antiGPIIBIIIa in the previous seven days
- Contraindications to aspirin or tirofiban or heparin
- Diagnosed severe kidney failure (dialysis, creatinin > 350µmol/l
- Pregnancy
- Time for transfer to the angioplasty room evaluated by coordinating doctor as more than 90 minutes
- Subject participating in another trial
- Subject with high hemorrhagic risk.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
tirofiban bolus + perfusion started at the site of caring
|
bolus of 25 µg/kg lasting 3 minutes then 18h to 24h perfusion of 0.15 µg/kg/min
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: 2
tirofiban bolus + perfusion started at the beginning of coronarography (usual use of tirofiban)
|
bolus of 25 µg/kg lasting 3 minutes then 18h to 24h perfusion of 0.15 µg/kg/min
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
TIMI 2-3 flow on first coronary artery opacification
Zeitfenster: start of coronarography
|
start of coronarography
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Protocol déviations of Tirofiban administration (no bolus, bolus decreasing or increasing of +/- 10% from expected value, dose perfusion decreasing or increasing of 1 ml/h from expected value, time perfusion > 24h or < 18h
Zeitfenster: During tirofiban administration
|
During tirofiban administration
|
|
TIMI 3, TIMI 2 and TIMI 1-0 flow frequency in responsible artery before and after angioplasty
Zeitfenster: before and after angioplasty
|
before and after angioplasty
|
|
left ventricular ejection fraction value
Zeitfenster: during angioplasty
|
during angioplasty
|
|
CPK and troponin values (before and after angioplasty, peak and 24h after angioplasty)
Zeitfenster: during 24h after angioplasty
|
during 24h after angioplasty
|
|
reduction of ST segment elevation (considered as resoluted if amplitude decreasing > 70%)
Zeitfenster: after angioplasty
|
after angioplasty
|
|
Outcome of following Serious Adverse Events: anginal recurrence, infarct recurrence, urgent revascularization, serious heart failure and hospital mortality
Zeitfenster: During hospitalization
|
During hospitalization
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Eric Bonnefoy-Cudraz, MD, Hospices Civils de Lyon
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2007
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2008
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2008
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Oktober 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Oktober 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. Oktober 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
24. November 2008
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. November 2008
Zuletzt verifiziert
1. November 2008
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2006-452
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