- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00546390
Protection of the Heart With Remote Ischemic Preconditioning During Heart Surgery: A Pilot Study
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Purpose:
- Determine, in a pilot study, if surrogate markers of rIP can be detected in patients presenting for cardiac surgery. Specifically measure the effect of rIP on the expression profile of HSP-70, iNOS, PKC-E, p38 MAPK, PI3K, and sarcolemmal KATP
- Determine if rIP influences the expression of genes known to influence substrate preference and thereby myocardial metabolism in patients undergoing heart surgery. Specifically the expression of HIF-1a, PPAR-a and AMPK
Hypothesis:
We hypothesize that rIP provides myocardial protection in patients presenting for heart surgery and that this protection is defined by a distinct gene expression profile with regards to genes involved in rIP and myocardial metabolism.
Study Design:
This proposal is for a randomized blinded pilot study on the use of rIP in patients requiring heart surgery.
Study Population:
The study will include 100 male and female patients undergoing elective heart surgery with cardiopulmonary bypass (CPB).
Randomization:
Patients will be randomized 1:1 to receive either rIP or no treatment.
Blinding Procedures:
The patient will be blinded as well as those performing the experimental analysis.
Interventions:
Remote Ischemic Preconditioning
rIP will be induced immediately following induction of anesthesia. Four 5 minute cycles of lower unilateral limb ischemia and reperfusion induced tourniquet inflation to 300 mmHg will constitute the preconditioning stimulus.
Blood sample collection/analysis
- Two cardiac biopsies (50 - 200 mg) will be collected pre-bypass and post- bypass and will be analyzed for gene and protein expression.
- Blood samples (4 mL) will be drawn immediately before induction of anesthesia, and at the same times as cardiac tissue samples are harvested and analyzed for gene/protein expression as well as at 1, 24, 48 and 72 hours post surgery. Troponin I and NT-ProBNP will be measured at baseline, 1, 24, 48 and 72 hours after surgery and 3 mL of blood will be collected for these tests. A total of 43 mL of blood will be collected per patient.
- rIP induced changes in leukocyte gene expression will be measured at the aforementioned time points.
Other
ECG assessment on post-operative day 1, 2, and 3.
National Institute of Health stroke scale assessment will be conducted at screening and post operatively prior to hospital discharge.
Each patient will receive a telephone follow-up call at 30 days post operatively to collect adverse events and mortality data.
Experimental Methods:
- qRT-PCR will be used to measure gene expression.
- Immunoblotting will be used to measure protein expression
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Alberta
-
Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2G3
- University of Alberta
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Written informed consent
- Age 18 through 80 years, inclusive
- Scheduled for heart surgery with CPB
Exclusion Criteria:
- Females of childbearing potential
- Emergency surgery
- Previous sternotomy
- Myocardial infarction within 48 hours prior to surgery
- Diabetes and/or BMI >35
- Need for Alpha2-agonists perioperatively
- Peripheral Vascular Disease
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Ischemic Preconditioned Group (rIP)
A 15-cm sterile blood pressure cuff was placed around the right thigh and connected to the inflating device, and the patient was draped obscuring the visibility of the cuff.
Subsequently, the patient was randomly allocated (by opening of an envelope) to RIPC consisting of four 5-min cycles of lower limb ischemia-reperfusion induced by a tourniquet inflated to 300 mmHg
|
The blood pressure cuff will be inflated for 5 minutes and then deflated for 5 minutes.
This will be done 4 times in a row.
|
|
Kein Eingriff: No Cuff
No rIP
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Myocardial Protection Against Ischemic Injury
Zeitfenster: 72 hours post operatively
|
High-sensitivity cardiac troponin T release as measured by peak hscTnT values and area-under-the-curve.
|
72 hours post operatively
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
All-cause Death and Cardiovascular Long-term Outcome
Zeitfenster: 6-month cardiovascular outcome
|
Death and re-hospitalization due to any cause including heart and renal failure and new atrial fibrillation
|
6-month cardiovascular outcome
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Barry A Finegan, MB, University of Alberta
Publikationen und hilfreiche Links
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PROTECT
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Blood Pressure Cuff
-
Tri-Service General HospitalAbgeschlossenBrustkrebs | Postoperative Halsschmerzen | Subglottische Atemwegsverletzung | Endotrachealtubus-ManschetteTaiwan
-
Cukurova UniversityAbgeschlossenPostoperative Halsschmerzen | Manschettendruck des Endotrachealtubus | Postoperative Atemwegs-KomplikationenTürkei (türkiye)
-
Hospital Universitario de CanariasAbgeschlossenMechanische Lüftung
-
D. Patrick WilliamsLake Erie College of Osteopathic MedicineZurückgezogenSchmerzen, SchulterVereinigte Staaten
-
Assiut UniversityAbgeschlossenAtemwegskomplikation der AnästhesieÄgypten
-
University Children's Hospital, ZurichAbgeschlossenNotwendigkeit eines Trachealtubusaustausches | Vorliegen eines Kehlkopfödems nach der ExtubationÖsterreich, Belgien, Tschechische Republik, Deutschland, Slowakei, Schweden, Schweiz, Vereinigtes Königreich
-
Fondazione per la Ricerca Ospedale MaggioreAbgeschlossenIntubation | KinderchirurgieItalien
-
University of JaénAbgeschlossen
-
University Hospital, LilleAbgeschlossenKritische Krankheit | Ventilator-assoziierte Pneumonie | Komplikation der mechanischen BeatmungFrankreich
-
Massachusetts General HospitalNational Center for Complementary and Integrative Health (NCCIH)AbgeschlossenFibromyalgie | Akupunktur-Therapie | Arzt-Patient-BeziehungVereinigte Staaten