- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00740467
Stem Cell Transplant in Treating Patients With Hematological Cancer or Other Disorders
Allograft of Hematopoietic Stem Cells With Reduced-intensity Conditioning From a HLA-haploidentical Family Donor: Phase II Study of Combined Immunosuppression Before and After Transplantation
RATIONALE: Giving chemotherapy, such as fludarabine, busulfan, and cyclophosphamide, together with antithymocyte globulin before a donor stem cell transplant helps stop the growth of cancer and abnormal cells. Giving chemotherapy before or after transplant also stops the patient's immune system from rejecting the donor's stem cells. The donated stem cells may replace the patient's immune cells and help destroy any remaining cancer and abnormal cells (graft-versus-tumor effect). Sometimes the transplanted cells from a donor can also make an immune response against the body's normal cells. Giving cyclosporine and mycophenolate mofetil after the transplant may stop this from happening.
PURPOSE: This phase II trial is studying how well stem cell transplant works in treating patients with hematological cancer or other disorders.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
Primary
- Evaluate the incidence of graft acceptance in patients with hematological disorders treated with combined immunosuppression before and after HLA-haploidentical hematopoietic stem cell transplantation.
Secondary
- Evaluate efficacy of this regimen in these patients.
- Evaluate toxicity of this regimen in these patients.
- Assess survival of patients treated with this regimen.
OUTLINE: This is a multicenter study.
- Reduced-intensity conditioning: Patients receive fludarabine phosphate IV on days -6 to -1, busulfan IV on days -6 to -5, and anti-thymocyte globulin IV on days -4 to -1.
- Transplantation: Patients undergo transplantation of donor hematopoietic stem cells on day 0. Patients also receive cyclophosphamide IV on day 3 and filgrastim (G-CSF) beginning on day 4 and continuing until blood counts recover.
- Immunosuppression: Patients receive cyclosporine IV beginning on day -2 and continuing for 6 months and mycophenolate mofetil 4 times a day on days 4-84.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Marseille, Frankreich, 13273
- Rekrutierung
- Marseille Institute of Cancer - Institut J. Paoli and I. Calmettes
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Kontakt:
- Contact Person
- Telefonnummer: 33-4-91-22-37-54
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
Diagnosis of any of the following hematological cancers with a poor prognosis:
Acute myeloid leukemia meeting 1 of the following criteria:
- Third complete remission (CR3) or beyond
- CR2 after an early bone marrow relapse (< 24 months)
- Refractory disease after ≥ 2 chemotherapy courses of induction therapy
Acute lymphoblastic leukemia meeting 1 of the following criteria:
- CR3 after ≥ 1 bone marrow relapse
- CR2 after early bone marrow relapse (currently or within 6 months after stopping maintenance therapy)
Chronic myelogenous leukemia meeting the following criteria:
- Accelerated phase
- Second chronic phase
- No other treatment options
Multiple myeloma meeting the following criteria:
- Failed conventional therapy (including autologous hematopoietic stem cell transplantation)
- No other treatment alternatives
Chronic lymphocytic leukemia meeting the following criteria:
- Failed conventional therapy
- No other treatment alternatives
Hodgkin lymphoma meeting the following criteria:
- Failed conventional therapy
- No other treatment alternatives
Non-Hodgkin lymphoma meeting the following criteria:
- Failed conventional therapy
- No other treatment alternatives
- Not eligible for standard myeloablative allograft due to increased toxicity
Healthy related donor available and meeting the following criteria:
- Brother, sister, father, mother, cousin, uncle, or aunt
At least an identical HLA haplotype
- Identical genotype on 1 haplotype (in terms of HLA-A, B, C, and DR)
- Different on ≤ 4 alleles on the other haplotype
- No HLA-identical intra- or extra-familial donor cord blood available within the next 3 months
PATIENT CHARACTERISTICS:
- Karnofsky performance status 70-100%
- Not pregnant or nursing
- Fertile patients must use effective contraception
No contraindication to allogeneic transplantation, including any of the following:
- Cardiac systolic ejection fraction < 40%
- DLCO level limiting use of fludarabine
- Creatinine clearance < 30 mL/min
- Transaminases and/or bilirubin > 3 times upper limit of normal (unless due to Gilbert disease or cancer)
- HIV seropositivity
- Human T-cell lymphotrophic virus type 1 seropositivity
- Uncontrolled bacterial, viral, or fungal infection
- No contraindication to any of the study drugs
- No prior or concurrent psychiatric illness
- No other cancer in the past 5 years except for basal cell skin cancer or carcinoma in situ of the cervix
- No concurrent serious, uncontrolled condition
- No patients deprived of liberty or subject to legal protection
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
- No participation in a study of allografts in the past month
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Incidence of graft acceptance
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Didier Blaise, MD, Institut Paoli-Calmettes
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 3
- rezidivierendes diffuses großzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom
- rezidivierendes Burkitt-Lymphom bei Erwachsenen
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit 11q23 (MLL)-Anomalien
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit inv(16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(15;17)(q22;q12)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(16;16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(8;21)(q22;q22)
- Chronische myeloische Leukämie in der chronischen Phase
- rezidivierende akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- rezidivierendes Hodgkin-Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes diffuses kleinzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes diffuses gemischtzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierende chronische myeloische Leukämie
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 1
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 2
- rezidivierendes Marginalzonen-Lymphom
- rezidivierendes kleines lymphozytisches Lymphom
- Extranodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom des Schleimhaut-assoziierten lymphatischen Gewebes
- Nodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom
- Milz-Marginalzonen-Lymphom
- rezidivierendes lymphoblastisches Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes Mantelzell-Lymphom
- refraktäre chronische lymphatische Leukämie
- rezidivierendes kutanes T-Zell-Non-Hodgkin-Lymphom
- rezidivierende T-Zell-Leukämie/Lymphom bei Erwachsenen
- angioimmunoblastisches T-Zell-Lymphom
- anaplastisches großzelliges Lymphom
- extranodales NK/T-Zell-Lymphom vom nasalen Typ bei Erwachsenen
- rezidivierende lymphomatoide Granulomatose Grad III bei Erwachsenen
- refraktäres multiples Myelom
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- Chronische myeloische Leukämie in beschleunigter Phase
- akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- Graft-versus-Host-Krankheit
- rezidivierende lymphomatoide Granulomatose Grad I
- rezidivierende lymphomatoide Granulomatose Grad II
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Lymphom
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Leukämie
- Plasmazytom
- Transplantat-gegen-Wirt-Krankheit
- Krebsvorstufen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibakterielle Mittel
- Antibiotika, antineoplastische
- Antimykotika
- Antituberkulöse Mittel
- Antibiotika, Antituberkulose
- Calcineurin-Inhibitoren
- Cyclophosphamid
- Fludarabin
- Fludarabinphosphat
- Mycophenolsäure
- Busulfan
- Antilymphozyten-Serum
- Cyclosporin
- Cyclosporine
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000592923
- IPC-ITT-06-01
- INCA-RECF0627
- EUDRACT-2006-001369-14
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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