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Vorinostat, Bortezomib, and Doxorubicin Hydrochloride Liposome in Treating Patients With Relapsed or Refractory Multiple Myeloma

16. Januar 2018 aktualisiert von: UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center

A Phase 1 Dose Escalation Study of Bortezomib (Velcade®), Pegylated Liposomal Doxorubicin (Doxil®), and Vorinostat (Suberoylanilide Hydromaxic Acid, Saha, Zolinzatm) in Patients With Relapse/Refractory Multiple Myeloma

RATIONALE: Vorinostat and bortezomib may stop the growth of cancer cells by blocking some of the enzymes needed for cell growth. Bortezomib may also stop the growth of multiple myeloma by blocking blood flow to the tumor. Drugs used in chemotherapy, such as doxorubicin hydrochloride liposome, work in different ways to stop the growth of cancer cells, either by killing the cells or by stopping them from dividing. Giving doxorubicin hydrochloride liposome together with vorinostat and bortezomib may kill more cancer cells.

PURPOSE: This phase I trial is studying the side effects and best dose of vorinostat and to see how well it works when given together with bortezomib and doxorubicin hydrochloride liposome in treating patients with relapsed or refractory multiple myeloma.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • To determine the maximum tolerated dose of vorinostat when added to the standard regimen of bortezomib and pegylated liposomal doxorubicin hydrochloride in patients with relapsed or refractory multiple myeloma.
  • To identify the dose-limiting toxicities of this regimen in these patients.

Secondary

  • To gain preliminary evidence of antitumor activity of this regimen in these patients.
  • To assess the degree of proteasome inhibition achieved with this regimen in these patients.
  • To evaluate the accumulation of acetylated alpha-tubulin after treatment with vorinostat.
  • To evaluate overall survival, time to progression, and progression-free survival of patients treated with this regimen.

OUTLINE: This is a multicenter, dose escalation study of vorinostat.

Patients receive oral vorinostat once daily on days 1,2; 4,5; 8, 9; 11, 12; bortezomib IV on days 1, 4, 8, and 11, and pegylated liposomal doxorubicin hydrochloride IV on day 4. Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Blood samples are collected periodically for proteasome inhibition assays and acetylated alpha-tubulin studies.

After completion of study treatment, patients are followed at 1 and 3 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
        • Mount Sinai Medical Center
    • North Carolina
      • Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599-7295
        • Lineberger Comprehensive Cancer Center at University of North Carolina - Chapel Hill
      • Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27710
        • Duke Comprehensive Cancer Center
      • Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27157-1096
        • Wake Forest University Comprehensive Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of multiple myeloma

    • Relapsed or refractory disease

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • ECOG performance status 0-2
  • Life expectancy ≥ 3 months
  • ANC ≥ 1.0 x 10^9/L (no granulocyte growth factor support, e.g., G-CSF or GM-CSF allowed)
  • Platelet count ≥ 100 x 10^9/L (erythropoietin allowed, no platelet or RBC transfusion within the past 2 weeks)
  • Hemoglobin ≥ 8 g/dL (erythropoietin allowed, no platelet or RBC transfusion within the past 2 weeks)
  • Creatinine clearance ≥ 30 mL/min
  • AST or ALT ≤ 2.5 times upper limit of normal (ULN)
  • Total bilirubin ≤ 1.5 times ULN
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception during and for 3 months after completion of study treatment
  • LVEF ≥ 45% by MUGA or ECHO
  • Symptomatic neuropathy < grade 2
  • No known history of HIV
  • No active or serious infection, medical or psychiatric illness that would preclude study participation
  • No active hepatitis B or C infection
  • No other prior or concurrent malignancy except for adequately treated basal cell or squamous cell carcinoma of the skin, in situ malignancy, low-risk prostate cancer after curative therapy, or other cancer for which the patient has been disease-free for ≥ 3 years
  • No history of hypersensitivity reaction to bortezomib or any of its components (boron, mannitol), vorinostat, doxorubicin hydrochloride, or any of the components of PLD
  • No serum potassium ≤ 3.0 or serum magnesium ≤ 1.6 that cannot be corrected with supplementation are excluded
  • Patients must have adequate cardiovascular function, defined by all of the following:

    • No EKG evidence of active, clinically significant conduction system abnormalities
    • No EKG evidence of QTc prolongation > grade 2
  • NOTE: Any EKG abnormality at screening has to be documented by the investigator as not medically significant.

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • No limit to number of prior treatment regimens
  • At least 30 days since prior therapy and recovered
  • At least 3 months since prior autologous stem cell transplantation and recovered
  • Prior allogeneic stem cell or bone marrow transplantation allowed provided the following criteria are met:

    • More than 1 year since transplantation
    • No longer receiving immunosuppressive therapy or treatment for graft-versus-host disease (GVHD) prophylaxis
    • No active GVHD
    • No active, uncontrolled infections
  • No major surgery within the past 3 weeks
  • No prior anthracycline dose > 360 mg/m^2 for doxorubicin hydrochloride (including pegylated liposomal doxorubicin hydrochloride [PLD]) or 720 mg/m^2 for epirubicin hydrochloride
  • No prior or concurrent histone deacetylase inhibitor (e.g., valproic acid)
  • No concurrent filgrastim (G-CSF) or sargramostim (GM-CSF) during course 1
  • No other concurrent investigational or anticancer agent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Non-Randomized Open Label Single Arm
Phase 1 dose escalation trial of vorinostat in combination with bortezomib and pegylated liposomal doxorubicin hydrochloride.
Intravenous Push 1.3 mg/m2 Days 1, 4, 8, and 11
Andere Namen:
  • Velcade
Intravenous infusion, 30mg/m2, Day 4, each cycle
Andere Namen:
  • Doxil
Oral, 300mg, Days 1, 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12, every cycle.
Andere Namen:
  • Zolinza

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Maximum tolerated dose of vorinostat
Zeitfenster: 4 years
4 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtantwortquote
Zeitfenster: 5 Jahre
5 Jahre
Reaktionsdauer
Zeitfenster: 5 Jahre
5 Jahre

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Brandi Reeves, MD, UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. August 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. August 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. September 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

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