- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00827671
Study of Combination of Cetuximab and Radiotherapy Added to the Standard Treatment for Oesophageal Adenocarcinoma (TRACC)
7. März 2018 aktualisiert von: P.O. Witteveen
Multi-Modality Treatment of Resectable Oesophageal Adenocarcinoma Using Peri-operative Chemotherapy With Additional Pre-operative Combined Radiotherapy and Cetuximab
The purpose of this study is to determine whether the addition of the combination between cetuximab and radiotherapy to the standard chemotherapy for resectable oesophageal cancer is safe and adds efficacy.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study aims at developing a novel strategy to optimize the treatment of oesophageal adenocarcinoma and gastro-oesophageal junctional tumors with curative intent.
Surgery in combination with peri-operative chemotherapy, using the combination epirubicin, cisplatin and 5-FU, as defined by the recent MAGIC trial, results in 13% increase in 5-yr survival.
To improve the outcome of patients with this disease we hypothesize that the addition of pre-operative combined cetuximab-radiotherapy (cetux-RT) treatment could improve the outcome of this patient category through better local control.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
12
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Utrecht, Niederlande, 3584CX
- UMC Utrecht
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically proven resectable adenocarcinoma of the lower oesophagus and gastric-oesophageal junction
- Tumour stage: T2-3 N0-1 M0, as assessed by endoscopic ultrasound and CT-scan of thorax and abdomen and ultrasound neck region. For the patients treated in this study the gastro-oesophageal junctional tumors will be staged as oesophageal tumors with respect to their lymphnode metastases.
- Age >18y and written informed consent after at least 4 days of deliberation time from the moment the patient information has been given and has been explained.
- Weight loss < 10% in 0.5 yr
- WHO performance status 0-1
- No prior radiotherapy or chemotherapy for the adenocarcinoma of the oesophagus
Exclusion Criteria:
- Previous malignancy other than basal cell carcinoma of the skin or local resection for cervical carcinoma in situ.
- Inadequate organ function as defined by:
- Inadequate haematology (Hb < 5,5 mmol/L (red blood cell transfusions are allowed to increase the Hb at the discretion of the investigator) - neutrophils < 1,5 109/L -platelets <100*109/L),
- Liver enzyme elevation (bili > 1,5*ULN - ASAT > 2,5*ULN - ALAT > 2,5*ULN) or
- Impaired renal function (creatinine clearance by cockcroft < 60 cc/min)
- Proteinuria >1,0gr/24hr
- Tumour stage: M1a and/or tumour length > 8 cm and/or > 5 cm radially
- Major surgery within 4 weeks prior to the start of study treatment
- Bleeding disorder
- Known allergy to one of the study drugs used
- Use of any substance known to interfere with the chemotherapy clearance
- Previous radiotherapy to the chest
- Significant concomitant diseases preventing the safe administration of study drugs or likely to interfere with study assessments
- Uncontrolled angina pectoris; cardiac failure or clinically significant arrhythmias
- Continuous use of immunosuppressive agents
- Concurrent use of the antiviral agent sorivudine or chemically related analogues, such as brivudine
- Prior exposure to anti-EGFR targeting agents.
- Hearing loss > 25 dB under normal
- Neurotoxicity > CTC grade 1
- Pregnancy or breast feeding
- Patients (M/F) with reproductive potential not implementing adequate contraceptive measures
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: Pre-operative chemotherapy
|
cetuximab initial dose 400 mg/m2 iv 1 week before start radiotherapy and subsequent weekly doses of 250 mg/m2 iv for the duration of the radiation treatment
Andere Namen:
45 Gy delivered in 25 fractions of 1.8 Gy 5d/wk
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
pathological complete remission
Zeitfenster: 1 month
|
determination of tumor residual cell content in surgical specimen
|
1 month
|
|
Resectability rate defined as the number of patients abke to undergo resection after neo-adjuvant treatment
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Adverse events during neo-adjuvant treatment as defined by NIH CTCAE v3.0
Zeitfenster: 5 months
|
5 months
|
|
Complications in the post-operative period (defined as 4 weeks after surgery) that can be attributed to surgical procedures
Zeitfenster: 4 weeks
|
4 weeks
|
|
Progression free survival and overall survival
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
Define local (locoregional lymphnode metastasis as defined by TNM classification/ malignant peritonitis/ solid masses within the anatomic region of the esophagus) vs distant metastases as first manifestation of recurrence
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
The number of R0 resection determined by the pathologist
Zeitfenster: after surgery
|
after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: M. P. Lolkema, MD/PhD, UMC Utrecht
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. März 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Januar 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Januar 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. Januar 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. März 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- NL23124.041.08
- 2008-002203-13 (EudraCT-Nummer)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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