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Examining the Cognitive Benefits of Cardiac Rehabilitation in People With Heart Failure (The CHF CaRe Study) (CHF CaRe)

Cognitive Benefits of Cardiac Rehabilitation in Heart Failure

People with heart failure may experience problems with cognitive function, including memory and attention. Cardiac rehabilitation, which is an individualized program for heart failure patients that aims to improve their heart health, may also improve cognitive function. This study will examine the relationship between heart failure and cognitive function and how undergoing cardiac rehabilitation affects cognitive function in older adults with heart failure.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Over 5 million people in the United States have heart failure, and 500,000 more develop this condition each year. Up to 80% of people with heart failure experience cognitive functioning difficulties, including problems with memory, attention, and other thinking skills. People with heart failure often participate in a cardiac rehabilitation program, which is an individualized program that aims to improve a person's physical and mental health while dealing with a heart-related condition. Cardiac rehabilitation is different for each person, but it can include medical counseling on how to manage a heart condition and how to modify risk factors for further heart problems, including lowering blood pressure and cholesterol levels, stopping smoking, and losing weight. Nutritional counseling and an exercise program may also be a part of cardiac rehabilitation. Preliminary research has shown that people with heart failure who participate in a cardiac rehabilitation program may experience improved cognitive function. This is thought to be a result of increased blood flow to the brain and improved autonomic nervous system function, which is responsible for regulating various body functions. In this study, researchers will explore the relationship between heart failure and cognitive function, examine how cognitive function changes over time in heart failure patients, and evaluate how cardiac rehabilitation may affect cognitive function in older adults. Specifically, researchers will examine how physical activity and patterns of blood flow affect cognitive function.

This study will enroll people with heart failure who are participating in a 12-week cardiac rehabilitation program and people with heart failure who are not participating in a cardiac rehabilitation program. All participants will attend study visits at baseline, Week 12, and Month 12. At each study visit, participants will undergo neuropsychological testing, heart rate and blood pressure measurements, and a walking exercise test. They will also complete questionnaires to assess diet, physical activity, and stress levels. Participants will undergo an imaging procedure to measure blood flow in the neck and head, and some participants will also undergo a magnetic resonance imaging (MRI) procedure of their brain. For 1 week after each study visit, participants will wear a physical activity monitor. At Months 6 and 9, participants will complete questionnaires and mail these back to study researchers.

The study completion date listed in this record was obtained from the "Completed Date" entered in the Query View Report System (QVR).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients with heart failure

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Systolic heart failure confirmed by perfusion stress scan

Exclusion Criteria:

  • Has a pacemaker

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Cardiac Rehabilitation
People with heart failure who elect to participate in cardiac rehabilitation.
No Cardiac Rehabiliation
People with heart failure who elect NOT to participate in cardiac rehabilitation.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. März 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. März 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. März 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 649
  • R01HL089311 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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