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The Role of Angiopoietin, Tie-2, and Vascular Endothelial Growth Factor (VEGF) in Sepsis-Induced Multiple Organ Dysfunction Syndrome (MODS)

26. Mai 2009 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital

The Role of Angiopoietin, Angiopoietin Receptor Tie-2, and Vascular Endothelial Growth Factor in Sepsis-Induced Multi-Organ Dysfunction Syndrome

This study is designated to determine serum concentrations of inflammatory mediators Ang-1, Ang-2, Ang-1/Ang-2 ratio, and Tie-2 in patients with sepsis-induced MODS and to investigate the association among increased permeability, inflammatory mediators, and these serum mediators in development of organ failure.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Multiple Organ Dysfunction Syndrome (MODS) frequently leads to death in patients with sepsis. Our previous work has demonstrated that endothelial injury is closely associated with MODS development and mortality in septic patients. The sepsis-induced damage of endothelial cell membrane gives rise to increased capillary permeability. Evidence suggests that increased capillary permeability in patients with sepsis was associated with higher incidence of MODS and death during the ICU stay than those with decreased permeability. Angiopoietin (Ang) system is the key mediator for maintaining capillary permeability. Ang-2 triggers an inflammatory response and inducing permeability by activating the endothelium. In contrast, Ang-1 is anti-inflammatory, can inhibit adhesion molecule expression and attenuate permeability increase in different stimuli. The disrupted angiopoietin system has been reported in patients with sepsis, but the association between angiotension and MODS in septic patients has not been well addressed.

This study is designated to determine serum concentrations of Ang-1, Ang-2, Ang-1/Ang-2 ratio, and Tie-2 in patients with sepsis-induced MODS and to investigate the association among increased permeability, inflammatory mediators,autonomic dysfunction, and these serum mediators in development of organ failure. In addition, the study will incubate endothelial cells with septic patients' serum or tumor necrosis factor (TNF)-alfa, and determine the effects of ang-1 administration and blockade of ang-2 on disruption of endothelial cell structure, permeability increase, and expression of adhesion molecules. The study will also determine the signaling pathways and altered NF-kB dimmer composition that is responsible for the inhibitory effect for ang-1 administration on TNF-alfa-induced intercellular adhesion molecule (ICAM)-1 expression on endothelial surface.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taoyuan, Taiwan, 333
        • Rekrutierung
        • Chang Gung Memorial Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

patients admitted to ICU due to sepsis

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must have known origin of infection plus at least 2 of the following criteria of systemic inflammatory response syndrome:

    • fever > 38C or hypothermia < 36C;
    • heart rate > 90 beats/ minute;
    • respiratory rate > 20 breaths/minute or PaCO2< 32 mmHg or mechanical ventilation for an acute process;
    • WBC count > 12x109/L or < 4x109/L or > 10% immature neutrophils.

Exclusion Criteria:

  • Age less than 18 years,
  • Pregnant,
  • Inability to provide informed, written consent,
  • Patients with urologic trauma resulting in frank hematuria, urinary infection, or existing chronic renal disease (serum creatinine level > 2.0 mg/dL),
  • Patients receiving nephrotoxic drugs, admitted to the hospital following a surgical procedure, or remaining in the ICU for < 72 hours will be also excluded.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
survivor
survivors of patients
fatalities
non-survivors of patients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
mortality
Zeitfenster: in hospital mortality
in hospital mortality

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
organ failure
Zeitfenster: In ICU stay
In ICU stay

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shu-Min Lin, MD, Chang Gung Memorial Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2008

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2010

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Mai 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Mai 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2009

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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