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Adapted Cardiac Rehabilitation After Stroke

10. Februar 2010 aktualisiert von: Toronto Rehabilitation Institute

Feasibility and Effects of Cardiac Rehabilitation for Individuals After Stroke

Despite the similarities between heart disease and stroke in terms of disease process and elevated risk of recurrent events, exercise-based programs akin to cardiac rehabilitation are not available for people with stroke.

The purpose of this study is to examine 1) the feasibility of adapting cardiac rehabilitation for individuals with stroke, and 2) the effects of this program on aerobic capacity, walking, risk factors, community integration and quality of life.

The investigators anticipate that cardiac rehabilitation may be appropriately adapted to accommodate individuals with stroke who have a range of functional abilities, and that this program is effective in improving aerobic capacity, walking ability and stroke risk factors. The investigators also anticipate participants will demonstrate improved community integration and quality of life following this program.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

There are many parallels between heart disease in stroke, including their cardiovascular etiologies, presence of co-morbidities and similarities in risk factors. Cardiac rehabilitation is a well-established and successful model of care for individuals with heart disease that is focused on exercise and risk factor modification. Yet analogous secondary prevention programs for the stroke program are not readily available.

The main research question is: What is the feasibility and effect of cardiac rehabilitation in individuals following stroke?

The objectives are:

  1. To determine if stroke survivors are able and willing to participate in a cardiac rehabilitation program. Specifically, to determine the feasibility of the cardiac rehabilitation program in individuals following stroke as determined by compliance to attendance and training requirements.
  2. To determine if a cardiac rehabilitation program will have a meaningful benefit, among chronic stroke survivors, on:

    • walking capacity and ability: considering functional capacity [endurance / distance] and quality [neuromotor control],
    • community integration: considering quantity [activity monitors] and quality [index of reintegration to normal living] of activity
    • health-related quality of life: as determined by stroke specific index
    • risk factors for subsequent stroke: including exercise capacity, blood pressure, blood lipid profile

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

43

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M4G 1R7
        • Toronto Rehabilitation Institute Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Program - Rumsey Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chedoke-McMaster Stroke Assessment (CMSA) Scale Leg Score between 3 and 7
  • At least 3 months post-stroke
  • Ability to understand the process and instructions for exercise training and provide informed consent
  • Ability to complete 6-minute walk test

Exclusion Criteria:

  • Resting blood pressure greater than 160/100 despite medication
  • Other cardiovascular morbidity which would limit exercise tolerance (heart failure, abnormal blood pressure responses or ST-segment depression > 2 mm, symptomatic aortic stenosis, complex arrhythmias)
  • Unstable angina
  • Orthostatic blood pressure decrease of > 20 mm Hg with symptoms
  • Hypertrophic cardiomyopathy
  • Other musculoskeletal impairments which would limit the participant's ability to cycle or walk
  • Pain or other co-morbidities (e.g. unclipped aneurysms, uncontrolled seizures etc.) which would preclude participation
  • Cognitive and/or behavioural issues that would limit participation in exercise testing and training

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Die Übung
Participants will participate in a 6-month cardiac rehabilitation exercise program. This program will include aerobic and resistance training, and education sessions on risk factor management.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Cardiorespiratory fitness (aerobic capacity) and walking capacity (6 minute walk test, spatiotemporal gait parameters)
Zeitfenster: Pre-baseline (-3 months), pre-program (0 months), post-program (6 months), follow up (12 months)
Pre-baseline (-3 months), pre-program (0 months), post-program (6 months), follow up (12 months)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Plasma lipid analysis, questionnaires pertaining to quality of life and community integration
Zeitfenster: Pre-baseline (-3 months), pre-program (0 months), post-program (6 months), follow up (12 months)
Pre-baseline (-3 months), pre-program (0 months), post-program (6 months), follow up (12 months)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Paul Oh, MD, Toronto Rehabilitation Institute
  • Hauptermittler: William E McIlroy, PhD, University of Waterloo

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Februar 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Februar 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Februar 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. Februar 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Februar 2010

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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