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Measuring Quality of Medical Student Performance at Contextualizing Care

11. April 2011 aktualisiert von: University of Illinois at Chicago
During the project, fourth-year medical students participating in a Medicine sub-internship will be randomized to an intervention group or a control group; the intervention group will receive additional training in the application of qualitative methodology to elicit and incorporate contextual factors in the clinical encounter. All students will participate in an SP assessment consisting of four standardized patients (SPs), blinded to trial arm, presenting cases with and without important biomedical and contextual factors in a counterbalanced factorial design. Performance will be compared between trial arms; the investigators hypothesize better performance in the intervention arm. In addition, performance will be compared with United States Medical Licensing Exam (USMLE) Step 2 clinical knowledge scores to determine whether contextualizing ability is independent of clinical knowledge, and consistency of performance across individual SP cases will be studied to determine the number of cases necessary to achieve sufficient reliability for the assessment to be used.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Clinical decision making requires two distinct skills: the ability to classify patients' conditions into diagnostic and management categories that permit the application of "best evidence" guidelines, and the ability to individualize or - more precisely - to contextualize care for patients whose circumstances and needs require variation from the standard approach to care. Most assessment in medical education places heavy emphasis on biomedical decision-making with little emphasis on how to incorporate contextual factors that may be essential to planning patients' care.

The goal of this project is to demonstrate and provide validity evidence for an innovative standardized patient (SP) method of assessing medical students in the clinical years on their ability to detect and respond to individual contextual factors in a patient encounter that overcomes the aforementioned challenges.

During the project, fourth-year medical students participating in a Medicine sub-internship will be randomized to an intervention group or a control group; the intervention group will receive additional training in the application of qualitative methodology to elicit and incorporate contextual factors in the clinical encounter. All students will participate in an SP assessment consisting of four SPs, blinded to trial arm, presenting cases with and without important biomedical and contextual factors in a counterbalanced factorial design. Performance will be compared between trial arms. In addition, performance will be compared with United States Medical Licensing Exam (USMLE) Step 2 clinical knowledge scores to determine whether contextualizing ability is independent of clinical knowledge, and consistency of performance across individual SP cases will be studied to determine the number of cases necessary to achieve sufficient reliability for the assessment to be used.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

189

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60612
        • University of Illinois at Chicago

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Fourth-year medical students at University of Illinois at Chicago

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrolle
Kein Eingriff
Experimental: Contextualization workshop
A four-hour course on contextualization.
A four-hour course on contextualization.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Developing an Appropriate Treatment Plan (for Contextual Variant of Encounters)
Zeitfenster: 1 month
Probability that the learner writes a correct treatment plan for the standardized patient encounters undertaken at assessment at end of subinternship that include contextual red flags. All learners are scheduled to see 4 encounters, based on combinations of four cases and four potential variants (baseline, biomedical, contextual, biocontextual) with counterbalancing by study month; each has a single contextual variant encounter. Treatment plans are assessed by an investigator blinded to the learner's assignment to intervention or control group.
1 month
Probing for Contextual Issues
Zeitfenster: 1 month
Probability that the learner probes contextual red flags raised in standardized patient encounters undertaken at assessment at end of subinternship. Each learner undertakes four encounters, each of which presents a contextual red flag that may or may not be probed; in a small number of cases, the standardized patient was ill and the learner undertook fewer than four encounters as a result. Assessment of probing is made by an investigator blinded to learner's assignment to group.
1 month
Probing for Biomedical Issues
Zeitfenster: 1 month
Probability that the learner probes biomedical red flags raised in standardized patient encounters undertaken at assessment at end of subinternship. Each learner undertakes four encounters, each of which presents a biomedical red flag that may or may not be probed; in a small number of cases, the standardized patient was ill and the learner undertook fewer than four encounters as a result. Assessment of probing is made by an investigator blinded to learner's assignment to group.
1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alan Schwartz, PhD, University of Illinois at Chicago

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. März 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. März 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Mai 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. April 2011

Zuletzt verifiziert

1. März 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • NBME0708-12

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Contextualization workshop

3
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