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Ante-hypophyseal Dysfunctions in Children Following Moderate to Severe Traumatic Brain Injuries (Endoc-TC)

30. August 2019 aktualisiert von: Hospices Civils de Lyon

Are Ante-hypophyseal Dysfunctions in the Acute Phase of Moderate to Severe Traumatic Brain Injury Predictive of Long-term Ante-hypophyseal Sequelae in Children?

Annual incidence of severe traumatic brain injuries (TBI) varies from 180 to 300 out of 100.000. Mortality or severe sequelae risk is increased 8 fold after a TBI. Studies in adults showed an ante-hypophyseal deficit in 28 to 68 % of patients with a TBI. The most common deficit is Growth Hormone Deficit (GHD); followed by gonadotropic and corticotropic (AdrenoCorticoTropic Hormone (ACTH)) insufficiencies. Thyrotropic deficits (Thyroid-Stimulating Hormone (TSH)) are less frequent. From a pathophysiological point of view, the lesional mechanism responsible for hypopituitarisms would be a damage of hypophyseal vessels or hypothalamic-pituitary vessels. The frequency of pituitary deficits and the potential beneficial effects of replacement therapy on quality of life, tiredness, loss of energy and productivity, justify the systematic detection of the deficits in patients with moderate to severe TBI.

Study hypotheses :

At the present time, the lack of data in children does not give us the opportunity to affirm that one part of the symptoms showed by children with post-TBI neuropsychological sequelae, are linked to pituitary deficiency and that they can be improved with a replacement therapy.

Firstly, it is essential to better understand the natural history of post-TBI pituitary deficiencies, studying the connexion between observed deficiencies in acute and late phase of sequelae.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

110

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Grenoble, Frankreich, 38 000
        • CHU de Grenoble
      • Lyon, Frankreich, 69000
        • Hospices Civils de Lyon

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

2 Monate bis 16 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • children from 2 months to 16 years
  • in the intensive care unit
  • TBI : moderate (Glasgow Coma Scale (GCS) between 9 and 12) to severe (GCS <9), whatever the mechanism involved
  • informed consent form signed by parents

Exclusion Criteria:

  • obesity (Body Mass Index (BMI) > 97th percentile for the age)
  • patient already under replacement therapy.
  • patient taking AntiEpileptic Drugs (AEDs)
  • patient with long-term systemic corticotherapy
  • history of neurological disease or learning difficulties
  • no covered by a national health insurance

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Moderate to severe Traumatic Brain Injury

Assessment of hypopituitarism. Blood tests at different moments:

  • day 0
  • when leaving intensive care unit
  • month 3
  • month 12

Blood dosages:

  • biochemistry
  • pituitary gland
  • somatotropic axis
  • corticotropic axis
  • gonadotropic axis
  • thyrotropic axis
  • antidiuretic axis

Questionnaires and scales (quality of life, Vineland Adaptive Behavior Scales (VABS)-II)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Study the link between pituitary deficiencies highlighted at the acute phase and one year after moderate to severe TBI.
Zeitfenster: 12 months after inclusion
12 months after inclusion

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Study the association between pituitary deficiencies highlighted at the acute phase, 3 months and 1 year after moderate to severe TBI, globally and per deficiency category.
Zeitfenster: day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12
day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12
Identify the other risk factors of deficiency, during the acute phase and the tardive phase i.e. signs of gravity of the TBI, type of cerebral lesion, age, lesional mechanism.
Zeitfenster: day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12
day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12
Study the correlation between corticotropic deficiencies and post-hypophysis insufficiencies during the acute phase and the hemodynamic instability over the first 3 days after the TBI
Zeitfenster: day0 to day3
day0 to day3
Compare the level and the type of behavioural and neuropsychological sequelae in children suffering from a TBI, with and without hypopituitarism.
Zeitfenster: day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12
day0, when leaving intensive care unit, month3 and month12

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Etienne JAVOUHEY, MD, PhD, Hospices Civils de Lyon

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

13. April 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

13. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. November 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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