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Human Factors Intervention to Reduce Risk in Primary Care of the Elderly (SAFE-C)

8. Februar 2019 aktualisiert von: University of Wisconsin, Madison

A Human Factors Intervention to Reduce Risk in Primary Care of the Elderly

Human factors engineering literature makes clear that appropriate, well-designed and well-timed information improves decision making and can reduce mental workload. Data from a previous study showed that appropriate, well-designed and well-timed information is not present in many primary care encounters with elderly patients. This puts primary care physicians at risk of higher mental workload and poor decision making which can affect the quality and safety of care delivered to patients. Elderly patients are at particular risk because they are more likely to have more comorbidities, medications, and cognitive impairments.

Dr. Karsh and his research team will test an intervention to improve the performance of primary care physicians and, thus the safety of primary care of the elderly. The investigators will use a randomized experiment, with random assignment at the level of patient, to test and evaluate the intervention. The evaluation will involve 4 primary care clinics, with 4 primary care physicians per clinic. The investigators will collect data from 768 patient visits pre-intervention and 1536 patient visits during the intervention. Intervention patients will be randomly assigned to the intervention or care as usual.

The Intervention has two components:

Pre-visit care coordination:

  • 5-7 days prior to a study patient's appointment with his/her doctor, the doctor's nurse/MA will call the study patient and collect pertinent clinical information about the patient using a data collection form the investigators call a Patient Overview Document or POD.
  • The nurse/MA will ensure that any lab results, consultant reports, ER reports, imaging studies, etc., that will be needed by the physician are available to the doctor.

Team Meeting:

On the day of the patient's appointment and prior to the beginning of the clinic session, the nurse/MA will meet briefly with the doctor to jointly review the POD.

Hypotheses:

H1. Primary Care Physician (PCP): The intervention will increase situation awareness, reduce PCP mental workload, reduce PCP perceived likelihood of error, and improve PCP visit satisfaction. PCP efficiency, as measured by encounter problem density during a visit, will also improve.

H2. Patient: The intervention will improve patients' perceptions of their visits on a variety of AHRQ CAHPS measures, such as physician knowledge of patient history.

H3. Patient: The intervention will not impact the number or types of problems addressed during the visit.

H4. Clinic: The intervention will not affect visit RVUs

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

2332

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Wisconsin
      • Madison, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53705
        • University of Wisconsin, Madison

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Must be greater than or equal to 65 years of age
  • Must be patients of participating physicians

Exclusion Criteria:

  • Cannot speak English
  • Cannot hear well enough to respond to questions via the telephone or do not have a caregiver who can respond to questions on their behalf

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: intervention
Received the intervention: previsit planning phone call with filled out patient overview document & clinician huddle

The Intervention has two components:

  1. Pre-visit care coordination:

    • 5-7 days prior to a study patient's appointment with the doctor, the doctor's nurse/MA will call the study patient and collect pertinent clinical information using a data collection form we call a Patient Overview Document or POD. The purpose of the POD is to comprehensively inform the doctor about the patient before the doctor enters the exam room.
    • The nurse/MA will ensure that lab results, consultant reports, ER reports, imaging studies, etc., needed by the physician during the patient's visit, are available to the doctor in their usual place.
  2. Team Meeting:

On the day of the patient's appointment, prior to the beginning of the clinic session, the nurse/MA and doctor will jointly review the POD.

Kein Eingriff: observation
Received usual care

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number and types of problems discussed during visit
Zeitfenster: 04/12

There are no outcome measures for individual patients.

We will review the dictated clinic note for each study patient visit in order to

  • Make a list of the all problems (e.g., hypertension, asthma, annual influenza vaccination, etc.) that are discussed in the clinic note;
  • Record the number of problems that the patient and doctor discussed.

We will compare the number of problems and the kind of problems found in the intervention patient group with the number and kind of problems found in the care-as-usual group.

04/12

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Resource utilization
Zeitfenster: 04/12
There are no outcome measures for individual patients. We will look at the resource utilization (RVUs) during care-as-usual visits compared to resource utilization during intervention visits. To assess resource utilization, we will collect E&M/CPT codes for each study visit and calculate the RVUs. A study patient is seen only once.
04/12

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ben-Tzion Karsh, PhD, University of Wisconsin, Madison

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

21. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. März 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. März 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. März 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2010-0447
  • R18HS017899 (US-AHRQ-Zuschuss/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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