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Ethanol Lock for Prevention of Central Line-Associated Blood Stream Infections

27. April 2011 aktualisiert von: University of Virginia

Vascular access via central venous lines (CVL) is essential to the care of many patients in the intensive care setting. While the value of these lines for the management of critically ill patients is generally accepted, the potential for line-associated blood stream infection is a known complication of the use of this intervention.

Ethanol is an effective antimicrobial agent with activity against a broad spectrum of human pathogens.

The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of daily treatment of the catheter lumen with ethanol to prevent central line associated blood stream infections (CLABSI). The hypothesis is that this treatment will reduce the incidence of CLABSI compared to maintenance of the lines with normal saline alone.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Blood stream infections are an important complication of the use of central venous lines (CVLs) and result in increased morbidity, mortality, and cost. Blood stream infections related to CVLs may be the result of migration of skin organisms along the catheter tract or introduction of organisms into the lumen of the catheter. The extraluminal route of infection appears to be most common early after catheter insertion while the frequency of infection acquired by the intraluminal route appears to increase the longer the catheter is in place. Meticulous attention to best practices for insertion and the subsequent care of the insertion site reduces infection by the extraluminal route. Adherence to good technique for entering the line may similarly reduce infection by the intraluminal route.

Ethanol is an effective antimicrobial agent with activity against a broad spectrum of human pathogens; including the bacteria and fungi which most commonly infect CVLs. The mechanism of the antimicrobial activity of ethanol is attributed to the ability to denature proteins and induced resistance to the effect of ethanol has not been reported. These features suggest that ethanol-lock is a promising approach to the prevention of acquisition of central line associated blood stream infections by the intraluminal route.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Virginia
      • Charlottesville, Virginia, Vereinigte Staaten, 22903
        • Rekrutierung
        • University of Virginia
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Ron Turner, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Although this study is done in the patient-care setting, patients are not the subject of the study. The outcome of interest involves the development of CLABSI in patients but the intervention is directed at the patient's central lines rather than the patient. There are no inclusion or exclusion criteria; the determination of the line care regimen will be determined by the bed assignment rather than any characteristics of the patient occupying the bed.

All central line will be included in this study. Use of ethanol will be suspended whenever the usage of the line precludes instillation of ethanol with a dwell time of al least one hour.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: saline lock maintenance
Standard saline lock maintenance
Standard saline procedure will be utilized.
Experimental: ethanol maintenance
Instillation of 70% pharmaceutical grade ethanol solution into the central line in a volume calculated to fill the catheter lumen and hub.
70% pharmaceutical grade ethanol will be instilled in the line in a volume calculated to fill the lumen and the hub.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of beds using ethanol treatment
Zeitfenster: 12 months
The primary endpoint of the study will be the effectiveness of ethanol for prevention of CLABSI compared to routine care. This will be assessed at the end of the study (12 months)by comparing the number of beds being maintained by each regimine to determine if the distribution of line maintenance regimines is non-random in favor of either ethanol lock or saline maintenance.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ron Turner, MD, University of Virginia

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2012

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. April 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. April 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. April 2011

Zuletzt verifiziert

1. April 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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