- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01367457
INHIBITOR: Retrospective Study Of Patients With Renal Cell Carcinoma And Mantle Cell Lymphoma Treated With Temsirolimus
25. März 2016 aktualisiert von: Pfizer
Inhibitor - Estudio Retrospectivo De Casos Clinicos De Pacientes Con Carcinoma De Celulas Renales Y Con Linforma De Celulas Del Manto Tratados Con Temsirolimus
The principal objective of the study is to evaluate the efficacy and safety of temsirolimus use in patients with Renal Cell Carcinoma and Mantle Cell Lymphoma.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
There is not sampling method
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
243
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
A Coruña, Spanien, 15006
- Complexo Hospitalario Universitario A Coruña
-
Avila, Spanien, 05004
- Complejo AAsistencial de Avilla
-
Barcelona, Spanien, 08035
- Hospital Vall d'Hebron
-
Barcelona, Spanien, 08025
- Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
-
Barcelona, Spanien, 8940
- Hospital Del Mar
-
La Coruña, Spanien, 15006
- Complexo Hospitalario Universitario A Coruña. Hospital Teresa Herrera
-
Madrid, Spanien, 28046
- Hospital Universitario La Paz
-
Madrid, Spanien, 28007
- Hospital General Universitario Gregorio Marañon
-
Madrid, Spanien, 28033
- MD Anderson Cancer Center
-
Madrid, Spanien, 28050
- Hospital de Madrid Norte - Sanchinarro
-
-
Asturias
-
Oviedo, Asturias, Spanien, 33006
- Hospital Universitario Central de Asturias
-
-
Gijon
-
Cabueñes, Gijon, Spanien, 33394
- Hospital de Cabuenes
-
-
La Coruña
-
Santiago de Compostela, La Coruña, Spanien, 15706
- Hospital Clínico Universitario
-
-
Las Palmas
-
Las Palmas de Gran Canaria, Las Palmas, Spanien, 35016
- Complejo Hospitalario Materno-Infantil Insular de Las Palmas
-
-
Navarra
-
Pamplona, Navarra, Spanien, 31008
- Hospital de Navarra
-
-
Valencia
-
Castellon, Valencia, Spanien, 12002
- Hospital Provincial de Castellon
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with Renal Cell Carcinoma or Mantle Cell Lymphoma that have been treated with Temsirolimus as per clinical practice.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients with Renal Cell Carcinoma or Mantle Cell Lymphoma that have been treated with Temsirolimus as per clinical practice.
Exclusion Criteria:
Patients that do not have a minimum (pre-specified) of data in their clinical record.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Patients that received treatment with Temsirolimus
Patients with Renal Cell Carcinoma or Mantle Cell Lymphoma that have been treated with Temsirolimus as per clinical practice.
|
There is not any intervention in this study.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Progression-free Survival (PFS)
Zeitfenster: From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
Progression-free survival: interval between start of treatment to first day when progressive disease (PD) was evaluated according to Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) for participants with RCC and Cheson criteria for participants with MCL, or death due to any cause.
RECIST criteria: at least 20% increase in sum of diameters of target lesions, taking as reference the smallest sum.
In addition to relative increase of 20%, the sum must also demonstrate an absolute increase of at least 5 millimeter (mm).
Appearance of one or more new lesions also considered progression.
Cheson criteria: appearance of any new sites of lymphoma OR at least 50% increase in product of longest perpendicular dimensions of any previously identified lymph node mass (LNM) OR at least 50% increase in longest dimension of any previously identified LNM greater than 1 cm in longest transverse dimension OR at least 50% increase in size of any previously involved site of lymphoma.
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From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
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Percentage of Participants With Objective Response
Zeitfenster: From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
Objective response: percentage of participants who achieved complete remission (CR) or partial response (PR).
RECIST criteria was used for participants with RCC and Cheson criteria for participants with MCL.
RECIST criteria (CR: disappearance of all target lesions, any pathological lymph nodes(target or non-target) reduced in short axis to <10 mm, PR: at least 30% decrease in sum of diameters of target lesions).
Cheson criteria (CR: all lymph node masses regressed to normal size, each lymph node mass that was >1.5 cm in longest transverse dimension regressed to <=1.5 cm, lymph node mass that was 1.1-1.5 cm regressed to <=1 cm, complete disappearance of all radiographic evidence of disease, PR: at least 50% decrease in sum of products of the longest perpendicular dimensions of the previously identified dominant lymph node masses, no increase in size of other lymph nodes.)
|
From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
|
Duration of Response (DOR)
Zeitfenster: From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
Duration of response (DOR) was defined as the interval from the date the response was documented to the first date that progression of disease (PD) was observed in participants with PR or CR.
RECIST criteria was used for participants with RCC and Cheson criteria for participants with MCL.
PD, CR and PR are defined in primary outcome 1 and 2.
|
From initiation of treatment up to disease progression (up to 80 months)
|
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Overall Survival (OS)
Zeitfenster: From initiation of treatment untill death (up to 80 months)
|
Overall survival (OS) was defined as the interval from the day of the start of the treatment to death, or censored to the last date when the participant was identified to be alive.
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From initiation of treatment untill death (up to 80 months)
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Number of Participants With Treatment Emergent Adverse Events (AEs) and Serious Adverse Events (SAEs)
Zeitfenster: Baseline to the 28 calendar days after the last administration of study drug (upto 80 months)
|
An AE was any untoward medical occurrence in a participant who received study drug without regard to possibility of causal relationship.
An SAE was an AE resulting in any of the following outcomes or deemed significant for any other reason: death; initial or prolonged inpatient hospitalization; life-threatening experience (immediate risk of dying); persistent or significant disability/incapacity; congenital anomaly.
Treatment-emergent events were between first dose of study drug and up to 28 days after last dose that were absent before treatment or that worsened relative to pretreatment state.
AEs included both SAEs and non-serious adverse events (Non-SAEs).
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Baseline to the 28 calendar days after the last administration of study drug (upto 80 months)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Juni 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. Juni 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Juni 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
27. April 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. März 2016
Zuletzt verifiziert
1. März 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
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Andere Studien-ID-Nummern
- B1771017
- INHIBITOR (Andere Kennung: Alias Study Number)
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