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Systems of Care for New Moms: Integrating Depression Treatment (NUMOMS)

4. Mai 2018 aktualisiert von: Washington University School of Medicine
NUMOMS involves collaboration between Nurses for Newborns Foundation and Washington University in St. Louis. This study explores the co-location of depression treatment within nurse home visitation and the organizational changes needed to maintain access to evidence-based treatment. Problem Solving Tools (PST) was chosen as the depression treatment because it is well suited for use by non-mental health specialists and for in-home treatment. It is also a brief treatment (4-8 sessions) takes a non-pathologizing approach.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

NUMOMS involves collaboration between Nurses for Newborns Foundation and Washington University in St. Louis. This study explores the co-location of depression treatment within nurse home visitation and the organizational changes needed to maintain access to evidence-based treatment. Problem Solving Tools (PST) was chosen as the depression treatment because it is well suited for use by non-mental health specialists and for in-home treatment. It is also a brief treatment (4-8 sessions) takes a non-pathologizing approach.

In the first part of the study we will gather information from women and their providers to determine what system and treatment modifications are needed to effectively deliver acceptable depression treatment in home visitation programs. Based on this information, a panel of local and national experts will provide advice on decisions regarding the intervention adaptation. Once these adaptation decisions are made a small group of experts will adapt a PST manual for use in home visitation.

In the second phase of the NUMOMS study we will carry out a small two-arm randomized trial comparing the effectiveness, acceptability, and practicality of PST provided by home visitation RNs versus usual care (referral to mental health specialty care).

Significantly, NUMOMS has the potential to provide home visitation agencies with a viable means of access to effective and acceptable depression treatment for mothers in the face of policy mandates for depression screening.The specific aims are to:

  1. Adapt PST for implementation in nurse home visitation programs.

    1. Examine internal (organization and client level) and external (community and policy level) factors that may impact upon PST adaptation and delivery in nurse home visitation.
    2. Build protocols for targeting depression treatment to the woman's symptom severity and patient preferences.
    3. Develop and routinize protocols for supervision, clinical consultation, and risk assessment for PST provided by nurse home visitors.
    4. Modify protocols and systems for client tracking and outcomes.
  2. Implement a two-arm randomized pilot study comparing: PST provided by non-mental health home visitation nurses and referral for treatment (Care as Usual).

    1. Compare outcomes on the Beck Depression Inventory, the Patient Health Questionnaire-9, and Parenting Stress Index for women treated with PST by non-specialty RNs and Care as Usual.
    2. Track pathways and barriers to care for women referred to mental health specialty care or primary care for medications.
    3. Develop an R01 for a full scale randomized controlled trial using data on effect sizes and addressing organizational issues, infrastructure needs, and treatment refinements.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

29

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63105
        • Washington University and Nurses for Newborns Foundations

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Depressed as indicated by Edinburgh Postpartum Depression Scale or Clinical Checklist
  • NFNF client from a certain zip code
  • Either pregnant or have a child under the age of 12 months in the home

Exclusion Criteria:

  • Under the age of 18
  • Severe Mental Illness
  • Chemical Dependency

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Problem Solving Tools
The home visitation nurse will teach and utilize the problem solving tools to help low-income depressed mothers. It is a brief treatment with the a non-pathologizing intervention being done in 4-8 sessions.
The problem solving tools was chosen as the depression treatment because it is well suited for use by non-mental health professionals and for in-home treatment. It is also a brief treatment (4-8 sessions) that takes a non-pathologizing approach.
Andere Namen:
  • Problemlösungstherapie
Kein Eingriff: Enhanced Referral

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
PHQ-9
Zeitfenster: baseline, 6months and 12 months post treatment
Measure the reduction of post partum depression after intervention at 6 months and 12 months post treatment.
baseline, 6months and 12 months post treatment
BDI-II
Zeitfenster: baseline, 6months &12 months post treatment
Measure the reduction of post partum depression after intervention at 6 months and 12 months post treatment.
baseline, 6months &12 months post treatment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Qualitative Interview
Zeitfenster: 1 month post treatment
Questions asking the participants their feelings about the intervention.
1 month post treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Luis H Zayas, Ph.D., Washington University School of Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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