- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01416610
An Observational Study of Pegasys (Peginterferon Alfa-2a) Plus Copegus (Ribavirin) in Participants With Chronic Hepatitis C (CHC), Genotype 2, 3, 1 or 4, Undergoing Opioid Maintenance Therapy (PEGHOPE)
10. März 2017 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche
A Prospective, Observational, Multicenter Non-interventional Trial Examining Efficacy of Combination Therapy With PEGASYS® (Peginterferon Alfa-2a 40KD) Plus COPEGUS® (Ribavirin) in Patients With Chronic Hepatitis C, Genotype 2, 3, 1 or 4, Undergoing an Opioid Maintenance-Therapy With Special Focus on Patient Compliance and Quality of Life
This prospective, multi-center, observational study will evaluate the efficacy and safety of Pegasys (peginterferon alfa-2a) plus Copegus (ribavirin) in participants with previously untreated chronic hepatitis C, genotype 2, 3, 1 or 4, who are undergoing opioid maintenance therapy.
Data will be collected from eligible participants receiving Pegasys and Copegus treatment as prescribed by treating physician and treatment-free follow-up period of 24 weeks.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
88
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Gratwein, Österreich, 8112
- Lkh Hoergas-Enzenbach; Abt. Für Innere Medizin
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Graz, Österreich, 8036
- LKH-Univ. Klinikum Graz
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Innsbruck, Österreich, 6020
- Lkh innsbruck - univ. Klinikum innsbruck - Tiroler landeskrankenanstalten ges.m.b.h.; Innere Medizin
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Klagenfurt, Österreich, 9020
- Klinikum Klagenfurt am Wörthersee; 2. Medizinische Abteilung
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Linz, Österreich, 4010
- A.Ö. Krankenhaus Der Elisabethinen Linz; Iv. Med. Abtl.
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Wien, Österreich, 1090
- Medizinische Universität Wien; Univ.Klinik für Innere Medizin III - Gastroenterologie & Hepatologie
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Wien, Österreich, 1030
- Gesundheitszentrum Wien Mitte
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Wien, Österreich, 1030
- Krankenanstalt Rudolfstiftung; Iv. Med. Abtl.
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Wien, Österreich, 1100
- Kaiser Franz Josef Spital; Iv. Medizinische Abt.
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Wien, Österreich, 1160
- Wilhelminenspital; 6. Medizinische Abteilung Wilhelminenspital; 6. Medizinische Abteilung
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Participants with chronic hepatitis C (CHC), Genotype 2, 3, 1 or 4, undergoing an opioid maintenance therapy
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult participants, >/= 18 years of age
- Participants undergoing an opioid maintenance therapy
- Serologic evidence of CHC prior to therapy
- CHC genotype 2, 3, 1 or 4
- Quantifiable serum hepatitis C (HCV) ribonucleic acid (RNA)
- All fertile males and females receiving ribavirin must use two forms of effective contraception during treatment with study drugs and for 7 months after completion of treatment
Exclusion Criteria:
- Harmful use of psychoactive substances (including excessive alcohol consumption) that precludes successful participation in the study at the discretion of the investigator
- Pegylated interferon, standard interferon or ribavirin therapy at any time prior to initiation of the study
- Co-infection with hepatitis A, hepatitis B or Human Immunodeficiency Virus (HIV)
- Current diagnosis of a major depression or any psychotic disorder
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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All Participants
Participants with chronic hepatitis C, Genotype 2, 3, 1 or 4, undergoing an opioid maintenance therapy
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Percentage of Participants With Sustained Virological Response 24 Weeks After Completing Treatment (SVR24)
Zeitfenster: 24 weeks after completing treatment, within 3 years, 6 months
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SVR24 is defined as percentage of participants with undetectable Hepatitis C virus (HCV) ribonucleic acid (RNA) 24 weeks after completing treatment, using a last observation carried forward (LOCF) approach.
Percentage is based on the number of non-missing observations (total).
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24 weeks after completing treatment, within 3 years, 6 months
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Percentage of Participants With SVR 12
Zeitfenster: 12 weeks after completing treatment, within 3 years, 6 months
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SVR 12 is defined as percentage of participants with undetectable HCV RNA 12 weeks after completing treatment, using a LOCF approach.
Percentage is based on the number of non-missing observations (total).
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12 weeks after completing treatment, within 3 years, 6 months
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Percentage of Participants With End of Treatment Response
Zeitfenster: at end of treatment, within 3 years, 6 months
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A participant was considered to have end of treatment response if there was undetectable HCV RNA after completing treatment, using a LOCF approach.
Percentage is based on the number of non-missing observations (total).
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at end of treatment, within 3 years, 6 months
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Percentage of Participants With Virological Relapse
Zeitfenster: by end of follow-up, within 3 years, 6 months
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Virological relapse is defined as no SVR24 in a participant with undetectable HCV RNA at end of treatment who has at least one post-treatment polymerase chain reaction (PCR) result available, using a LOCF approach.
Percentage is based on the number of non-missing observations (total).
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by end of follow-up, within 3 years, 6 months
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Short Form Health Survey (SF-36) Scores by Visit
Zeitfenster: at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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The SF-36 questionnaire items were scored and transformed according to the SF-36 Health Survey Manual & Interpretation Guide.
Summary scores for SF-36 dimensions of physical functioning, role functioning, bodily pain, general health, vitality, social functioning, and mental health were scored on a scale of 0 (worst) to 100 (best), and health transition was scored on a scale of 0 (worst) to 5 (best).
Summary SF-36 scores are reported by category and by visit.
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at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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Fatigue Severity Scale (FSS) Score by Visit
Zeitfenster: at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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The Fatigue Severity Scale (FSS) consists of 9 questions, each answered within a range of 1-7, where lower scores indicate less fatigue in everyday life.
The FSS score is the mean of the 9 numbers.
Mean scores are presented by visit.
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at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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Beschwerdeliste (BL) Score by Visit
Zeitfenster: at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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The BL questionnaire items were scored by calculating the average response to all answered items.
Items can be graded 1="stark" (affliction is strong) to 4="gar nicht" (not present).
The higher the BL score, the less afflictions were present for a participant.
Mean scores are presented by visit.
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at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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Beck Depression Inventory (BDI) Score by Visit
Zeitfenster: at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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The BDI questionnaire items were scored by generating the sum of the responses to all answered items.
Each result was categorized into one of four categories: 0-13= no depression or clinically not significant or in remission; 14-19= mild depression; 20-28= moderate depression; or 29-63= severe depression.
Mean scores are presented by visit.
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at baseline, week 12, end of treatment and end of follow-up within 3 years, 6 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. August 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. August 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. August 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
10. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. März 2017
Zuletzt verifiziert
1. März 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis, chronisch
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
- Hepatitis C, chronisch
Andere Studien-ID-Nummern
- ML25159
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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