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Improving Rates of Repeat Colorectal Cancer Screening

24. Juli 2014 aktualisiert von: David Baker, Northwestern University

Center for Advancing Equity in Clinical Preventive Services Project 1: Improving Rates of Repeat Colorectal Cancer Screening

The United States Preventive Services Task Force (USPSTF) recommends colorectal cancer (CRC) screening using fecal occult blood testing (FOBT), sigmoidoscopy, or colonoscopy in adults, beginning at age 50 and continuing until age 75. However, rates of CRC screening remain inadequate. In 2006, only 60.8% of adults 50 or older reported recent CRC screening. Screening rates are even lower among Black and Hispanic populations and in areas with higher poverty rates. Annual or biennial FOBT testing over many years is essential for FOBT to be effective. Few studies have examined the rate of repeat FOBT testing; to the investigators knowledge, none have been conducted in populations with high prevalence of barriers to screening (e.g., low literacy, varied cultural norms, and transportation difficulties). The assumption that FOBT is an effective CRC screening strategy presumes it will be done at least biennially, and cost-effectiveness studies of CRC screening strategies have found that the results are sensitive to the rate of adherence. The investigators study will provide critical information for providers and policymakers as they consider optimal strategies to increase CRC screening among vulnerable populations.

Overall Study Goal: Improve colorectal cancer screening by increasing rates of repeat fecal occult blood testing (FOBT).

Aim 1: Test if a multifaceted intervention increases repeat FOBT testing adherence over a 30-month period

Hypothesis 1: Compared to usual care, the intervention will increase the proportion of patients who complete a repeat annual FOBT within 6 months of their due date.

Hypothesis 2: Compared to usual care, the intervention will increase the proportion of patients who complete 2 additional FOBTs over the 30-month intervention period.

Aim 2: Explore perceived barriers to screening among patients who received the intervention but did not complete repeat FOBT testing within 18 months

Aim 3: Assess the costs of the intervention and the costs per additional repeat screening compared to patients who received usual care.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

450

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Northwestern University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

51 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Fecal occult blood test (FOBT) completed in the past year
  • Age 51-75
  • Preferred language English or Spanish

Exclusion Criteria:

  • Any of the following: (1) Colonoscopy within 10 years (2) Flexible sigmoidoscopy within 5 years or (3) A clinician order or referral for FOBT prior to the due date
  • Documentation of medical conditions suggesting colorectal cancer (CRC) screening through FOBT may be inappropriate including: chronic diarrhea, inflammatory bowel disease, iron deficiency, previous colonic polyp, use of medications in the previous 1 month that elevate the risk of a false-positive FOBT

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Reminder and Outreach Intervention
Participants randomized to this arm will receive the Reminder and Outreach intervention.
This intervention includes (1) phone calls and text messages to remind participants that they are due for colorectal cancer (CRC) screening (2) mailed fecal occult blood test (FOBT) to participants so they can perform the test conveniently at home and mail them to the clinic, avoiding the need for a visit (3) plain language information and instructions to support understanding of CRC and FOBT use (4) a CRC screening coordinator to contact those still failing to complete testing by telephone or text (5) a feedback loop to patients regarding test results.
Kein Eingriff: Usual Care Control Group
Patients assigned to this arm will receive usual care.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Completion of a Fecal Occult Blood Test (FOBT)
Zeitfenster: within 6 months of randomization
This outcome will be categorized as Completed FOBT if a participant's chart has documentation of a completed FOBT screening test. Outcomes will be assessed by querying the electronic health record (EHR) for all participants.
within 6 months of randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David W Baker, MD MPH, Northwestern University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Oktober 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Oktober 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. Oktober 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

15. August 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Juli 2014

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Kolorektale Neubildungen

Klinische Studien zur Reminder and Outreach Intervention

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