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Intramuscular Mononuclear Cells and Mesenchymal Stem Cells Transplantation to Treat Chronic Critical Limb Ischemia

9. April 2015 aktualisiert von: Dr Hanafiah Harunarashid, National University of Malaysia

Phase II Efficacy Study of Intramuscular Autologous Bone Marrow Mononuclear Cells Plus Mesenchymal Stem Cell Implantation Versus Autologous Bone Marrow Mononuclear Cells Implantation Only in Patients With Chronic Critical Limb Ischemia

This is a randomized and single blinded study aimed to compare the efficacy between intramuscular autologous bone marrow mononuclear cells plus mesenchymal stem cell implantation and intramuscular autologous bone marrow mononuclear cells implantation only in patients with chronic critical limb ischemia. Patients will be randomized into two groups of equal number; patients in one group will be implanted with mononuclear cells and mesenchymal stem cells, and the other implanted with mononuclear cells only in the area of affected limb.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

When the long blood vessels supplying blood to the arms and legs become blocked (ischemic), patient will experience painful sensations in their calves when they walked which slowly become excruciating painful at rest. When the condition worsens, the patients will not be able to feel any pain from their legs and they will not know if there are any small ulcers or cuts on their legs. As a result, a small ulcer which goes unnoticed becomes bigger and can sometimes become infected. In the worst situations, infection might lead towards gangrene and septicaemia. Severe rest pain and/or ulcerations of ischemic limbs are defined as the state of chronic critical limb ischemia and at this point, amputation of the affected limb is suggested.

Conventional treatments include angioplasty/bypass operation to remove blood vessel blockage to restore blood supply, the use of prescribed medicines to aid in ulcer recovery and clear infection and debridement of damaged/infected tissue. Some procedures have to be performed multiple times. Amputation is inevitable in many cases because some blood capillaries cannot be corrected and restenosis of vessels is very common. Cell therapy with mononuclear cells and mesenchymal stem cells from bone marrow is promising because these stem cells are capable of stimulating and regenerating capillaries and blood vessels.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Kuala Lumpur, Malaysia, 56000
        • Rekrutierung
        • UKM Medical Centre
        • Kontakt:
          • Hanafiah Harunarashid, MD
        • Hauptermittler:
          • Hanafiah Harunarashid, MD
        • Unterermittler:
          • Mohammad Azim Mohammad Idris, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Clinical diagnosis of critical limb ischemia leading to ischemic ulcers in which amputation is indicated
  • Not suitable for, or remain symptomatic despite angioplasty, bypass operation or collateralization

Exclusion Criteria:

  • Contraindication to epidural anesthesia and bone marrow aspiration
  • Contraindication to contrast angiography
  • Evidence of neoplasia and bone marrow diseases
  • Any acute or chronic communicable diseases including Hepatitis B, Hepatitis C and HIV
  • Patients with a limited life expectancy (< 1 year)
  • Patients with myocardial infarction or stroke within 6 months
  • Patients with coronary intervention within 6 months
  • Renal impairment indicated by serum creatinine greater than two times upper limit of the normal range
  • Liver impairment indicated by serum aspartate transaminase and alanine transaminase greater than two times upper limit of normal
  • Any other co-morbidity which the physician deems as a contraindication to stem cell transplantation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Mononuclear and mesenchymal stem cells
Autologous bone marrow-derived mononuclear cells and mesenchymal stem cells
Intramuscular administration into the ischemic limb
Andere Namen:
  • BM-MNC and BM-MSC
Aktiver Komparator: Mononuclear cells only
Autologous bone marrow-derived mononuclear cells
Intramuscular administration into the ischemic limb
Andere Namen:
  • BM-MNC

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in angiogenesis
Zeitfenster: 1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months
Measurement of angiogenesis by presence of peripheral pulses, capillary refill and transcutaneous oxygen saturation (TCOS).
1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visuelle Analogbewertung
Zeitfenster: 1 Monat, 3 Monate, 6 Monate, 9 Monate, 12 Monate
1 Monat, 3 Monate, 6 Monate, 9 Monate, 12 Monate
Change in ulcer size
Zeitfenster: 1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months
Measurement of ulcer size by clinical assessment and grid maps.
1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months
Exercise Treadmill Test
Zeitfenster: 1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months
1 month, 3 months, 6 months, 9 months, 12 months
Improvement in vascularity and blood supply
Zeitfenster: 1 month, 3 months, 6 months, 9 months and 12 months
Measured by digital subtraction angiography (DSA) and ankle brachial systemic pressure index (ABI).
1 month, 3 months, 6 months, 9 months and 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Hanafiah Harunarashid, MD, UKM Medical Centre

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Oktober 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Oktober 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. April 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. April 2015

Zuletzt verifiziert

1. April 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • FF-113-2011
  • NMRR-11-904-9763 (Registrierungskennung: National Medical Research Register)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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