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Improving Colorectal Cancer Screening for Diverse Hispanics in Urban Primary Care

28. Januar 2016 aktualisiert von: Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Improving Colorectal Cancer (CRC) Screening for Diverse Hispanics in an Urban Primary Care Setting

The proposed study seeks to investigate the impact of a culturally targeted print educational intervention on rates of colorectal cancer (CRC) screening via colonoscopy among Hispanics. If, as expected, the addition of culturally targeted materials to best clinical practices as compared to a) best clinical practices plus standard materials or b) best clinical practices alone leads to higher rates of CRC screening via colonoscopy then the culturally targeted print educational materials can be easily disseminated among this rapidly growing minority group who have low rates of CRC screening and whose disease is detected at later, less curable stages.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

CRC is the 2nd leading cause of cancer death among Hispanic women and men. Hispanics are more likely to be diagnosed at more advanced disease stages compared to non-Hispanic whites and have a lower probability of survival. A key way to decrease mortality from CRC among Hispanics is to increase rates of CRC screening and thereby early detection of CRC. To address low screening rates, thereby increasing the prevention and early detection of CRC, the proposed research seeks to increase CRC colonoscopy screening among Hispanics. The primary aim is to investigate the impact of a culturally targeted print educational intervention designed to increase CRC screening via colonoscopy in a diverse group of Hispanics 50 years of age and older. Our long standing (since 1999) research platform has included significant community input through ongoing meetings with our Community Advisory Board (CAB) soliciting their viewpoints and concerns. In addition, we consult with key community members on an ongoing basis for additional input. A Randomized Clinical Trial (RCT) will be conducted with 400 Hispanics within the context of the best clinical practices currently provided at Mount Sinai. There are three study arms: 1) best clinical practices plus culturally relevant print materials, 2) best clinical practices plus standard print materials and 3) best clinical practices alone. These three arms will allow the investigation of the addition of print materials and the comparison of culturally relevant to standard print materials to assess the differential impact of each print format. This comparison controls for the possible benefit of adding standard print materials to best clinical practices and allows for investigation of the additional benefit of culturally targeted relevant materials over and above that of standard materials. Further, by including feedback from the community, we will be able to clearly understand the benefits of, and be able to disseminate culturally targeted materials among this rapidly growing minority group. If, as hypothesized, the addition of the culturally targeted print materials leads to higher rates of colonoscopy, they can then be easily disseminated among health care settings treating Hispanics.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

386

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
        • Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Self-identified Hispanic
  • Between the ages of 50 and 85
  • Able to provide informed consent in either English or Spanish
  • No participation in study Focus Groups by a family member or oneself
  • Referred for a screening colonoscopy by a primary care physician at Mount Sinai
  • At average risk for developing colorectal cancer
  • Have no colonoscopy procedure within the last 5 years
  • Have telephone service

Exclusion Criteria:

  • Personal history of CRC
  • Personal history of any chronic GI disorder (irritable bowel syndrome, colitis) and
  • Family history of CRC (first degree relative of CRC)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Culturally targeted print materials
Best clinical practices plus culturally print materials
This intervention arm includes best clinical practices (or usual care at MSSM) and the culturally relevant print materials developed for this study.
Aktiver Komparator: Standard print materials
Best clinical practices plus standard print materials
This intervention arm includes best clinical practices (or usual care at MSSM) and the standard CRC screening print materials developed by the Centers for Disease Control (CDC).
Aktiver Komparator: Best clinical practices alone
Best clinical practices alone: This intervention arm includes best clinical practices (or standard/usual care at MSSM) and no additional print materials.
This intervention arm includes best clinical practices (or standard/usual care at MSSM) and no additional print materials.
Andere Namen:
  • Übliche Pflege

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from baseline of colonoscopy at 3 months, 6 months, and 12 months.
Zeitfenster: Baseline, at 3 months, at 6 months, and at 12 months
Comparison of physician recommended colonoscopy (post intervention) obtained at approximately 3 months and 6 months (via self report) and at 12 months (as per chart review), to that of colonoscopy obtained at baseline.
Baseline, at 3 months, at 6 months, and at 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Katherine DuHamel, PhD, Memorial Sloan Kettering Cancer Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. März 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. März 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. April 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Januar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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