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Sepsis Metabolomics

13. Januar 2014 aktualisiert von: Longxiang Su, Chinese PLA General Hospital

Systemic Metabolic Changes of Sepsis Patients Revealed by an LC-MS/MS Based Metabolomic Approach

The occurrence of sepsis and its relevant multiple organ dysfunction remain a major problem in intensive care units with high morbidity and mortality. The differentiation between non-infectious and infectious etiologies, severity and organ function evaluation, and prognostic assessment are all challenging in routine clinical practice. Many biomarkers have been suggested for these purpose; however sensitivity and specificity even of high-ranking biomarkers still remain insufficient. Recently, metabolic profiling has attracted interest for biomarker discovery. In this study, LC-MS/MS will be perform to identify serum metabolic biomarkers for differentiation of SIRS/sepsis, severity and organ function evaluation, and prognostic assessment among 65 patients. The investigators enrolled 35 patients who were diagnosed with sepsis, 15 patients who were diagnosed with SIRS, and 15 normal patients. Moreover, the sepsis were further divided into sepsis, severe sepsis, and sepsis patients before death. Small metabolites that were present in patient serum samples were measured by LC-MS/MS techniques and analyzed using multivariate statistical methods, such as Principal Component Analysis (PCA), Partial Least Squares-Discriminant Analysis (PLS-DA), and Orthogonal Partial Least Squares Discriminant Analysis. Based on the multivariate statistical analysis above, the investigators could distinguish sepsis from normal and SIRS; distinguish the difference among sepsis, severe sepsis and death. We hypothesis that some metabolites as identified in this study are promising biomarker candidates in the field of sepsis diagnosis and treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

65

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100853
        • Chinese PLA General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

All subjects were selected from among inpatients who were hospitalized between July 2010 and Mar 2012 in the Respiratory ICU, Surgical ICU, and Emergency ICU, Chinese People's Liberation Army (CPLA) General Hospital.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • male and female aged 18 years old and over;
  • clinically confirmed infection;
  • fulfilled at least two criteria of systemic inflammatory response syndrome
  • core temperature higher than 38 °C or lower than 36 °C
  • respiratory rate above 20/min, or PCO2 below 32 mmHg
  • pulse rate above 90/min, and
  • white blood cell count greater than 12,000/μl or lower than < 4,000/μl or less than 10% of bands.

Exclusion Criteria:

  • younger than 18 years of age;
  • acquired immunodeficiency syndrome;
  • reduced polymorphonuclear granulocyte counts (< 500 μL-1);
  • died within 24h after admission into the ICU, or refused to participate in the study, or declined treatment during the period of observation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
DAMEN UND HERREN
  1. Temperatur >38℃ oder <36℃;
  2. Pulsfrequenz > 90 Schläge/min;
  3. Atemfrequenz > 20 Atemzüge/min oder Hyperventilation mit Partialdruck des arteriellen Kohlendioxids (PaCO2) < 32 mmHg;
  4. Leukozytenzahl > 12.000 μl-1 oder < 4.000 μl-1 oder > 10 % unreife Zellen
Normal control
Healthy volunteers
sepsis
sepsis is defined as SIRS plus confirmed infection.
severe sepsis
  1. sepsis associated with organ dysfunction, hypoperfusion, or hypotension.
  2. sepsis with arterial hypotension, despite adequate fluid resuscitation.
death
sepsis patients within 48 hours before death.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
death
Zeitfenster: sepsis patients within 48 hours before death
sepsis patients within 48 hours before death

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Lixin Xie, Dr, Department of Respiratory Diseases, Chinese PLA General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juli 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juli 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Juli 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

14. Januar 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Januar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • CPLAGH-2012023(1)

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