- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01863147
Sitagliptin Reduces Left Ventricular Mass in Normotensive Type 2 Diabetic Patients With Coronary Artery Disease
Cardiovascular complications account for the highest mortality in type 2 diabetic patients, mainly due to coronary artery disease (CAD).Left ventricular hypertrophy (LVH) is widespread in type 2 diabetic patients with CAD, even in the absence of hypertension .It is a strong predictor of cardiovascular events and all-cause mortality .
Sitagliptin, an inhibitor of dipeptidyl peptidase-4 (DPP-4), may regress left ventricular mass (LVM) in newly diagnosed type 2 diabetic patients with CAD .
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Hubei
-
Wuhan, Hubei, China, 430070
- Wuhan General Hospital
-
Wuhan, Hubei, China, 430070
- Guangda Xiang
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:Patients had to have the levels of hemoglobin A1c (HbA1c) > 7.0 %. They also had to have either angiographically documented coronary artery disease or a previous history of myocardial infarction. In addition, they were also required to have an office BP < 135/85 mm Hg and the presence of LVH on echocardiography (American Society of Echocardiography criteria LVM index [LVMI] > 115 g/m2 for men and > 95 g/m2 for women) . -
Exclusion Criteria:Patients were excluded if they were currently prescribed glucagon-like peptide (GLP) -1 analogues or DPP-4 inhibitors or glucosidase inhibitor or anti-hypertensive drugs (including b-blockers), diabetes medications, estrogen supplements, thyroxine, diuretics, hypolipidemic drugs. They were also excluded if they had renal and liver dysfunction, heart failure, or malignancy, or were unable to give informed consent. Patients with contraindications to cardiac magnetic resonance (CMR) (pacemakers, claustrophobia) were also excluded, as were pregnant or lactating women. -
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Sitagliptin
Sitagliptin 0.1 daily for 1 year
|
Sitagliptin group: The intervention drug is sitagliptin.
Acarbose group: The intervention drug is acarbose.
|
Aktiver Komparator: acarbose
acarbose 150mg daily for 1 year
|
Sitagliptin group: The intervention drug is sitagliptin.
Acarbose group: The intervention drug is acarbose.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Left ventricular mass and left ventricular volume
Zeitfenster: 2013~2014(follow up 1 year)
|
Cardiac magnetic resonance (CMR) imaging was performed at baseline and at 12 months for left ventricular mass and left ventricular volume.
|
2013~2014(follow up 1 year)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Endothelial function and augmentation index (AIx)
Zeitfenster: 2013~2014 (follow up 1 year)
|
|
2013~2014 (follow up 1 year)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Studienleiter: Xiang Guangda, MD,PhD, Wuhan General Hospital of Guangzhou Command
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Störungen des Glukosestoffwechsels
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- Arteriosklerose
- Arterielle Verschlusskrankheiten
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Diabetes Mellitus
- Koronare Herzkrankheit
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- Koronare Krankheit
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- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Protease-Inhibitoren
- Inkretine
- Dipeptidyl-Peptidase IV-Inhibitoren
- Glycosid-Hydrolase-Inhibitoren
- Sitagliptinphosphat
- Acarbose
Andere Studien-ID-Nummern
- 2010Wze052
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