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Multiple Ascending Oral Dose Phase I Study With Px-102

3. November 2014 aktualisiert von: Phenex Pharmaceuticals AG

A Double-blind, Randomised, Placebo-controlled, Dose-escalation Study of the Safety, Tolerability and Pharmacokinetics of Increasing Multiple Oral Doses of Px-102 to Healthy Subjects

The purpose of this study is to assess the safety and tolerability of the FXR agonist Px-102 in healthy subjects after 7 days multiple oral dosing.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The study is a single-centre, double-blind, randomized, placebo-controlled, parallel group phase I study with healthy male subjects receiving ascending multiple oral oral doses of Px-102 to assess the safety and tolerability, pharmacokinetics and pharmacodynamics.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

42

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Neuss, Deutschland
        • FOCUS Clinical Drug Development GmbH

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 45 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy male subject of Caucasian origin 18 to 45 years of age (inclusive).
  • Good state of health (mentally and physically) as determined by medical history, physical examination, vital signs, ECG recording and clinical lab results.
  • BMI in between 20-29 kg/m² (inclusive); with absolute weight in between 70 to 120 kg.
  • Total cholesterol and liver enzyme levels [alanine aminotransferase (ALT), aspartate aminotransferase (AST), gamma-glutamyltransferase (GGT), alkaline phosphatase (AP)] strictly within the normal ranges at screening and on Day -1. Serum triglyceride not exceeding the upper limit of normal range.
  • HbA1c ≤ 6.5%
  • Subject has been informed both verbally and in writing and has given written consent to participation in the study prior to start and any study-related procedure.
  • Negative results for HIV- and Hepatitis-B and -C serology at screening.
  • Subject (including female partners of childbearing potential) has to use a highly effective method of birth control (failure rate less than 1% per year when used consistently and correctly), e.g. implants, injectables, combined oral contra-ceptives in combination with a barrier method, some intrauterine contraceptive devices or sexual abstinence.

Exclusion Criteria:

  • Female gender
  • Use of prescription or non-prescription drugs within 7 days (30 if the drug is a possible enzyme inducer) prior to administration of study medication. Use of drugs known to induce steatosis (e.g. valproate, amiodarone or prednisone) or to affect body weight and carbohydrate metabolism
  • Any acute or chronic illness or clinically relevant finding at screening and at base-line examination which may jeopardize the subject's participation in the study
  • History or presence of biliary obstruction or biliary disease, hepatic encephalopathy, advanced ascites, portal hypertension, esophageal/gastric variceal bleeding, hepatocellular carcinoma, previous liver transplantation or any other chronic liver disease
  • Renal dysfunction, e.g. glomerular filtration rate ≤ 80 ml/min/1.73 m2 (as determined by the formula of Cockroft-Gault)
  • Type I or II Diabetes
  • Any clinically relevant abnormality on screening medical assessment, laboratory examination, 12-lead ECG
  • Any clinically relevant finding in the baseline telemetry within the pre-dose evaluated observation period of at least 20 hours
  • Marked baseline prolongation of QT/QTc interval (QTc interval > 440 ms) in the 12-lead ECG using the Fridericia method for QTc analysis
  • Heart rate < 50 bpm.
  • History of pathological cardiovascular symptoms or a severe cardiovascular event
  • History of severe chronic autoimmune diseases such as severe allergy, atopic eczema, chronic dermatitis, severe psoriasis, multiple sclerosis, severe asthma, lupus or related disorders
  • Allergies (except for mild forms of hay fever) or history of hypersensitivity reactions
  • Smoking (regular or irregular) > 5 cigarettes (or equivalent) per day
  • Excessive alcohol drinking (more than approximately 20 g alcohol per day), unable to refrain from alcohol drinking from 48 hours prior to dosing until the last pharmacokinetic blood sample has been withdrawn
  • Positive test for drugs or alcohol at screening or prior to the dosing session
  • History of alcoholism or drug/chemical/substance abuse within past 2 years
  • Investigator deems the subject unable or unwilling to comply fully with the study protocol
  • Has received clinical study medication within the last 30 days prior to this study
  • Donation or loss of 400 ml or more of blood within eight (8) weeks prior to dosing
  • Allergic to any of the active or inactive ingredients in the study medication
  • Any other reason which the Investigator considers unsuitable for the subject to participate
  • Any condition or previous disease leading to pruritus or itching of the skin.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Px-102
Px-102 drinking solution, 0.5 mg/kg, 1.0 mg/kg and 1.5 mg/kg
Px-102 drinking solution, 0.5 mg/kg, 1.0 mg/kg and 1.5 mg/kg
Placebo-Komparator: Placebo
Oral drinking solution
Drinking solution

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety and tolerability of Px-102
Zeitfenster: 7 days
Adverse event monitoring, laboratory values, cardiovascular monitoring. Comparison active vs. placebo
7 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pharmacokinetics of Px-102 and metabolites
Zeitfenster: Day 1: 0 min, 15 min, 30 min, 60 min, 1.5 h, 2 h, 3 h, 4 h, 5 h, 6 h, 7 h, 8 h, 12 h, 22 h, 24 h; Day 5 and 6: pre-dose; Day 7: 0 min, 15 min, 30 min, 60 min, 1.5 h, 2 h, 3 h, 4 h, 5 h, 6 h, 7 h, 8 h, 12 h, 22 h, 24 h, 30 h.
Plasma, urine and fecal concentrations (ng/mL) of Px-102 and metabolites measured by LC-MS/MS. AUC, Cmax and other pk parameters. Comparison of the pk data on day 7 vs. day 1
Day 1: 0 min, 15 min, 30 min, 60 min, 1.5 h, 2 h, 3 h, 4 h, 5 h, 6 h, 7 h, 8 h, 12 h, 22 h, 24 h; Day 5 and 6: pre-dose; Day 7: 0 min, 15 min, 30 min, 60 min, 1.5 h, 2 h, 3 h, 4 h, 5 h, 6 h, 7 h, 8 h, 12 h, 22 h, 24 h, 30 h.
Pharmacodynamics
Zeitfenster: Pre-dose, 1, 2, 4, 8 and 10 hours after administration on Days 1 and 7; Pre-dose, 2 hours and 8 hours after administration on Days 2 to 6; at 22 hours after the last administration
Markers for FXR activation (e.G. FGF19 (pg/mL) measurement by ELISA). Comparison active vs. placebo
Pre-dose, 1, 2, 4, 8 and 10 hours after administration on Days 1 and 7; Pre-dose, 2 hours and 8 hours after administration on Days 2 to 6; at 22 hours after the last administration

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Claus Kremoser, Dr., Phenex Pharmaceuticals AG

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

4. November 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. November 2014

Zuletzt verifiziert

1. November 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PHS-Px-102-I-02

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