- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02080065
Incidence, Risk Factors, and Risk Model of Acute Kidney Injury After Liver Transplantation
27. August 2015 aktualisiert von: WonHo Kim, Samsung Medical Center
The incidence of acute kidney injury after liver transplantation has been reported to be 17 to 95 percent, but no definite treatment has been reported yet.
Therefore, it is important to identify and prevent reversible risk factors for acute kidney injury after liver transplantation.
Previous studies have reported several preoperative clinical risk factors, but preoperative medication and intraoperative colloid administration and hemodynamic parameters have not been evaluated.
Therefore, we attempt to evaluate perioperative risk factors and develop simplified clinical risk scoring model.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Ischemia/reperfusion injury occurs during graft harvesting, cold storage, and surgical procedures in liver transplantation.
Ischemia/reperfusion injury in liver graft results in major organ damage including kidney, lung and heart as well as graft dysfunction.
Graft dysfunction and renal injury after liver transplantation are major clinical issues and are associated with prognosis and low survival rate.
The incidence of acute kidney injury after liver transplantation has been reported to be 17 to 95 percent, but no definite treatment has been reported yet.
Therefore, it is important to identify and prevent reversible risk factors for acute kidney injury after liver transplantation.
Previous studies have reported several preoperative clinical risk factors, but perioperative medication, metabolic variables (albumin, glucose, uric acid), intraoperative colloid administration and hemodynamic parameters have not been evaluated.
In addition, a neutrophil-lymphocyte ratio (NLR), which has been reported to be related to systemic inflammation and associated with prognosis of cardiac and cancer patients, might be related to the development of AKI after LDLT.
Therefore, we attempt to evaluate these perioperative risk factors and develop simplified clinical risk scoring model.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
573
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 135-710
- Samsung Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
patients who underwent living donor liver transplantation between 2010 and 2013
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients who underwent living donor liver transplantation between 2010 and 2013 in Samsung Medical Center
Exclusion Criteria:
- Incomplete data regarding pre- and postoperative creatinine and estimated Glomerular Filtration Rate
- patient who underwent retransplantation
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
liver transplantation
patients who underwent living donor liver transplantation during between 2007 and 2013
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
acute kidney injury as defined by RIFLE criteria
Zeitfenster: during 7 days after transplantation
|
acute kidney injury as defined by RIFLE criteria
|
during 7 days after transplantation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
incidence of renal replacement therapy
Zeitfenster: during one month after transplantation
|
renal replacement therapy
|
during one month after transplantation
|
|
incidence of acute rejection of graft
Zeitfenster: during one month after transplantation
|
incidence of acute rejection of graft
|
during one month after transplantation
|
|
incidence of initial poor graft function
Zeitfenster: during one month after transplantation
|
incidence of initial poor graft function
|
during one month after transplantation
|
|
incidence of retransplantation
Zeitfenster: during one month after transplantation
|
incidence of retransplantation
|
during one month after transplantation
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mortality
Zeitfenster: during one month, six month, one year
|
Mortality during one month, six month, one year
|
during one month, six month, one year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
4. März 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. März 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
6. März 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
28. August 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. August 2015
Zuletzt verifiziert
1. August 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2013-12-080
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