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Incidence, Risk Factors, and Risk Model of Acute Kidney Injury After Liver Transplantation

27. August 2015 aktualisiert von: WonHo Kim, Samsung Medical Center
The incidence of acute kidney injury after liver transplantation has been reported to be 17 to 95 percent, but no definite treatment has been reported yet. Therefore, it is important to identify and prevent reversible risk factors for acute kidney injury after liver transplantation. Previous studies have reported several preoperative clinical risk factors, but preoperative medication and intraoperative colloid administration and hemodynamic parameters have not been evaluated. Therefore, we attempt to evaluate perioperative risk factors and develop simplified clinical risk scoring model.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Ischemia/reperfusion injury occurs during graft harvesting, cold storage, and surgical procedures in liver transplantation. Ischemia/reperfusion injury in liver graft results in major organ damage including kidney, lung and heart as well as graft dysfunction. Graft dysfunction and renal injury after liver transplantation are major clinical issues and are associated with prognosis and low survival rate. The incidence of acute kidney injury after liver transplantation has been reported to be 17 to 95 percent, but no definite treatment has been reported yet. Therefore, it is important to identify and prevent reversible risk factors for acute kidney injury after liver transplantation. Previous studies have reported several preoperative clinical risk factors, but perioperative medication, metabolic variables (albumin, glucose, uric acid), intraoperative colloid administration and hemodynamic parameters have not been evaluated. In addition, a neutrophil-lymphocyte ratio (NLR), which has been reported to be related to systemic inflammation and associated with prognosis of cardiac and cancer patients, might be related to the development of AKI after LDLT. Therefore, we attempt to evaluate these perioperative risk factors and develop simplified clinical risk scoring model.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

573

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients who underwent living donor liver transplantation between 2010 and 2013

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients who underwent living donor liver transplantation between 2010 and 2013 in Samsung Medical Center

Exclusion Criteria:

  • Incomplete data regarding pre- and postoperative creatinine and estimated Glomerular Filtration Rate
  • patient who underwent retransplantation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
liver transplantation
patients who underwent living donor liver transplantation during between 2007 and 2013

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
acute kidney injury as defined by RIFLE criteria
Zeitfenster: during 7 days after transplantation
acute kidney injury as defined by RIFLE criteria
during 7 days after transplantation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
incidence of renal replacement therapy
Zeitfenster: during one month after transplantation
renal replacement therapy
during one month after transplantation
incidence of acute rejection of graft
Zeitfenster: during one month after transplantation
incidence of acute rejection of graft
during one month after transplantation
incidence of initial poor graft function
Zeitfenster: during one month after transplantation
incidence of initial poor graft function
during one month after transplantation
incidence of retransplantation
Zeitfenster: during one month after transplantation
incidence of retransplantation
during one month after transplantation

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortality
Zeitfenster: during one month, six month, one year
Mortality during one month, six month, one year
during one month, six month, one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. März 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. März 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. März 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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