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Choices-Teen: A Bundled Risk Reduction Intervention for Juvenile Justice Females

25. September 2014 aktualisiert von: Danielle Parrish, University of Houston
This pilot study will: 1) demonstrate the feasibility of delivering CHOICES-TEEN with master's level mental health professionals within a juvenile justice setting; 2) determine acceptance of CHOICES-TEEN as measured by client adherence, retention, and treatment satisfaction; and 3) assess client improvement at 3-month follow-up (e.g., reduction of risk of HIV, nicotine-exposed pregnancy, and alcohol-exposed pregnancy).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The overall objective of this study is to assess the feasibility and promise of an adapted CHOICES preconception intervention (CHOICES-TEEN) in reducing the risk of HIV, nicotine-exposed pregnancy (NEP), and alcohol-exposed pregnancy (AEP) in adolescent females on intensive community probation. The current study posits that a two-session CHOICES intervention adapted to target multiple bundled health risks-AEP, NEP, and HIV-will be feasible, acceptable, and promising in reducing these risks among females on community-based juvenile probation. This study will: Aim 1: Modify the efficacious CHOICES preconception intervention to target the prevention of HIV, AEP, and NEP. The result will be a two session individual intervention (CHOICES-TEEN) and accompanying therapy manual based on the Transtheoretical Model (TTM) and Motivational Interviewing. Aim 2: Conduct a one-arm feasibility trial with females in the juvenile justice system to assess the promise of CHOICES-TEEN. This pilot study will: 1) demonstrate the feasibility of delivering CHOICES-TEEN with master's level mental health professionals within a juvenile justice setting; 2) determine acceptance of CHOICES-TEEN as measured by client adherence, retention, and treatment satisfaction; and 3) assess client improvement at 3-month follow-up (e.g., reduction of risk of HIV, NEP, and AEP). This study will inform subsequent Stage II/III behavioral intervention studies and contribute to a missing, fundamental element in the knowledge base - further understanding of the feasibility of targeting bundled health risks in high-risk adolescents, and the potential promise of a gender-specific intervention for this population.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

28

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre bis 17 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Have had vaginal intercourse with a male in the last 90 days
  • Inconsistent/ineffective contraception use
  • Inconsistent/ineffective condom use
  • Drinking at risk levels
  • Smoking
  • Available for the follow-up period

Exclusion Criteria:

  • Pregnant
  • Infertile
  • Insufficient locator information
  • Language other than English

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Choices-Teen Intervention
A three session intervention with two counseling sessions with a master's level therapist and a counseling session with a physician. The counseling with the master's level therapist utilizes a motivational interviewing approach to encourage changes in alcohol use, contraceptive use, smoking and HIV risk behaviors. This part of the intervention (a) provides norms-based-but personalized-feedback; (b) encourages participating in the smoking cessation program; (c) increases motivation to change each of the target behaviors; (d) decreases temptation to engage in risk behaviors; (e) increases confidence to avoid risk behaviors; and (f) develops a personalized, tailored change plan. The physician session provides individualized contraception and HIV risk reduction counseling.
Choices-Teen participants in this condition will receive two brief motivational-interviewing-based counseling sessions, and one counseling session with a physician.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Risk of alcohol-exposed pregnancy
Zeitfenster: 3 months
Timeline Followback Interview
3 months
Risk of nicotine-exposed pregnancy
Zeitfenster: 3 months
Timeline Followback Interview
3 months
HIV risk
Zeitfenster: 3 months
Timeline Followback Interview
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Excessive alcohol consumption
Zeitfenster: 3 months
AUDIT Scale
3 months
Psychological distress and symptoms
Zeitfenster: 3 months
Brief Symptom Inventory -18
3 months
Pros and cons of engaging in health risk behaviors (alcohol, smoking, HIV)
Zeitfenster: 3 months
Decisional Balance Scale
3 months
Experiential and behavioral processes of change for health risk behaviors (alcohol, smoking, HIV)
Zeitfenster: 3 months
Processes of Change Questionnaire
3 months
Temptation to engage in health risk behaviors (alcohol, smoking, HIV)
Zeitfenster: 3 months
Temptation Scale
3 months
Confidence/self-efficacy to not engage in health risk behaviors (alcohol, smoking, HIV)
Zeitfenster: 3 months
Confidence Scale
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Danielle E Parrish, Ph.D., University of Houston

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. September 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. September 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. September 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. September 2014

Zuletzt verifiziert

1. September 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1R03DA034099-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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