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Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) in Patients Hospitalized for Acute Decompensated Heart Failure. (COPD)

9. März 2020 aktualisiert von: Mohammed Yousufuddin, M.D, Mayo Clinic

COPD in Patients Hospitalized for Acute Decompensated Heart Failure.

The presence of chronic obstructive pulmonary disease (COPD) would confer increased in-hospital mortality and length of hospital stay in patients with acute decompensated heart failure Assess the (1) prevalence of COPD in patients who are hospitalized for acute decompensated heart failure and (2) the association between COPD and in-hospital mortality or length of stay in this cohort.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Background:

The prevalence of mild to moderate COPD is ~5%-10% with one-year mortality around 3% while heart failure affects is1%-3% with one year mortality 5-7% in the community. The mortality of COPD and heart failure dramatically increase following hospitalization.

Heart failure and COPD are independent predictors of increased morbidity and mortality. COPD and heart failure frequently co-exist in an individual patient through the shared risk factors. The prevalence of COPD in heart failure patient-population and vice verse varies widely according to patient-selection and age of the population. Estimates suggest that COPD is present in 10-40% of the patients with heart failure. Conversely, unrecognized heart failure is identified in approximately 20% of the patient with COPD. The impact of COPD on clinical outcome in patients with acute decompensated heart failure is unclear.

Methods:

This is an observational cohort study. Per national registry, acute heart failure is defined as either new onset heart failure or decompensation of chronic established heart failure with symptoms sufficient to warrant hospitalization.

The data related to the following variables would be collected:

age, gender, severity of heart failure (mild, moderate, and severe prior to admission), presence of dyspnea, peripheral edema, crackles, systolic and diastolic blood pressure (on admission and on discharge), heart rate (on admission and on discharge), oxygen saturation (on admission and discharge), blood urea nitrogen (on admission and discharge), serum creatinine (on admission and discharge), serum sodium (on admission and discharge), hemoglobin (on admission and discharge), red cell distribution width (on admission and discharge), electrocardiographic intervals (on admission and discharge), comorbidities (coronary artery disease, chronic kidney disease, atrial fibrillation, diabetes, hypertension, dyslipidemia, peripheral artery disease, COPD/asthma, left ventricular ejection fraction >40%. Medication use: angiotensin converting enzyme inhibitors, angiotensin receptor blockers, aspirin, metoprolol tartrate, metoprolol succinate, carvedilol, atenolol, amlodipine, Cardizem, clopidogrel, digoxin, diuretics, statins, nitrates, warfarin, non-steroidal anti-inflammatory drugs, hydralazine.

End-points:

1) All cause in-hospital death and 2) length of hospital stay between heart failure patients with COPD and those with no COPD.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients hospitalized for acute decompensated heart Failure

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Heart failure

Exclusion Criteria:

  • Ambulatory patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patient with COPD and those without COPD
The participants of acute decompensated heart failure national registry would be stratified in to two group: those with COPD and those without COPD, to determine prognostic implication of COPD in participants with acute decompensated heart failure
COPD as diagnosed clinically or based on pulmonary function test showing post-bronchodilator forced expiratory volume in one second to forced vital capacity ratio of <0.7.
Andere Namen:
  • chronic obstructive pulmonary disease

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
In-hospital mortality
Zeitfenster: Average of 5-weeks
Participants would be followed for the duration of hospital stay
Average of 5-weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Length of hospital stay
Zeitfenster: Average of 5-weeks
Average of 5-weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

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Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Januar 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Januar 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Januar 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 14-006196

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