- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02340702
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) in Patients Hospitalized for Acute Decompensated Heart Failure. (COPD)
COPD in Patients Hospitalized for Acute Decompensated Heart Failure.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Background:
The prevalence of mild to moderate COPD is ~5%-10% with one-year mortality around 3% while heart failure affects is1%-3% with one year mortality 5-7% in the community. The mortality of COPD and heart failure dramatically increase following hospitalization.
Heart failure and COPD are independent predictors of increased morbidity and mortality. COPD and heart failure frequently co-exist in an individual patient through the shared risk factors. The prevalence of COPD in heart failure patient-population and vice verse varies widely according to patient-selection and age of the population. Estimates suggest that COPD is present in 10-40% of the patients with heart failure. Conversely, unrecognized heart failure is identified in approximately 20% of the patient with COPD. The impact of COPD on clinical outcome in patients with acute decompensated heart failure is unclear.
Methods:
This is an observational cohort study. Per national registry, acute heart failure is defined as either new onset heart failure or decompensation of chronic established heart failure with symptoms sufficient to warrant hospitalization.
The data related to the following variables would be collected:
age, gender, severity of heart failure (mild, moderate, and severe prior to admission), presence of dyspnea, peripheral edema, crackles, systolic and diastolic blood pressure (on admission and on discharge), heart rate (on admission and on discharge), oxygen saturation (on admission and discharge), blood urea nitrogen (on admission and discharge), serum creatinine (on admission and discharge), serum sodium (on admission and discharge), hemoglobin (on admission and discharge), red cell distribution width (on admission and discharge), electrocardiographic intervals (on admission and discharge), comorbidities (coronary artery disease, chronic kidney disease, atrial fibrillation, diabetes, hypertension, dyslipidemia, peripheral artery disease, COPD/asthma, left ventricular ejection fraction >40%. Medication use: angiotensin converting enzyme inhibitors, angiotensin receptor blockers, aspirin, metoprolol tartrate, metoprolol succinate, carvedilol, atenolol, amlodipine, Cardizem, clopidogrel, digoxin, diuretics, statins, nitrates, warfarin, non-steroidal anti-inflammatory drugs, hydralazine.
End-points:
1) All cause in-hospital death and 2) length of hospital stay between heart failure patients with COPD and those with no COPD.
Studientyp
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Heart failure
Exclusion Criteria:
- Ambulatory patients
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Patient with COPD and those without COPD
The participants of acute decompensated heart failure national registry would be stratified in to two group: those with COPD and those without COPD, to determine prognostic implication of COPD in participants with acute decompensated heart failure
|
COPD as diagnosed clinically or based on pulmonary function test showing post-bronchodilator forced expiratory volume in one second to forced vital capacity ratio of <0.7.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
In-hospital mortality
Zeitfenster: Average of 5-weeks
|
Participants would be followed for the duration of hospital stay
|
Average of 5-weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Length of hospital stay
Zeitfenster: Average of 5-weeks
|
Average of 5-weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 14-006196
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur COPD
-
China-Japan Friendship HospitalRekrutierungChronisch obstruktive LungenerkrankungChina
-
NHS Greater Glasgow and ClydeUniversity of GlasgowUnbekanntChronisch obstruktive LungenerkrankungVereinigtes Königreich
-
Karolinska InstitutetDalarna County Council, SwedenAbgeschlossen
-
University of California, San FranciscoNational Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)RekrutierungCOPD (chronisch obstruktive Lungenerkrankung)Vereinigte Staaten
-
Gelb, Arthur F., M.D.RekrutierungEmphysem | COPD, Emphysem, Asthma COPD-ÜberlappungVereinigte Staaten
-
University Hospital Bispebjerg and FrederiksbergUniversity of Copenhagen; TrygFonden, Denmark; Danish Lung Association; Region Capital...Abgeschlossen
-
Cairo UniversityRekrutierung
-
University of AlbertaAlberta Health services; University of Calgary; Alberta Innovates Health SolutionsAbgeschlossenLungenerkrankung, chronisch obstruktivKanada
-
Institut et Haute Ecole de la Santé la SourceNoch keine RekrutierungSelbstverwaltung | E-Gesundheit | COPD (chronisch obstruktive Lungenerkrankung)Schweiz