- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02582970
A Study of Bevacizumab (Avastin) in Combination With Chemotherapy in Participants With Metastatic Cancer of the Colon or Rectum
18. Januar 2017 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche
An Expanded Access Program of AvastinTM (Bevacizumab) in Patients With Metastatic Cancer of the Colon or Rectum
This expanded access study will assess the efficacy and safety of intravenous (IV) bevacizumab in combination with chemotherapy regimens as first-line treatment of metastatic cancer of the colon or rectum.
The anticipated median time on study treatment is approximately 10 months, and the target sample size is 40 individuals.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
40
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Chai Yi, Taiwan, 613
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Kaohsiung, Taiwan, 00833
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Kaohsiung, Taiwan, 807
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Taichung, Taiwan, 404
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Taichung, Taiwan, 407
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Tainan, Taiwan, 704
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Tainan, Taiwan, 710
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Taipei, Taiwan, 104
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Previously untreated metastatic colon or rectal cancer
- Scheduled to begin IV 5-fluorouracil-based chemotherapy as a first-line treatment
Exclusion Criteria:
- Prior chemotherapy for metastatic colon or rectal cancer
- Planned radiotherapy for underlying disease
- Central nervous system metastases
- Major surgical procedure, open biopsy, or significant traumatic injury within 28 days prior to study start
- Treatment with any investigational drug, or participation in another investigational study, within 30 days prior to enrollment
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: Bevacizumab + Chemotherapy
Participants will receive IV bevacizumab at a dose of 5 milligrams per kilogram (mg/kg) every 2 weeks in combination with standard of care chemotherapy regimen (5-Fluorouracil/Irinotecan/Oxaliplatin) until disease progression or until termination of the study.
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Intravenous 5-fluorouracil based chemotherapy will be administered until disease progression or until termination of the study.
The chemotherapy regimen will be at the discretion of the prescriber and will not be provided by the sponsor.
Bevacizumab will be administered IV 5 mg/kg every 2 weeks until disease progression or until termination of the study.
Andere Namen:
Irinotecan will be administered at the discretion of the prescriber until disease progression or until termination of the study.
Oxaliplatin will be administered at the discretion of the prescriber until disease progression or until termination of the study.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Percentage of Participants With Adverse Events
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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An adverse event was any untoward medical occurrence attributed to study drug in a participant who received study drug.
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Baseline up to approximately 3 years
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Percentage of Participants Who Died
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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Baseline up to approximately 3 years
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Duration of Survival
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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Duration of survival was defined as the time period from the start of first line therapy to death.
Duration of survival was estimated using Kaplan-Meier analysis.
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Baseline up to approximately 3 years
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Percentage of Participants With Disease Progression or Death
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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Disease progression was defined as at least a 20% increase in the disease measurement, taking as reference the smallest disease measurement recorded since the start of treatment, or the appearance of one or more new lesions, or evidence of clinical progression and unequivocal progression of existing non-target lesions (TL).
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Baseline up to approximately 3 years
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Progression-Free Survival Time
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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Progression-free survival was defined as the duration from the date of starting first-line therapy to the date of documented disease progression or death from any cause.
Disease progression was defined as at least a 20% increase in the disease measurement, taking as reference the smallest disease measurement recorded since the start of treatment, or the appearance of one or more new lesions, or evidence of clinical progression and unequivocal progression of existing non-TL.
Progression-free survival was estimated using Kaplan-Meier analysis.
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Baseline up to approximately 3 years
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Number of Participants With Best Overall Response
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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The best overall response was defined as the best response recorded from the start of the treatment until disease progression/recurrence (taking as reference for progressive disease the smallest measurements recorded since the treatment started).
Progressive disease (PD): at least a 20% increase in the disease measurement, taking as reference the smallest disease measurement recorded since the start of treatment, or the appearance of one or more new lesions, or evidence of clinical progression and unequivocal progression of existing non-TL.
Complete response (CR): disappearance of all TL and non-TL.
If immunocytology was available, no disease was to be detected by that methodology.
Partial response (PR): at least a 30% decrease in the disease measurement, taking as reference the disease measurement done to confirm measurable disease at study entry.
Stable disease (SD): neither sufficient shrinkage to qualify for PR or increase to qualify for PD.
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Baseline up to approximately 3 years
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Mean Direct Medical Cost for Cancer Related Medical Care Utilization
Zeitfenster: Baseline up to approximately 3 years
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Direct medical cost included cost of out-patient consultation and cost of hospitalization.
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Baseline up to approximately 3 years
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2005
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2007
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2008
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. Oktober 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Oktober 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. März 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Januar 2017
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Pathologische Prozesse
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Darmerkrankungen
- Darmerkrankungen
- Darmtumoren
- Neoplastische Prozesse
- Kolorektale Neubildungen
- Neoplasma Metastasierung
- Darmneoplasmen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Topoisomerase I-Inhibitoren
- Fluorouracil
- Oxaliplatin
- Bevacizumab
- Irinotecan
Andere Studien-ID-Nummern
- ML18436
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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