- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02654795
Assessment of Left Atrial Appendage Morphology in Patients After Ischemic Stroke (ASSAM)
12. Januar 2016 aktualisiert von: Jakub Baran MD PhD, Centre of Postgraduate Medical Education
AssesSment of the Left Atrial Appendage morphoLogy in Patients aAfter ischeMic Stroke
Stroke remains the most dangerous and frightening complication of atrial fibrillation (AF).
Numerous factors predisposing to peripheral embolism in patients with AF have been well defined, documented and included in the CHA2DS2VASC score.
Although proper anticoagulation minimizes the risk attributable to "known" risk factors, stroke may still occur.
Thus, "unknown" risk factors may play an important role in stroke risk stratification in patients with AF.
The investigators assume that one of the important "unknown" risk factor is left atrial appendage (LAA) morphology.
The ASSAM study is planned to include 100 patients after ischemic stroke or transient ischemic attack (TIA) and known status of anticoagulation at the time of stroke.
The control group will consist of 100 patients scheduled for AF ablation without a history of stroke or TIA.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
200
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Warsaw, Polen, 04 073
- Rekrutierung
- Department of Cardiology, Postgraduate Medical School, Grochowski Hospital, Grenadierow 51/59
-
Kontakt:
- Piotr Kulakowski, MD, PhD
- Telefonnummer: 0048602655728
- E-Mail: pkulak@kkcmkp.pl
-
Kontakt:
- Jakub Baran, MD,PhD
- Telefonnummer: 0048697604544
- E-Mail: j.baran@sampi.pl
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- history of ischemic stroke or transient ischemic attack
- history of AF/AL
- known status of anticoagulation at the time of stroke (treatment dose, INR level)
Exclusion Criteria:
- hemorrhagic stroke
- serious renal impairment with GFR <30 ml/min
- hyperthyroidism
- allergy to the contrast agent
- mental inability to sign the informed consent
- receptive aphasia
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Patients without stroke
This group will consists of patients scheduled for atrial fibrillation ablation without history of stroke.
|
CT angiography will be performed with a dual-source CT scanner using prospective ECG gating, with detector collimation of 128x0.6 mm, a gantry rotation time of 280 ms, tube voltage of 100-120 kV, tube current of 280-380 mAs depending on the patient's body mass.
|
|
Experimental: Patients with history of stroke
This group will consists of patients after ischemic stroke and history of atrial fibrillation.
|
CT angiography will be performed with a dual-source CT scanner using prospective ECG gating, with detector collimation of 128x0.6 mm, a gantry rotation time of 280 ms, tube voltage of 100-120 kV, tube current of 280-380 mAs depending on the patient's body mass.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The LAA morphology in patients with an elevated risk of peripheral thromboembolism defined as CHA2DS2-VAScore >2
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 year
|
The investigators will examine association of specific type of LAA morphology with ischemic stroke taking in to account anticoagulation in the time of stroke/TIA. The morphology of LAA will be divided into 4 types:
|
Through study completion, an average of 1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2016
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Januar 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. Januar 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. Januar 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
13. Januar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Januar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Nekrose
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Zerebrovaskuläre Erkrankungen
- Erkrankungen des Gehirns
- Erkrankungen des zentralen Nervensystems
- Erkrankungen des Nervensystems
- Ischämie des Gehirns
- Infarkt
- Hirninfarkt
- Streicheln
- Ischämischer Schlaganfall
- Ischämie
- Hirninfarkt
Andere Studien-ID-Nummern
- 501-1-10-14-13
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
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