Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Assessment of Left Atrial Appendage Morphology in Patients After Ischemic Stroke (ASSAM)

12. Januar 2016 aktualisiert von: Jakub Baran MD PhD, Centre of Postgraduate Medical Education

AssesSment of the Left Atrial Appendage morphoLogy in Patients aAfter ischeMic Stroke

Stroke remains the most dangerous and frightening complication of atrial fibrillation (AF). Numerous factors predisposing to peripheral embolism in patients with AF have been well defined, documented and included in the CHA2DS2VASC score. Although proper anticoagulation minimizes the risk attributable to "known" risk factors, stroke may still occur. Thus, "unknown" risk factors may play an important role in stroke risk stratification in patients with AF. The investigators assume that one of the important "unknown" risk factor is left atrial appendage (LAA) morphology. The ASSAM study is planned to include 100 patients after ischemic stroke or transient ischemic attack (TIA) and known status of anticoagulation at the time of stroke. The control group will consist of 100 patients scheduled for AF ablation without a history of stroke or TIA.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Warsaw, Polen, 04 073
        • Rekrutierung
        • Department of Cardiology, Postgraduate Medical School, Grochowski Hospital, Grenadierow 51/59
        • Kontakt:
          • Piotr Kulakowski, MD, PhD
          • Telefonnummer: 0048602655728
          • E-Mail: pkulak@kkcmkp.pl
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • history of ischemic stroke or transient ischemic attack
  • history of AF/AL
  • known status of anticoagulation at the time of stroke (treatment dose, INR level)

Exclusion Criteria:

  • hemorrhagic stroke
  • serious renal impairment with GFR <30 ml/min
  • hyperthyroidism
  • allergy to the contrast agent
  • mental inability to sign the informed consent
  • receptive aphasia

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Patients without stroke
This group will consists of patients scheduled for atrial fibrillation ablation without history of stroke.
CT angiography will be performed with a dual-source CT scanner using prospective ECG gating, with detector collimation of 128x0.6 mm, a gantry rotation time of 280 ms, tube voltage of 100-120 kV, tube current of 280-380 mAs depending on the patient's body mass.
Experimental: Patients with history of stroke
This group will consists of patients after ischemic stroke and history of atrial fibrillation.
CT angiography will be performed with a dual-source CT scanner using prospective ECG gating, with detector collimation of 128x0.6 mm, a gantry rotation time of 280 ms, tube voltage of 100-120 kV, tube current of 280-380 mAs depending on the patient's body mass.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The LAA morphology in patients with an elevated risk of peripheral thromboembolism defined as CHA2DS2-VAScore >2
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 year

The investigators will examine association of specific type of LAA morphology with ischemic stroke taking in to account anticoagulation in the time of stroke/TIA.

The morphology of LAA will be divided into 4 types:

  • the chicken wing - LAA with only one lobe, its length exceeds 40 mm and its bend angle is less than 100 degrees
  • the windsock - LAA with one dominant lobe (length > 40 mm) and several secondary, or even tertiary ones, its length exceeds 40 mm and its bend angle exceeds 100 degrees
  • the cauliflower - LAA with a variable number of lobes with lack of a dominant lobe, its total length is less than 40 mm
  • the cactus - LAA with a dominant central lobe with several secondary ones, its total length less than 40 mm
Through study completion, an average of 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Januar 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Januar 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Januar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur computed tomography

Abonnieren